سرویس سیاست مشرق – روزنامه ها در لابه لای گزارش ها و سرمقاله ها، قسمتی از صفحات خود را به خبر ها روزهای گذشته یا خبر ها ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنان اشاره می کند. ******** کیهان تک نرخی کردن ارز یعنی همین هفت نرخی؟! چند نرخی شدن ارز علی […]

سرویس سیاست مشرق – روزنامه ها در لابه لای گزارش ها و سرمقاله ها، قسمتی از صفحات خود را به خبر ها روزهای گذشته یا خبر ها ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنان اشاره می کند.

********

کیهان

تک نرخی کردن ارز یعنی همین هفت نرخی؟!

چند نرخی شدن ارز علی رغم شعار تک نرخی کردن آن از سوی دولت، انتقاد رسانه های حمایت کننده و منتقد دولت را موجب شده است.

خبرگزاری دولتی ایسنا در این زمینه درج کرد: بازار ارز این روزها در شرایطی با التهاب رو به رو شده است که در بازار آزاد با هفت نرخ متمایز به فروش رسیده می گردد؛ مساله ای که به دلال بازی و افزایش نرخ ها دامن زده و منتج به بی نظمی شده است. ماه پیش ارزهای با اهمیت در بازار آزاد جهش بی پیشینه ای داشت؛ به به صورتی که دلار به مرز ۵۰۰۰ تومان هم نزدیک گردید اما پس از چند هفته و در آغاز اسفند نرخ ها رو به کاهش گذاشت و هر دلار به کمتر از ۴۵۰۰ تومان رسید؛ اما این کاهش نرخ در شرایطی رخ داد که زیادی از صرافی ها از فروش ارز اجتناب می کنند.

ایسنا اضافه می کند: گمان عمومی این است که به صورت کلی دو نوع ارز مبادله ای و آزاد وجود دارد، اما در حقیقت خلاف آن در بازار رویت می گردد، چون که دست کم پنج-شش نرخ متمایز دلار وجود دارد که در بخش های متفاوت بازار عرضه می گردد.

بازار ارز مبدل به جزیره های به صورت مجزا ای شده است که هر کدام دلار را با نرخ خودشان عرضه می کنند. دلار نقدی، دلار صرافی ها، دلار فردایی سبزه، دلار فردایی پاساژ افشار، دلار نقدی سبزه، دلار نقدی پاساژ افشار و دلار پاساژ سلیمانیه من جمله محل هایی است که دلار را با نرخ های متمایز از هم می فروشند؛ رخدادی که تا مدتی قبل هم در بازار پیشینه نداشت.

در همین حال روزنامه جوان در گزارشی درج کرد: دلارفروشی به شغل دوم بعضی اشخاص مبدل شده است.

فعالین اقتصادی، مکررا و مکررا نسبت به وضع دلواپس کننده ارزی اخطار داده بودند و توجه دولت و بانک مرکزی را به این مبحث متمرکز کردند که باید زین پس هزینه های جانبی نرخ ارز در بازار پوشش داده گردد و به نظر می رسد، تورم هم روی نرخ های تک رقمی، مربوط به خریدهای قبلی ارز در بازار بوده که اقدام به حقیقی سازی نرخ ارز کنند.

روزنامه آرمان در همین زمینه با انتقاد از ۳ نرخی شدن ارز، می نویسد: رشد نقدینگی دو و نیم برابر است، در حالی که رشد اقتصادی در پنج سال موخر در مجموع شاید به ۲۵ درصد هم نرسد. این افزایش نقدینگی سر انجام وارد بازار می گردد، یعنی پس از اینکه نفع بانکی کاهش یافت وارد سپرده های کوتاه مدت گردید. مردم آغاز به خریدن ارز و سرمایه گذاری در سایر بازارها مثل بورس و ارز کردند. همین امر ایجاد تورم در بازار سرمایه را به دنبال خواهد داشت و پس از مدتی هم این تورم به سایر بازارها مثل بازار ملک و کالاهای سرمایه ای سرایت می کند. من بشدت دلواپس اثرگذاری این ظرفیت از نقدینگی در بازار هستم و امید دارم به یک تورم لجام گسیخته نیانجامد.

یک نرخی را بانک مرکزی علنا مشخص می نماید و به صرافی ها اذن فروش می دهد. یک نرخی هم در بازار آزاد و بدون اینکه در سیستم های معاملات ارزی ثبت گردد به وجود می آید. در حقیقت ما اکنون دارای سه نرخ هستیم یک نرخ معاملات رسمی کالا که به آن نرخ مبادله ای یا رسمی می گوییم، نرخ صرافی ها که دولت به آنان اذن خرید و فروش می دهد و یک نرخ هم که در بازار سیاه خرید و فروش می گردد.

روزنامه آفتاب یزد نیز گزارش می دهد: بازار پرنوسان ارز، همه را دلال کرده است به رغم نقطه نظرهای بانک مرکزی و مسئولین این بانک در مورد سیر کاهشی نرخ دلار و حاکم بودن آرامش بر بازار ارز، رویت می گردد که بازار ارز دو مرتبه آشفته شده است. علی رغم اینکه بازار تا حدی دو هفته آرام بود و البته بعضی اظهار می کردند که آرامش قبل از توفان است، مجدداً التهاب به بازار ارز برگشته است. سوژه ای که البته مسئولین دولتی آن را رد نموده و باور دارند که بازار را در کنترل خود دارند. اما حقیقت آن است که دلالان ارزی، دست از سر بازار برنمی دارند و به هر نحوی که شده، نبض بازار را به دست گرفته اند. دلالان در آستانه شب عید خیمه شب بازی راه انداخته اند و دلارفروشی، شغل دوم بعضی کارمندان شده است.

وزیر: مدیر دوتابعیتی نداریم وزارت: ۲۱۰ مدیر دو تابعیتی هستند!

در شرایطی که وزیر اطلاعات می گوید مدیر دو تابعیتی نداریم، وزارت اطلاعات فهرست ۲۱۰ نفره از این اشخاص را به مجلس داده است.

روزنامه میهن امروز با انتشار این مطلب درج کرد: واقعه ی دزدی بیشتر از یکصد میلیارد تومان از اموال بیت المال توسط حسابدار شرکت ملی نفت که دارای تابعیت مضاعف بود، نگرانی ها در مورد تبعات استمرار حضور دوتابعیتی ها در دولت و تکرار خسارت های این اشخاص به کشور را افزایش داده است.

اکنون عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس شورای اسلامی از گزارش وزارت اطلاعات به مجلس در مورد فعالیت مسئولان دوتابعیتی در کشور خبر داده و گفته است: در گزارش وزارت اطلاعات آمده است ۲۰۰ مدیر دارای تابعیت مضاعف در مدیریت اجرایی کشور حاضر هستند.

هاجر چنارانی این تعداد مدیر دو تابعیتی در کشور را زنگ خطری برای کشور دانسته و از نفوذ مسئولان و همسران و فرزندان دو تابعیتی در مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های متفاوت اظهار نگرانی کرده است.

متعاقب سخنان چنارانی، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در  اظهار کرد وگو با «وطن امروز»  به ابعاد جدیدی از این گزارش اشاره نمود و اظهار کرد وزارت اطلاعات در گزارشش نام های ۲۱۰ نفری را ذکر کرده که بعضی برای اخذ منصب و بعضی برای بالا بردن شغلی به این دستگاه معرفی شده اند تا استعلام امنیتی این اشخاص را تایید کند. او گفته هر چند وزارت اطلاعات با بالا بردن و نصب اشخاص مخالفت نموده اما مشخص نیست آیا این اشخاص از سمت خود کنار گذاشته شده اند یا خیر؟ ضمن اینکه مشخص نیست چه تعداد دیگر مدیر دو تابعیتی در بدنه اجرایی کشور حاضر هستند.

