[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، «سامانه جامع محتوای تبلیغی خزائن» در قالب پایگاه اینترنتی khazaen.ir به مدت بیش از ده سال، به ارائه خدمات محتوایی به مبلغان و فعالان فرهنگی مشغول است. در یک‌سال و نیم گذشته و با توجه به ضرورت‌های روزآمد تبلیغی و تحولات حوزه فناوری، گروه توسعه‌دهنده این سامانه به باز طراحی […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، «سامانه جامع محتوای تبلیغی خزائن» در قالب پایگاه اینترنتی khazaen.ir به مدت بیش از ده سال، به ارائه خدمات محتوایی به مبلغان و فعالان فرهنگی مشغول است. در یک‌سال و نیم گذشته و با توجه به ضرورت‌های روزآمد تبلیغی و تحولات حوزه فناوری، گروه توسعه‌دهنده این سامانه به باز طراحی نظری و فنی آن پرداخته است.

در رویکرد جدید، خزائن درصدد فراهم آوردن بستر مشارکتی نشر دیجیتال محتوای تبلیغ است. برای این منظور «الگوی بلیغ» را به‌عنوان الگوی یکپارچه تدوین محتوای تبلیغی برای دست‌یافتن به محتوای مساله‌محور، مخاطب‌مدار، متنوع و معتبر، طراحی و پیاده‌سازی نموده‌است.

سامانه خزائن، بستری مشارکتی است، لذا ناشران متعدد حوزه تبلیغ دین می‌توانند بدون دغدغه‌های فناورانه به نشر محتوا با عنوان خود و با حفظ حقوق نشر اقدام و از بستر وب و تلفن همراه این سامانه بهره‌مند شوند. خزائن با تامین زیرساخت لازم و به‌روز امکان نشر محتوای رایگان و غیررایگان را برای ناشران فراهم می‌کند.

مخاطبان اصلی سامانه جامع خزائن عبارتند از مبلغان، فعالان فرهنگی، مربیان و سایر علاقه‌مندان به معارف اهل‌بیت علیهم السلام که می‌توانند، بسته به مناسبت و مکان تبلیغ در میان بیش از صد هزار محتوای مستند که توسط ناشران معتبر تهیه و ارائه شده است، جست‌وجو، مطالعه و یادداشت‌برداری کنند.

قابلیت‌های نرم‌افزار تلفن‌همراه خزائن

محتوای مناسبتی
از جمله قابلیت‌های نرم‌افزار تلفن‌همراه خزائن می‌توان، ارائه بسته‌های مناسبتی را نام برد. باتوجه به رویداد تاریخی و مناسب‌های دینی و فرهنگی، محتوا و بسته‌های ویژه در پیشخوان محتوایی این نرم‌افزار به مبلغان و دیگر کاربران ارائه می شود.

جستجوی پیشرفته
از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار، می‌توان به جست‌وجوی پیشرفته براساس قالب محتوایی از جمله سخنرانی، درس‌نامه آموزشی، مدایح و مراثی، روضه و رویدادهای تاریخی و دیگر انواع محتوای دینی اشاره کرد. در این بخش امکان فیلتر براساس مخاطب کودک، نوجوان و جوان و فیلتر براساس پدیدآورندگان آثار و فیلتر براساس ناشران انجام می‌شود.
جستجوی هوشمند این نرم افزار بسته به واژگان جستجو شده به ارائه پیشنهادات مناسب کاربر نیز می‌پردازد.

بسته‌های محتوایی
بسته‌های محتوایی یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار است. هر بسته محتوایی مجموعه‌ای از محتوای مرتبط هم‌چون جلسات پیوسته سخنرانی است که نظم و رابطه میان محتواها را حفظ می‌کند. این بخش شامل معرفی هر بسته، مشاهده زیربسته‌ها و امکان دریافت محتوای بسته‌ها و استفاده آفلاین است.

نمایشگر اختصاصی

در این نرم‌افزار نمایشگر اختصاصی محتوای تبلیغی نیز پیاه سازی شده است که شامل برجسته‌سازی آیات و روایات، نمایش محتوای مرتبز، اجرا کننده فایل‌های چندرسانه‌ای است. نمایش چند محتوای تبلیغی در قالب لبه‌های محتوایی امکان پژوهش سریع‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند.

مشارکت
امکان درج امتیاز برای هر محتوا جهت بهینه‌سازی نتایج جستجوها و ارزیابی کیفی محتوای مشابه در این نرم افزار در نظر گرفته شده است. هم‌چنین کاربران می‌توانند برای هر محتوا اقدام به ثبت نظر، حاشیه‌نگاری و برجسته‌سازی محتوا نمانید.

مدیریت پژوهش
مدیریت پژوهش یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار است. ایجاد نامحدود پوشه شخصی، درج محتوا در پوشه‌ها و همگام‌سازی محتوای پوشه در دستگاه‌های متعدد از قابلیت‌های این بخش است.

در دهه اوّل محرم سال جاری «نسخه تلفن همراه» این سامانه در اختیار مبلغان و فعالان این عرصه قرار گرفت که در همین‌زمان کم با استقبال بیش از دو هزار مبلغ و کاربر روبه‌رو شد. با استعانت از خداوند متعال، «نسخه جدید پایگاه اینترنتی» این سامانه در ایام‌ الله دهه‌فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارائه خواه شد.

هم اینک نسخه تلفن همراه خزائن را می‌توانید از کافه‌بازار یا مایکت دریافت کنید و هم‌چنین نسخه آزمایشی وب در آدرس khazaen.ir در دسترس است.

این سامانه در دفتر توسعه فناوری‌های فرهنگی خزائن آسمان قم طراحی و توسعه یافته است برای ارتباط با گروه توسعه دهنده در پیام‌رسان ایتا به شناسه @khazaen و یا با پست الکترونیک [email protected] ارتباط بگیرید./۱۳۷۰/ج

[ad_2]