استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید در موکب‌های اربعین ریخت‌وپاش صورت گیرد، یعنی نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌ مصرف نباشد.  به گزارش شهرکریمه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برنامه‌های اخیر سازمان اوقاف در امامزاده‌های کشور اظهار کرد: […]

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید در موکب‌های اربعین ریخت‌وپاش صورت گیرد، یعنی نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌ مصرف نباشد.

 به گزارش شهرکریمه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برنامه‌های اخیر سازمان اوقاف در امامزاده‌های کشور اظهار کرد: این برنامه‌ها نشان می‌دهد حرکت تازه‌ای در فعالیت‌های سازمان اوقاف ایجاد‌شده و در واقع این حرکت به‌ سوی خدمت‌رسانی بیشتر در موقوفات و بهره‌برداری فرهنگی از برنامه‌های عزاداری حسینی است.

وی ادامه داد: باید در کنار جلسات عزاداری حسینی در امامزاده‌ها، کلاس‌های تدریس قرائت و تفسیر قرآن هم برگزار شود، برخی از افراد روخوانی قرآن و احکام را بلد نیستند که باید برای آن‌ها کلاس‌های روخوانی قرآن و احکام برگزار شود، بعضی هم به مجالس عزاداری می‌روند، اما به احکام و واجبات الهی آشنا نیستند، مجالس عزاداری امام حسین(ع) فضای خوبی برای آموزش قرآن، احکام و مسائل اخلاقی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید حوزه‌هایی در امامزاده‌ها برای آموزش مسائل دینی به اقشار مختلف مردم به‌خصوص زنان و کودکان ایجاد شود، برخی اوقات مطالب نادرست در جلسات عزاداری زنانه بیان می‌شود بنابراین باید سخنرانان این جلسات آموزش لازم را ببینند تا احکام را به‌‌درستی بیان و مخاطبان خود را از خرافات دور کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی، دوری از اسراف در برپایی موکب‌های اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید در این موکب‌ها ریخت‌وپاش صورت بگیرد، یعنی نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌مصرف نباشد، باید غذاهای اضافی را در مناطق محروم توزیع کرد، برخی از این مناطق از امکانات اولیه زندگی هم محروم هستند.

وی ادامه داد: باید هزینه‌های اضافی در مناطق محروم صرف شود و سازمان اوقاف وقف‌هایی دارد که می‌توان عایدات آن را در این مناطق هزینه کرد همچنین این سازمان باید کارهای خود را اطلاع‌رسانی کند تا ذهنیت‌های غلط در مورد سازمان اوقاف از بین برود و مردم برای انجام وقف تشویق شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف از نهادهایی است که انتظار می‌رود در خدمت مسائل دینی از جمله حوزه‌های علمیه باشد.