چنارانی می گوید: اشخاص دارای تابعیت مضاعف یا اقامت خارج از کشور دست کم در ۱۹ حوزه مورد استعلام جای گرفتند که طبق آمار درخواست ها که منتج به مخالفت و عدم تایید صلاحیت شده است، ۲۱۰ مورد در ۲ سال گذشته معرفی و اعلام گردیدند. این مبحث حاکی این است که خطر نفوذ مسئولان و همسران و فرزندان دوتابعیتی کیان مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های متفاوت تهدید می کند، نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار کرد: دراین باره نمایندگان طرح هایی دارند من جمله اینکه از دادستان محترم کل کشور که قطعا پیگیر این مبحث حساس است، به عنوان مدعی العموم درخواست ها داریم از حقوق عامه مردم دفاع نماید و اشخاص دوتابعیتی را با صادر کردن قرار یا اعلام به مسئولان عالی برکنار کند. دولت نیز از طریق محافظت کل طی فرمی از همه مسئولان حاضر در سطوح متفاوت خوداظهاری در مبحث دوتابعیتی را اخذ کند.

سخنان اعضای کمیسیون امنیت ملی ناظر بر گزارش وزارت اطلاعات و علاوه بر این ارزیابی های هیئت تحقیق و تفحص مجلس از مسئولان دوتابعیتی در حالی است که قبل از این محمود علوی،  وزیر اطلاعات منکر حضور دوتابعیتی ها در دولت شده بود. طبق این گزارش، وزیر اطلاعات ۲۹ بهمن سال گذشته در جواب به سخنان دادستان کل کشور در پنجمین دوره نشست های «میزان، انقلابی گری است» مبنی بر اینکه «خبر داریم بعضی مسئولین دوتابعیتی هستند و این خلاف قانون است. دولت اعلام نمود آنان را از کار برکنار می کند اما این کار را نکرد»، منکر وجود مسئولان دوتابعیتی در کشور شده و بیان کرد: ما بین مسئولین کشور شخصی را که دارای ۲تابعیت باشد نمی شناسیم. اگر کسی چنین شخص یا اشخاصی را می شناسد به ما معرفی کند تا وزارت اطلاعات به دستگاه هایی که این شخص یا اشخاص در آن شاغل هستند، اعلام نماید تا آنان را از مسیولیت کنار بگذارند.

ارزش افزوده سرمایه های ما در خارج به کشور باز می گردد؟!

ارزش افزوده سرمایه های ما در خارج چیست؟ روزنامه رسالت با طرح این سوال درج کرد: آیا سازمان سرمایه گذاری، استیفای حقوق ایران را کاوش می کند؟

رسالت می نویسد: در سایه سیاست های اعتدالی دولت مبنی بر تنش زدایی با غرب، و امضای برجام، اگر با آمریکا مشکل داریم هیچ نقطه ابهامی در ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با تروئیکای اروپایی نباید وجود داشته باشد. آیا شده است؟

  وام یک میلیارد دلاری ایران به فرانسه در شرکت های اورودیف وسورودیف آیا اصل و فرعش پس از گذشت بیشتر از ۴۰ سال تسویه گردیده است یا نه؟ اگر تسویه نشده سند مثبته آن کدام است؟ چند درصد از سهام این دو شرکت مربوط به ایران است؟ آیا نفع سهام حق السهم ایران از فعالیت این دو شرکت از بیشتر از ۴۰ سال پیش تاحالا وصول و ایصال شده است؟
به موجب تبصره ۳۲ قانون بودجه سال ۱۳۵۳ و بودجه اصلاحی سال ۱۳۵۴ کل کشور مبلغ ۳۶/۸۹۷/۲۰۰ فرانک فرانسه بابت قسمت دولت ایران در شرکت اورودیف از شرکت سورودیف تعیین و بر طبق تصویب نامه شماره ۷۱۹۴۴ به تاریخ ۱۳۵۴/۱۲/۱۸ هیئت وزیران وقت از محل ارزش ردیف ۸۰۱۰۰۰ بودجه کل کشور در سال ۱۳۵۳ پرداخت شده حق السهم ایران از نفع شرکت های فوق در طی ۴۶ سال گذشته به چه مبلغ بوده آیا وصول و ایصال گردیده است یا نه؟
وام یک میلیارد دلاری ایران به فرانسه در شرکت های اورودیف وسورودیف آیا اصل و فرعش پس از گذشت بیشتر از ۴۰ سال تسویه گردیده است یا نه؟ اگر تسویه نشده سند مثبته آن کدام است؟ چند درصد از سهام این دو شرکت مربوط به ایران است؟ آیا نفع سهام حق السهم ایران از فعالیت این دو شرکت از بیشتر از ۴۰ سال پیش تاحالا وصول و ایصال شده است؟ هر تحریم و هر مانعی که طی این سال ها  برقرار بوده با امضاء و اجرای برجام علی برکت الله باید کنسل گردیده باشد و حقوق صاحبان سهام که در طی این مدت بر طبق قواعد مالی باید محفوظ بوده و با اجرایی شدن برجام و تایید مراجع صلاحیتدار و بین المللی ناظر برجام این حقوق به مالک قسمت مسترد گردد. آیا این حقوق تاحالا که ۲ سال از اجرای برجام می گذرد مسترد شده یا نه؟

