به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قم، کتاب «به یادت چله نشینم…» » نخستین کتاب نوجوان با مبحث پیاده‌روی اربعین حسینی هست که از سوی اداره قرآن و حدیث مخصوص طلاب، زوار اربعین حسینی عاشقان حضرت أباعبدالله الحسین(ع) پیشنهاد شده هست.این کتاب نوشته مهدی مطهری، خاطراتی شیرین، طنز آمیز، تکان‌دهنده و […]

معرفی نخستین کتاب نوجوان با مبحث پیاده‌روی اربعین حسینیبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قم، کتاب «به یادت چله نشینم…» » نخستین کتاب نوجوان با مبحث پیاده‌روی اربعین حسینی هست که از سوی اداره قرآن و حدیث مخصوص طلاب، زوار اربعین حسینی عاشقان حضرت أباعبدالله الحسین(ع) پیشنهاد شده هست.
این کتاب نوشته مهدی مطهری، خاطراتی شیرین، طنز آمیز، تکان‌دهنده و عبرت‌آموز، آمیخته با سختی‌ها و لذت‌ها از زبان یک نوجوان حاضر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در کنار خانواده‌اش هست.
این کتاب دارای ویژگی‌های تربیتی هست، من جمله برطرف مشکلات و سختی‌ها با دعا، نذر و توسل از مسائلی هست که همواره در داستان‌های گوناگون این کتاب به چشم می‌خورد.

در این کتاب بر مباحثی چون اخلاص در نیت به زبانی آسان تکیه شده و لذت تحمل سختی‌ها در این مسیر را به خوبی نمایش می دهد.  توجه کودکان به رفتارهای فداکارانه‌ی اعضای خانواده(به مخصوص مادر) گاهی به علت دیگر اعضای خانواده و گاهی نیز به علت رضای الهی از دیگر مطالب موجود در کتاب هست.


در این کتاب، اماکن کلیدی زیارتی به طور مختصر معرفی شده هست، اشعار و مداحی‌های سرشناس مورد توجه کودکان ذی ربط به پیاده‌روی اربعین، استفاده از تصاویر(رنگی) ناب و زیبا در صفحات آخر کتاب و اجتناب از مطالب زائد و خاطرات مازاد که مانع از افزایش بی‌فایده‌ی ظرفیت کتاب شود، من جمله ویژگی‌های این کتاب هست.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به موکب الحسین(ع) جامعه‌الزهرا(س) مراجعه کرده و با تخفیف ۳۰ درصد از این موکب تهیه کنند.

انتهای پیام