×
×

معضل بیکاری همه شهر را درگیر کرده است

  • کد نوشته: 4121
  • یت‌الله نوری همدانی گفت: مغازه‌های سطح شهر از کالاهای قاچاق پرشده و این در حالی است که معضل بیکاری همه شهر را درگیر کرده و این وظیفه شماست که به سمتی حرکت کنید تا هم نیازهای کشور در داخل برطرف شده و هم ‌با بالا رفتن تولید بتوانیم معضل بیکاری جوانان را حل کنید.

    معضل بیکاری همه شهر را درگیر کرده است
  • به گزارش شهرکریمه ، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی،اصناف و تعاون با اشاره به اهمیت و توجه اسلام به مسئله اقتصاد پویا در جامعه اظهار داشت: مسئله اقتصاد مثل سایر ابعاد در اسلام بسیار مهم است و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند دوران جنگ نظامی به پایان رسیده و امروز جنگ اقتصادی بین کشورها حاکم است.

    مرجع تقلید شیعیان جریان‌های انحرافی برای ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی را یکی از مشکلات نظام دانست و افزود: امام صادق (ع) نیازهای مردم را به ۳ دسته تقسیم کرده‌اند که امنیت، عدالت و اقتصاد پویا و کارآمد سرفصل آن‌ها است و ما به‌عنوان کشوری اسلامی باید این ۳ اصل را در کشور به‌درستی پیاده کنیم.

    وی با تأکید بر منویات رهبری برای سپردن کار به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بها دادن به بخش خصوصی و واگذاری کارها به مردم برای توسعه کشور بسیار مهم بوده و دولت تنها باید نقش نظارتی را ایفا کرده و در مسائل اقتصادی ورود نکند و این نظارت در قیمت‌گذاری برای حفظ عدالت و کاهش فاصله طبقاتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

    استاد برجسته حوزه با گلایه از یکپارچه نبودن سیستم قیمت‌گذاری در کشور عنوان کرد: کاری که شما به‌عنوان اعضای اتاق بازرگانی و بدنه اصلی بخش خصوصی می‌توانید برای مردم انجام بدهید این است که نرخ‌گذاری روی اجناس را به تولید کننده واگذار نکنید و با نظارت کامل بر بخش خصوصی قیمت‌ها را درکل کشور و در سال ثابت نگه‌دارید.

    آیت‌الله نوری همدانی مسئله قاچاق را یکی از مشکلات اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: مغازه‌های سطح شهر از کالاهای قاچاق پرشده و این  در حالی است که معضل بیکاری همه شهر را درگیر کرده و این وظیفه شماست که به سمتی حرکت کنید تا هم نیازهای کشور در داخل برطرف شده و هم ‌با بالا رفتن تولید بتوانیم  معضل بیکاری جوانان را حل کنید.

    وی از بی‌توجهی بانک‌ها به مسئله ربا گلایه کرد و گفت: روزی نیست که نامه‌ای از مردم درباره ربا و دیرکرد سود وام‌ها دریافت نکنیم و هر چه تذکر می‌دهیم ربا حرام است و با  تغییر نام‌ها  به مضاربه و دیرکرد نمی‌توان حرمت این عمل را از بین برد  باز بانک‌ها توجهی نمی‌کنند.

    مرجع تقلید شیعیان تنها راه ایجاد اقتصاد سالم را سپردن کار به بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: بانک‌ها نباید خودشان مستقیم وارد تجارت شده و به مردم سود بدهند بلکه  باید ثروتی که در اختیار دارند را  به بخش خصوصی  بدهند تا با ایجاد شغل و درآمد اقتصاد کشور از رکود خارج‌شده و پویا شود.

    وی با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و نگاه به توانایی‌های کشور خاطرنشان کرد:تنها تکیه‌بر تعامل و ارتباط با کشورهای خارجی و اروپایی نمی‌تواند اقتصاد کشور را از این رکود خارج کند و ما باید با اصلاح سیستم بانکی و توجه به تولید کنند داخلی و کشاورزی کشور را از این رکود خارج کرده و معضل بیکاری را حل کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.