×
×

امام جمعه قم:
ملت‌های بیدار جهان باید بدانند آل‌سعود تولیدکننده افکار تروریستی و مزدور استکبار است

  • کد نوشته: 1682
  • امام جمعه قم با بیان اینکه جهان اسلام و ملت‌های بیدار جهان باید بدانند آل‌سعود تولیدکننده افکار تروریستی و مزدور استکبار است افزود آل‌سعود و مفتیان درباری آن بی‌کفایت در مدیریت حرمین شریفین هستند. به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس قم با اشاره به پیام […]

    ملت‌های بیدار جهان باید بدانند آل‌سعود تولیدکننده افکار تروریستی و مزدور استکبار است
  • امام جمعه قم با بیان اینکه جهان اسلام و ملت‌های بیدار جهان باید بدانند آل‌سعود تولیدکننده افکار تروریستی و مزدور استکبار است افزود آل‌سعود و مفتیان درباری آن بی‌کفایت در مدیریت حرمین شریفین هستند.

    به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس قم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام اظهار داشت: این پیام گویای یک صف‌بندی استوار اسلامی ناب محمدی، در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام عیاشان سعودی است.

    به گفته امام جمعه قم، رهبر انقلاب در پیام خود به حجاج، خط بین مستضعفان، مستکبران و  آل‌سعود عیاش را ترسیم کردند که امت اسلام باید این پیام را بشنود و حجاج آن را درک کنند.

    آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: جهان اسلام و ملت‌های بیدار جهان باید بدانند آل‌سعود تولیدکننده افکار تروریستی و مزدور استکبار است، آل‌سعود و مفتیان درباری آن بی‌کفایت در مدیریت حرمین شریفین هستند.

    امام جمعه قم با اشاره به مسائل بحرین، آن را آزاردهنده خواند و ادامه داد: این حوادث وجدان هر انسانی را به‌درد می‌آورد، در بحرین نظامی ظالمانه با سیاست‌های تبعیض‌آمیز مذهبی جریان دارد.

    وی تصریح کرد: محرومیت عمده مردم از انتخاب آینده کشور، اختناق در بحرین با استفاده از نیروهای خارجی، به شهادت رساندن جوانان و علماء و بزرگان، تعطیل‌کردن مساجد و زندانی‌کردن علما، انحلال احزاب، استقرار غیربحرینی‌ها و سلب تابعیت از مردم بحرین به‌ویژه شیخ عیسی قاسم همه از جنایاتی است که آل‌خلیفه در بحرین مرتکب شده است.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اعلام محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در روزهای آینده تصریح کرد: حاکمان بحرین بدانند ملت‌های بیدار عالم، مراجع و رهبر معظم انقلاب در کنار بحرین و علمای بحرین و شیخ عیسی قاسم هستند و خواهند بود.

    وی با اشاره به فرصت‌های معنوی روزهای عرفه و عید قربان عنوان کرد: دعای عرفه منشور عبودیت و معرفت است و باید این روز را گرامی بداریم، در این روز توبه را نباید فراموش کنیم، که این موضوع مایه کمال و معرفت است.

    امام جمعه قم با اشاره به اینکه سعادت ما در دنیا و آخرت در روح خدا ترسی است افزود: حاضر دیدن خداوند در همه احوال  سعادت مجسم در تقواست، عصیان و نافرمانی‌ها انسان را ذلیل می‌کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه از مسئولان انتظار می‌رود به مسئله تعدیل حقوق‌ها توجه کنند و معالجه حقوق‌های نجومی نباید فراموش شود ادامه داد: اقدام مشترک FATF در مقابله با پول‌شویی معاهده‌ای است که باید در پیوستن و اجرای آن دقت شود چراکه احساس خطرهایی در این زمینه وجود دارد.

    آیت‌الله اعرافی با تاکید براینکه احساس خطری در زمینه معاهده اخیر وجود دارد که نباید به آسانی از کنار آن گذشت گفت: جریان مقاومت اسلامی از هر چیزی مهم‌تر است و نباید در این زمینه کوتاهی شود.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون گفت: اینکه جوانان خلاق تولید و خدمات را ارتقاء دهند فضیلتی است که ارتقا اقتصاد مقاومتی را به همراه دارد و بیکاری را معالجه می‌کند. مسئولان و همت جوانان باید به هم گره بخورد و اقتصاد مقاومتی را محقق کند، جوانان با انگیزه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشبرد کشور گام بردارند.

    آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه ایثار یک فرهنگی اصیل اسلامی است که باید خانه‌های جامعه اسلامی را نورانی کند اظهار داشت: با ایثار کینه‌های میان انسان‌ها زدوده می‌شود و فضای آرام و اخلاقی در جامعه گسترش می‌یابد.

    امام‌جمعه قم به آداب و اولویت‌های ایثار اشاره کرد و افزود: انگیزه الهی از آداب ایثار است که سبب به اوج رسیدن ایثار می‌شود، فضیلت ایثار در روابط انسانی اگر همراه با انگیزه الهی باشد این ایثار گوهر دیگری می‌شود.

    وی با بیان اینکه ایثار و اخلاص باید با اخلاق خوب انجام شود ادامه داد: ارزش نیکی‌ها و انفاق و ایثار وقتی به اوج می‌رسد که با روی گشاده و اخلاق حسنه همراه باشد.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پرهیز از منت و آزار در ایثار را موردتوجه قرار داد و گفت: ایثار باید با علاقه و از روی قلب باشد، این افراد مردم را بندگان خدا می‌دانند و از سر علاقه به دیگران خدمت می‌کنند.

    وی با تاکید براینکه ایثار، گذشتن از چیزهایی است که بیشتر به آن علاقه داریم عنوان کرد: احتیاج به دیگران را باید اصل قرار داده و آن را ملاک ایثار قرار دهیم؛ خیل عظیم ایثارگران انقلاب در این زمینه پیشگام بودند و در دفاع مقدس همه جوانی و دار و ندار خود را برای نظام اسلامی و دین خدا در طبق اخلاص گذاشتند.

    آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: جامعه و سیاستگذاران و قوای سه‌گانه باید سیاست‌های مهم که برآمده از اصول دینی است را محور قرار دهند و برای تحقق این سیاست‌ها و پیشرفت خانواده در نظام اسلامی این اصول اجرایی شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.