آیا این حقوق تاحالا که ۲ سال از اجرای برجام می گذرد مسترد شده یا نه؟ از فرانسه به آلمان می رویم. در قانون بودجه سال ۱۳۵۴ و اصلاحی سال ۱۳۵۳ بیشتر از ۱۶/۰۴۴/۰۰۰ مارک سرمایه دولت ایران در شرکت DEUTSCH BABCOCK AND WILCOX.AG افزایش یافت و مبلغ افزایش یافته طی تصویب نامه شماره ۸۲۰۶۶ به تاریخ ۵۴/۱۲/۱۸ هیئت وزیران پرداخت گردید از آن تاریخ تاحالا ۴۳ سال می گذرد و تکلیف سرمایه ما و نفع سهام متعلقه از آن تاریخ تاحالا با توجه به برطرف کامل تحریم های مالی-بانکی از برکت برجام چیست؟ آیا قسمت السود متعلقه که قاعدتا باید به حساب حقوق سهام در صورت های مالی شرکت محفوظ بوده باشد در وجه ذینفع پرداخت شده یا نه؟

AG افزایش یافت و مبلغ افزایش یافته طی تصویب نامه شماره ۸۲۰۶۶ به تاریخ ۵۴/۱۲/۱۸ هیئت وزیران پرداخت گردید از آن تاریخ تاحالا ۴۳ سال می گذرد و تکلیف سرمایه ما و نفع سهام متعلقه از آن تاریخ تاحالا با توجه به برطرف کامل تحریم های مالی-بانکی از برکت برجام چیست؟ آیا قسمت السود متعلقه که قاعدتا باید به حساب حقوق سهام در صورت های مالی شرکت محفوظ بوده باشد در وجه ذینفع پرداخت شده یا نه؟ دو نمونه فوق مصداق بارزی از صدها نمونه از ارتباطات مالی و سرمایه گذاری ایران در خارج از کشور بوده که با توجه به توافق برجامی ایران با اروپایی ها هر چند آمریکایی ها مخالف آن باشند، باید به صورت عادی درآمده باشد. آیا سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی ایران مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی استیفای حقوق ایران در این شرکت ها را در کاوش دارد؟ مراجع نظارتی من جمله دیوان محاسبه های کشور چطور؟

آیا سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی ایران مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی استیفای حقوق ایران در این شرکت ها را در کاوش دارد؟ مراجع نظارتی من جمله دیوان محاسبه های کشور چطور؟ راقم این سطور هم در مورد معضل نجومی بگیران ارزی و هم در مورد کارکرد مدیریت سهام و سرمایه گذاری های ایران در خارج از کشور در قالب قسمتی از کارکرد دو شرکت ایهاک و ایفیک در حوزه مسیولیت سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی ایران را در سال ۹۵ طی ۴ مقاله منتهی به مقاله ای با عنوان «۴۳ میلیون یورو آسیب کارکرد دو نجومی بگیر»  در رسالت به تاریخ ۹۵/۸/۱ پرده برداری کردم اما اگر از سنگ صدا درآمد از وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت هم صدا درآمد. آن وزیر محترم رفت و وزیر جدید آمد.

