[ad_1] علی کیان  دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، گفت: تبریک عید فطر توسط سفیر انگلیس تعجب عمیق دانشجوی بیدار ایرانی را برمی‌انگیزد. این سفیر که به نظر می‌آید تحرک قابل توجهی را شروع کرده در حرکت قبلی خودش هم مجلسی با عنوان جعلی «افطاری» گرفته بود و […]

[ad_1]

علی کیان  دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، گفت: تبریک عید فطر توسط سفیر انگلیس تعجب عمیق دانشجوی بیدار ایرانی را برمی‌انگیزد. این سفیر که به نظر می‌آید تحرک قابل توجهی را شروع کرده در حرکت قبلی خودش هم مجلسی با عنوان جعلی «افطاری» گرفته بود و از این کارش هم دفاع کرد.

کیان ادامه داد: جدای از اینکه نشستن سر سفره اهل کتاب چه صورت شرعی برای مسلمانان دارد و اختلاف نظر علما در این موضوع، دو حرف کلی برای این مسئله قابل ذکر است. اول اینکه سفیر انگلیس قبل از تبریک عید فطر و عید نوروز و امثال این ظاهرسازی‌ها بهتر است بگوید که چند بار بابت جنایات انگلیس نسبت به ملت ایران معذرت خواهی کرده است؟

وی افزود: ملت شریف و انقلابی ایران خاطره ای جز استعمار و استثمار و جنایت از انگلیس ندارد. از واسطه گری در قرارداد گلستان و ترکمانچای تا جداکردن افغانستان و بلوچستان پاکستان از ایران. از اشغال ایران در جنگ جهانی اول و دوم تا ایجاد قحطی و کشتن ۹ میلیون ایرانی. از تصاحب سالهای طولانی نفت ایران تا توطئه علیه دولت مصدق و جریان اسلامی آیت الله کاشانی و از آوردن دیکتاتوری مثل رضاشاه تا حمایت از محمدرضا پهلوی. مردم ایران همچنین دیگ های غذای سفارت را از یاد نمی برند. چه برای انحراف مشروطه و چه برای جشن تولد ملکه و مخصوصا مدعوین این سفره ها را هم فراموش نخواهد کرد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: سفیر انگلیس و نخست وزیر مستعفی فعلی هر وقت بابت این جنایات عذرخواهی کردند و غرامت آنها را پرداختند، تازه می توانند با مردم ایران از احترام حرف بزنند. 

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از انقلاب شکوهمند ملت ایران هم این خیانتها ادامه داشته و مثلا در قرارداد سعدآباد رسما و علنا زیر حرفشان زدند و خسارتهای زیادی را به ملت وارد کردند و اکنون هم به جای عمل به تعهدات نیم بند برجامی به INSTEX قصد تحقیر ملت ایران را دارند. حال این آقای سفیر با ملت ما دم از احترام متقابل می زند. ما به چه چیز شما باید احترام بگذاریم؟!

کیان افزود: مشکل ما امثال تقی زاده های دوران مشروطه هستند که متاسفانه هنوز هم هستند و مشغول انگلیس پرستی و وطن فروشی می باشند. همانها که در دیدارهای با شما نیششان باز است و برای حضور در افطاری ها و جشن تولد ملکه شما سر از پا نمی شناسند و پا روی خون رئیسعلی دلواریها می گذارند. 

 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: اما این آقای سفیر باید بداند که دانشجوی وطن دوست و انقلابی دستش را رو خواهد کرد و پشت پرده این ظاهر اتوکشیده و اودکلن زده اش را به ملت نشان خواهد داد. کما اینکه ملت خود می داند و دانشجوی انقلابی فقط رسالت یادآوری دارد.

وی تاکید کرد: آقای سفیر! چرا نقطه آغاز گران شدن ارزها همیشه از کنار دیوار سفارت شما شروع می شود؟ چرا در موضوع کنوانسیونهای استعماری FATF نام انگلیس به عنوان مشوق پشت پرده برده می شود؟ چرا نقش اول جاسوسی از اطلاعات حیاتی ملت ایران پس از جاسوسخانه آمریکا به عهده شماست؟ با این همه ادعا و لبخند چرا تراز تجاری ایران و انگلیس همیشه اینقدر پایین است؟ که تازه عمده آن هم واردات است. واقعا یک نفر پیدا شود و به دانشجوی ایرانی بگوید که نفع ما از ارتباط با روباه حیله گر و خبیث چیست؟

لازم به ذکر است علی کیان اخیرا هم در توئیتی که تصویر آن در ادامه آمده به این موضوع واکنش نشان داده است.

 

انتهای پیام/

[ad_2]