×
×

معاون استاندار قم:
موثرترین راهکار برای کاهش مهاجرت ها گران کردن شهر است.

  • کد نوشته: 726
  • معاون امور عمرانی استانداری قم ضمن هشدار نسبت به گسترش مهاجرت های بی رویه به قم گفت: گران کردن شهر یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از مهاجرت به قم است. محسن بهشتی شامگاه دوشنبه در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درسالن امام جواد (ع) استانداری با اشاره به تجربه این کار در تهران، […]

    موثرترین راهکار برای کاهش مهاجرت ها گران کردن شهر است.
  • معاون امور عمرانی استانداری قم ضمن هشدار نسبت به گسترش مهاجرت های بی رویه به قم گفت: گران کردن شهر یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از مهاجرت به قم است.

    محسن بهشتی شامگاه دوشنبه در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درسالن امام جواد (ع) استانداری با اشاره به تجربه این کار در تهران، اظهار داشت: اگر بحث گران کردن شهر درتهران اتفاق نمی افتاد الان این کلانشهر بیش از ۲۰ میلیون جمعیت داشت، و روند جا به جایی پایتخت سریع تر صورت می گرفت.
    وی با اشاره به نگرانی هایی که در بحث محدود کردن مهاجرت در قم بواسطه بروز تنش های اجتماعی وجود دارد، افزود: سرانه شهری قم هم اکنون کمتر از ۱۰ میلیون ریال است، و اگر این شهر بخواهد به سمت توسعه متوازن با یک سرعت مطلوبی حرکت کند، به طور قطع با این سرانه شهری هیچ کار خارق العاده ای را نمی تواند، انجام دهد.
    بهشتی با بیان اینکه کاهش مهاجرت به قم در کنار تهیه مسکن طلاب یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده است، مشکلات مالی دولت در سال های اخیر را از دلایل عمده زیاد نشدن سرانه شهری قم دانست، و افزود: ارزان فروشی تراکم در برخی از مناطق محروم قم باعث تشدید مهاجرت شده است.
    وی با بیان اینکه طبق قانون هر ایرانی می تواند در هر نقطه ای از کشور سکونت پیدا کند، افزود: مدیران و مسئولان باید با استفاده از ابزارها و امکانات موجود مهاجرت ها را مدیریت و کنترل نمایند.
    وی روال و روند افزایش جمعیت مهاجر قم را نگران کننده توصیف کرد، و افزود: درحال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قم زندگی می کند، ولی در طرح تفصیلی که برای ۱۴۰۰ بسته شده این جمعیت بالغ بر یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن است.
    بهشتی با بیان اینکه بدترین منطقه شهری قم از نظر تراکم جمعیت منطقه ۴ شهرداری است، و درآمدهای آن نیز در مناطق دیگر هزینه می شود، افزود: اگر این تابو شکسته نشود و این روال را همچنان ادامه دهیم، پس از سال ۱۴۰۰ باید شاهد مهاجرت از این منطقه به دیگر مناطق شهری قم باشیم.
    وی با بیان اینکه هیچ کدام از مناطق شهری قم از نظر بهره مندی از شهری تفاوت مشهودی با یکدیگر ندارند، افزود: اگر یک بلوک از مناطق مختلف شهر از جمله سالاریه، طالقانی و امامزاده ابراهیم در کنار هم بگذاریم، فرق زیادی از نظر زیبایی و استحکام ندارند، و تنها عاملی که باعث توسعه بیشتر فضای سبز در منطقه ۴ در مقایسه با دیگر مناطق شده وجود پارک های جنگلی است.
    وی همچنین بحث انتقال آب از سر شاخه های دز را تنها در حد یک مسکن برای قم توصیف کرد، و افزود: این اقدام به هیچ وجه به معنای این نیست که ما ظرف ۱۰ یا ۱۵ سال آینده مشکلی به نام آب شرب کافی و با کیفیت نداشته باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید