×
×

مهندسی افکار نیازمند زیرساخت‌های پژوهشی است/ توجه به تولید محتوا – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 15576
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی قبل از ظهر پنج‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی که در این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد مهم و اثرگذار است، اظهار داشت: با مشاهده پژوهش‌های پژوهشکده باقرالعلوم (ع) دریافتم که این پژوهش‌ها به […]

    مهندسی افکار نیازمند زیرساخت‌های پژوهشی است/ توجه به تولید محتوا – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی قبل از ظهر پنج‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی که در این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد مهم و اثرگذار است، اظهار داشت: با مشاهده پژوهش‌های پژوهشکده باقرالعلوم (ع) دریافتم که این پژوهش‌ها به دنبال پر کردن خلأها و همراه با ذوق و ابتکار است.

    وی ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه (س)، ادامه داد: حضرت خدیجه (س) حق عظیمی بر گردن امت اسلامی دارد و بانوی قهرمان، شجاع، ایثارگر و کم نظیر تاریخ اسلام است؛ از زمان خود فراتر بود و درک راهبردی و معطوف به آینده داشت.

    امام جمعه قم افزود: در دوران حیات حضرت خدیجه (س) حاکمیت جریان‌های شرک آلود و قدرت‌های شیطانی بر عالم بود و بعثت پیامبر (ص) خط بطلان بر روند شرک آمیز بود و این حاکمیت اهریمنی و فرهنگ شیطانی آنقدر پیش رفته بود که خانه توحید را به جایگاه شرک مبدل کرده بود.

    وی عنوان کرد: وقتی سیطره یک فرهنگ قوی و عمیق شود، بصیرت الهی و جهان شناسی دقیق نیاز است که انسان در برابر امواج شیطانی حاکم تسلیم نشود و حضرت خدیجه کبری (س) در عصر جاهلیت این نگاه عمیق، جامع، تاریخی و راهبردی را داشت.

    آیت‌الله اعرافی گفت: حضرت خدیجه کبری (س) تمام هستی خود را فدای اسلام و رسالت رسول خدا (ص) قربانی کرد؛ ایشان بسیار مظلوم هستند و هیچ پیروزی ندید اما تمام مقاومت و مجاهدت را انجام داد.

    وی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: تبلیغ در همه زمان‌ها با موضوع پژوهش پیوند ناگسستنی دارد و به خوبی به عمق این مهم توجه نمی‌شود، باید به مهندسی افکار عمومی و جامعه در زمینه تبلیغ توجه کرد و این مهندسی افکار و جهت دادن دنیای درون انسان‌ها به سمت اهداف متعالی اسلام و انقلاب کار مهم و پیچیده‌ای است که بدون پژوهش میسر نیست.

    مدیر حوزه‌های علمیه کشور معتقد است برای اینکه به صورت جامع به مهندسی افکار و هدایت انگیزه‌های بشر بپردازیم نیازمند زیرساخت‌های پژوهشی هستیم.

    تلاش برای خلاقیت سبک‌های نو متناسب با نیازهای جدید

    وی با اشاره به اینکه در نهادهای فرهنگی و حوزه علمیه جریان‌های پژوهشی راه افتاده اما نباید به این مقدار بسنده کرد و قانع بود، گفت: تحقیقات باید راهبردی، کاربردی و میدانی باشد و این مهم سامانه جدید و جدی‌تری را می‌طلبد.

    آیت الله اعرافی تصریح کرد: در هر موضوعی و در مشکلات جامعه نیازمند پژوهش و تحقیقات بنیادین هستیم و پایه این تحقیق رصد، آمار و تحلیل معطوف به شناخت مشکل، نیازسنجی و ریشه‌یابی علمی است.

    وی با اشاره به بازشناسی ادبیات دینی و تلاش برای خلاقیت سبک‌های نو متناسب با نیازهای جدید، ابراز کرد: ادبیات گفتاری، هنری و نوشتاری از ابزارهای تبلیغ و ساختن افکار و هدایت افکار و انگیزه‌ها است و نهادهای فرهنگی در حوزه ادبیات دینی نیازمند نوزایی مستمر هستند.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تنوع محتوا و تولید محتوای جدید متناسب با نیازهای جامعه بسیار ضرورت دارد، تأکید کرد: باید سوال‌ها را درست برگزینیم و با هوشمندی بتوانیم به منابع و مصادر برش بزنیم تا به تولید محتوای تبلیغ کمک کرد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.