×
×

معنویت و حق‌طلبی دو شاخصه جوانان مؤمن است

  • کد نوشته: 15874
  • [ad_1]  به گزارش پایگاه خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که در آیات جز پانزدهم قرآن کریم داستان اصحاب کهف بیان شده است، اظهار داشت: داستان اصحاب کهف، ماجرای جوانان حق‌طلبی است که برای […]

    معنویت و حق‌طلبی دو شاخصه جوانان مؤمن است
  • [ad_1]

     به گزارش پایگاه خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که در آیات جز پانزدهم قرآن کریم داستان اصحاب کهف بیان شده است، اظهار داشت: داستان اصحاب کهف، ماجرای جوانان حق‌طلبی است که برای حفظ ایمان خود از محیط کفر به غار می‌گریزند.

    عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این جوانان به مدت سه قرن به خواب می‌روند و خداوند با سالم نگه‌داشتن جسم این جوانان قدرت حق خود را به امت‌ها نشان می‌دهد.

    وی افزود: دارا بودن قدرت معنویت و حق‌طلبی این جوانان را به اسوه و الگویی برای امت‌ها در طول تاریخ مبدل ساخته است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های الهی این است که خداوند نام و یاد جوانان حق‌طلب را حفظ کرده و آن‌ها را حجت بر امت‌ها قرار می‌دهد.

    وی افزود: جوانان امروز ما و شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی مصداق جوانان اصحاب کهف هستند.

    استاد حوزه علمیه قم ارتباط مستمر با خداوند را از دیگر ویژگی‌های اصحاب کهف برشمرد، گفت: داستان اصحاب کهف نشان می‌دهد که جوان باید حق‌طلب باشد و تحت تأثیر شرایط محیطی قرار نگیرد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تصریح کرد: امروز دشمن به بهانه مد، شادی و نشاط قصد دارد جوانان ما را تحت تأثیر شرایط محیطی قرار دهد؛ در حالی که قرآن کریم شاخصه جوان مؤمن را حق‌طلبی می‌داند.

    عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نقش جوانان در قیام امام زمان (عج) نقش مهمی است، ادامه داد: بیشتر لشکریان امام زمان (عج) جوانان هستند.

    وی یادآور شد: در قرآن کریم بیان شده که تمامی انبیای الهی در سن جوانی به نبوت مبعوث شده و برای احقاق حق قیام کرده‌اند./۸۳۷/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.