[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه قم در شب میلاد مسعود و با برکت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الامر و الزمان مهدی موعود(عج) در مسجد مقدس جمکران به تبیین فضائل و اعمال شب و روز نیمه شعبان پرداخت. وی با اشاره به فضیلت سلام دادن به […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه قم در شب میلاد مسعود و با برکت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الامر و الزمان مهدی موعود(عج) در مسجد مقدس جمکران به تبیین فضائل و اعمال شب و روز نیمه شعبان پرداخت.

وی با اشاره به فضیلت سلام دادن به اباعبدالله الحسین(ع) در شب نیمه شعبان اظهار داشت: در برخی نقل ها آمده است هر کس می خواهد ۱۲۴ هزار پیامبر با او مصافحه کنند،  زیر آسمان برود و سلام بدهد«السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ‏» ثواب سلام بر امام حسین(ع) جز در شب نیمه شعبان به این اندازه بیان نشده است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط ایجاد شده و شیوع کرونا در جهان و کشور، به اهمیت صبر و شکیبایی در بلایا و مصائب اشاره و تاکید کرد: در این شرایط هم نباید چندان گلایه کنیم و نق بزنیم، خدای متعال همان خدای شافی و رحمان و رحیم است؛ در زمان امام سجاد(ع) در مدینه طاعون آمد و عده زیادی از دنیا رفتند؛ بنابراین نباید در برابر بلایا و مصائب بی تابی کرد.

وی افزود: گاهی اوقات این حوادث برای ادب کردن مردم است، دنیا با همه زرق و برق حریف یک ویروس نشد. گاهی برخی می گویند چطوری با این همه اسلحه و تجهیزات امام زمان می خواهد بر دنیا حاکم شود! مگر الان به خاطر یک ویروس دنیا از کار نیفتاده است؟

استاد حوزه علمیه قم در ادامه علت عدم ظهور امام عصر را عدم آمادگی لازم جوامع دانست و گفت: انتظار پویا عامل نشاط در جامعه منتظر است، امام زمان همواره ناظر و حاضر در جامعه است، او قطعا می آید و دنیا را پر از عدل و داد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر این که غدیر و نیمه شعبان اختصاصی به شیعه ندارد، گفت: وقتی کلمات رسول خدا و امام علی و دیگر ائمه را می بینیم، در می یابیم که نه غدیر مخصوص شیعه است و نه نیمه شعبان، روایات غدیر و انتظار و مهدویت در منابع اهل سنت مکرر بیان شده است.

وی تاکید کرد: موضوع مهدویت به هیچ وجه قابل انکار نیست، شاید در برخی امور اختلاف داشته باشیم اما در این که مهدویت و ظهور یک مساله فراگیر و جهانی است، شکی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین ویژگی های مهدی باوران را آگاهی و فهم عنوان و تصریح کرد: اگر فهم و آگاهی نباشد مدعیان دروغین سر بر می آورند و علائم ظهور را بر برخی حوادث تطبیق می دهند، جوانان عزیز سعی کنند آگاهی و معرفت خود را راجع به امام عصر و مساله ظهور بالا ببرند.

وی دومین ویژگی منتظران ظهور را امید دانست و گفت: حضرت نوح ۹۵۰ سال نا امید نشد، سومین ویژگی منتظران ظهور استقامت است، چهارمین ویژگی مهدی باوران حرکت و تلاش است، برخی حاضر نیستند حتی یک کار کوچک برای امام زمان انجام دهند اما خودشان را منتظر می دانند.

عضو هیات علمی المصطفی تضرع دعا و همدلی را ویژگی دیگر منتظران ذکر کرد و افزود: کرونا علی رغم این که آثار منفی زیادی داشت اما آثار مثبتی هم داشت که یکی از آنها همین گسترش همدلی است، امام زمان فرمودند اگر شیعیان ما دو کار انجام دهند غیبت این قدر به تاخیر نمی افتد؛ دل های شان با هم باشد و به قول شان عمل کنند. /۹۲۴/ج

[ad_2]