شکوری راد: اگر دو مرتبه انتخابات برگزار گردد ما اصلاح طلبان شکست می خوریم

عضو حزب منحله همکاری اظهار کرد اگر روحانی اصلاح نشود، راهمان را از او جدا می کنیم.

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در جمع «انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز» اظهار کرد: اگر روحانی و دولتش اصلاح کارکرد نداشته باشند قطعا راه اصلاح طلبان را از او جدا خواهیم کرد و خودمان را احیا خواهیم کرد.

شکوری راد در جواب به انتقاد یکی از دانشجوهای مبنی بر اینکه کارکرد دولت روحانی منتج به ریزش رأی های اصلاح طلبان شده است اضافه کرد: من هم پذیرفته ام که کارکرد روحانی منتج به ریزش رأی های اصلاح طلبان شده و نظرسنجی ها نشان دهنده این مبحث است و به سبب دل زده شدن مردم از شرایط موجود اگر فردا انتخابات برگزار گردد، ما اصلاح طلبان بردی نخواهیم داشت.

وی دنبال کرد: روحانی و دولتش باید کارهایی کنند که اعتماد برگردد، روحانی هوشمند است و نشان داده توان دارد شرایط را اصلاح کند، کارکرد روحانی و تیم اقتصادی و دفتر او قابل دفاع نیست.

وی اظهار کرد: ما در شرایط قطع ارتباط با دولت هستیم وی اظهار کرد: احزاب باید نیروهای شایسته را روی کار بیاورند که اصلاح طلبان درخشان ترین کارنامه را دارند و از نظر سیاسی و اقتصادی دولت اصلاحات خدمات زیادی به کشور کرده است، مجلس ششم نیز به رغم سیاسی بودن اما مصوبات اقتصادی خوبی داشت.

ایران

آخرین وضع خبرنگاران دستگیر شده

ریاست مرکز ارتباطات عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فرمان علی ربیعی برای پیگیری وضع خبرنگاران دستگیر شده مقابل وزارت کار اطلاع داد.

روز پنجشنبه روزنامه «شرق» از دستگیری علی سالم  عضو گروه اندیشه  و سودابه رخش  عضو گروه بین الملل این روزنامه در تجمع مقابل ساختمان وزارت کار اطلاع داد. پنجشنبه گذشته تعدادی بمناسبت «هشتم مارس» مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند که بنا بر گزارش ها، شماری از آنان دستگیری گردیدند.

مهدی جهانگیری همچنان دربازداشت است

غلامحسین اسماعیلی، ریاست دادگستری تهران درخصوص آخرین وضع پرونده نامیده شده به «جاسوسان محیط زیستی» اظهار کرد: این پرونده در فاز تحقیقات مقدماتی قرار دارد و هنوز به دادگاه ارسال نشده و در دادسرا قرار دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: آخرین خبری که بنده از این پرونده دارم، این است که وی در دستگیری هستند و ادامه تحقیقات توسط دادسرا در حال انجام است.   

فاکتور دو میلیاردی آش نذری در مدیریت پیشین شهرداری

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از جماران، شهربانو امانی اظهار کرد: فردی فاکتوری به مبلغ دو میلیارد تومان را نزد شهردار یکی از منطقه های می برد و می گوید: «دو میلیارد تومان آش نذری پخته و توزیع کرده است.»

»وی با بیان اینکه «این فاکتور به دوران مدیریتی شهری گذشته برمی گردد» دنبال کرد: پس از جابجایی مدیریت شهری، فرد فاکتورش را برای شهردار جدید آورده است و از این فاکتورها بسیار وجود دارد. در کمال تأسف برپایی مناسبت ها با هزینه های بیشتر از حد مبدل به رسم شده است و من هم نمی دانم که چقدر آش نذری پخش کردند که هزینه اش دو میلیارد تومان شده است.

وی دنبال کرد: نمونه دیگر  تخم مرغ های سیمانی که بمناسبت عید رنگ می گردد و هزینه های هنگفتی روی دست شهرداری می گذارد.

احضار صادق زیباکلام به دادگاه انقلاب

«

میهن امروز

آمادگی وزارت دفاع ایران برای کمک مستشاری به افغانستان

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: آماده ایم در صورت درخواست رسمی دولت افغانستان در مقابله بر علیه تروریسم، به دولت اتحاد ملی کمک های مستشاری و امنیتی عرضه کنیم. امیر سرتیپ حاتمی در دیدار احمد تمیم عاصی، معاون سیاسی و راهبردی وزیر دفاع ملی افغانستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر مخالف گروه های تروریستی به ویژه طالبان در کشور افغانستان بوده است، اضافه کرد: ایران همیشه از دولت افغانستان پشتیبانی کرده و به طور مستمر مدافع مجاهدان این کشور بوده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشغال سوریه و عراق توسط گروه تروریستی داعش و ایجاد ناامنی در این کشورها تصریح نمود: مقام معظم رهبری، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از این کشورها پشتیبانی کردند و به درخواست مقام های سوریه ای و عراقی، کمک مستشاری عرضه گردید که بحمدالله نتیجه های خوبی هم گرفته گردید. حاتمی اضافه کرد: در همین چارچوب آماده ایم در صورت درخواست رسمی دولت افغانستان در مقابله بر علیه تروریسم، به دولت اتحاد ملی کمک های مستشاری و امنیتی عرضه کنیم. احمد تمیم عاصی، معاون سیاسی و راهبردی وزیر دفاع ملی افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران را امنیت افغانستان قلمداد می کنیم، اضافه کرد: هرگونه تهدید و نگرانی ایران اسلامی را تحمل نکرده و با آن برخورد خواهیم نمود.

 جزئیات دیدار رحمانی فضلی با اعضای جامعه مدرسین

وزیر کشور جزئیاتی از دیدار با اعضای جامعه مدرسین در شهر قم و اظهار کرد وگوهای انجام شده را بیان کرد. به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه سمینار سراسری استانداران، فرمانداران و مسئولان کل سیاسی وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در جواب به سوالی در مورد سفرش به شهر قم و دیدار با  اعضای جامعه مدرسین، اظهار کرد: در این دیدارها در مورد حوادث دی ماه کشور و حوادث موخر در تهران سوالاتی وجود داشت که به آنان جواب داده گردید.

گفتنی است جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم مدتی قبل در نامه ای محرمانه به حسن روحانی در مورد مشکلات کشور تذکر داده و خواستار رسیدگی به آنان شده بود.

اموال خاوری به فروش می رسد

ریاست کل دادگستری تهران از کوشش برای شناسایی و فروش اموال محمودرضا خاوری اطلاع داد.    غلامحسین اسماعیلی در جواب به سوالی در مورد آخرین وضع پرونده محمودرضا خاوری اظهار کرد: وی در کشور اموالی دارد و مبحث تعیین تکلیف اموال در حکم دادگاه قید و این اذن داده شده که در باب جرائم و محکومیت های وی چنانچه اموالی شناسایی گردد توقیف و به فروش برسد به همین مقصود این پرونده پس از اتمام فرآیند قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفته است اما فرایند قانونی پرونده مسلم است و آنچه شناسایی گردد به فروش می رسد. اسماعیلی در مورد آخرین وضع پرونده جاسوسان محیط زیستی اظهار کرد: این پرونده در فاز تحقیقات مقدماتی قرار دارد و هنوز به دادگاه ارسال نشده و در دادسرا قرار دارد.

 اتهام زنی الجبیر و جانسون بر علیه ایران در نشست خبری مشترک

وزیران خارجه سعودی و انگلستان، دیگربار به طرح اتهاماتی بی پایه بر علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

الجبیر با تکرار اتهامات قبلی خود بر علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما با انگلستان بر سر لزوم انجام کارهای بازدارنده در مقابل ایران و توقف پشتیبانی این کشور از تروریسم متفق القول هستیم. وزیر خارجه انگلستان نیز مدعی گردید ایران نقش خرابکارانه و خطرناکی در یمن ایفا و ثبات منطقه را متزلزل می کند.

جوان

مهمانی آقازادگی در شهرداری

یکی از اعضاء اینستاگرام با انتشار عکسی از یک جلسه در سالنی که نشان از اداری بودن دارد، نوشته: «امشب دو مرتبه دوستان نسل امید دور هم جمع شدیم؛ جمعی که هر ماه به دعوت یکی از دوستان دور هم جمع میشن؛ دیدارها تازه میشه، کلی گفت وگو و درد دل؛ امشب مهمون آقا مصطفی موسوی لاری بودیم ممنون از پذیرایی خوبش و اینکه موجب گردید دوستان دور هم جمع بشن». آنچه از این نوشته برمی آید این است که یک مهمانی دورهمی دوستانه به دعوت مصطفی موسوی لاری، فرزند عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت خاتمی برگزار شده است. یکی از اعضاء اصلاح طلب توئیتر مناسبت این مراسم را «پست جدید مصطفی موسوی لاری» عنوان نموده و می نویسد: «مصطفی موسوی لاری، نمونه بارز ژن خوب و رهبر جدید جوانان اصلاح طلب امشب بمناسبت پست جدیدش، در سالن شهرداری منطقه۲ برای دوستانش مهمانی شام ترتیب داده است». مهمانی دوستانه در سالن شهرداری منطقه ۲!
این مهمانی به دستاویز هر کدام از این دو سبب برگزار شده باشد، ربطی به مردم تهران و اهالی منطقه ۲ شهرداری ندارد، پس به چه سبب باید در سالن شهرداری برگزار گردد و ابزارها دولتی در اختیار مراسم های شخصی قرار بگیرد؟

به چه سبب پوشش زن و مرد غربی نابرابر است؟

مدیر مسئول جوان در کانال تلگرامی خود درج کرد:
مهمانی دوستانه در سالن شهرداری منطقه ۲! رهبری سؤال قابل تأملی را روز پنج شنبه طرح کردند: به چه سبب مردان غربی کاملاً پوشیده و وزین هستند اما بانوان غربی تا حد ممکن که صرفاً نامش پوشش عورتین باشد عریان هستند و صنعت زیباسازی را به صورت حد اکثری برای لذت بردن مردان به کار می گیرند؟ به چه سبب همه هم قبول نموده اند که شأن و حق زن رعایت می گردد؟ اما روشنفکران ما به استناد به همین زن، بانوان جامعه خود را عقب نگه داشته شده، برده جنسی و …

دلیل چیست؟ به زن غربی آموخته اند که تو مشروط به «اصل رضایت» هر کثافت کاری را توان داری انجام دهی و این یعنی آزادی و این کثافت کاری داوطلبانه یعنی رشد و آزادی.

 روحانی را ممنوع التصویر کردیم، چون مردم می خواهند!

روزنامه آفتاب یزد در واکنشی به نوشته روزنامه جوان در مورد اینکه عکس ریاست جمهور در صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب کار نمی توان، درج کرد: «خیلی از روزنامه ها تغییر رویه داده اند؛ حتی روزنامه هایی که نیم صفحه نخست آنان نه کاملاً که خیلی سیاسی بود هم متوجه شده اند که روی کیوسک دچار بد اقبالی مفرط شده اند؛ به این مفهوم که مردم با نگاهی به تیترهای سیاسی ترجیح می دهند آن روز را دست کم از خیر خرید و مطالعه
روزنامه بگذرند…»

» این روزنامه در ادامه مطلب خود می نویسد که کار نکردن عکس روحانی در صفحه اول، به علت مردم است: «اگر قبول کنیم بعضی از روزنامه ها خودخواسته و حتی ناخواسته دست به ممنوع التصویری حسن روحانی و دیگر سیاسی ها زده اند باید بدان ها حق داد چون این کار برابر است با پشت کردن به مردم، مردم نمی پذیرند یک روزنامه تریبونی گردد برای مدعیات تأیید نشده… » » در حقیقت روزنامه آفتاب یزد معترف است که مردم از سال ۹۲ از سیاسی بازی ها و سیاسیون خسته گردیده اند. حال باید سؤال کرد آیا این امر به سبب رویه سیاست زده و جناحی دولت نیست؟