امام جمعه قم با بیان این که ‌آمریکا و اروپا با تقسیم کار در پی امتیازگیری بیشتر از این هستند، گفت: بدانند که اگر از برجام خارج شوند ما از برجام و ان پی تی خارج می شویم.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شدضمن گرامیداشت ایام نیمه شعبان و گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: کار و کارگری در اسلام دارای ارزش فوق العاده ای است و پیامبر اسلام دست کارگر را می بوسد، امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و رابطه کارگر و کارفرما مانند رابطه حاکم و محکوم نیست بلکه باید رابطه ای دینی و اخلاقی باشد تا شاهد ارتقای تولید باشیم، مردم انتظار ارتقای تولید و کیفیت تولیدات را دارند.

وی با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی از مسابقات بین المللی قرآن کریم ادامه داد: کشور ما میزبان مسابقات بین المللی قرآن بود که از رویدادهای کم نظیر است که از ۸۴ کشور حضور داشتند، رهبر انقلاب فرمودند اگر به قرآن عمل می شد امت اسلام وضع دیگری دشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ادعاهای آمریکا درباره برجام ابراز داشت: آمریکا می گویند روز ۲۳ اردیبهشت درباره خروج از برجام تصمیم می گیرد، آمریکایی ها دنبال باج خواهی هستند و بعد از امضای توافق نه تنها قدمی برنداشته بلکه همواره در مسیر تضعیف آن حرکت کرده است است.

وی عنوان کرد: اروپایی ها در عین حالی که می گویند می خواهیم در برجام بمانیم اما خروجی، تقسیم کار آن ها است و می خواهند شروطی را تحمیل کنند و باز هم امتیاز بگیرند، می خواهند اقتدار نظامی و منطقه ای ایران را از بین ببرند اما بدانند که اگر از برجام خارج شوند،  ما از برجام و ان پی تی خارج می شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیشنی رهبر انقلاب نسبت به آمریکایی ها کاملا آشکار شد و این نشان دهنده عظمت، درخشش، قدرت، درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به حواشی درگیری پلیس با یک فرد ساختار شکن اضافه کرد: اخیرا هیاهویی در فضای مجازی، رسانه ها و متأسفانه از زبان برخی نمایندگان مطرح شده که انسان تعجب می کند، یک پلیس خانم با یک فردی که کشف حجاب، فحاشی و ساختار شکنی کرده بود برخوردی داشته است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: عجیب است نماینده که قسم خورده از ارزش های اسلامی پاسداری کند به گونه ای سخن می گوید که لبه تیز سخنان را متوجه پلیس کرده و از ساختار شکنان دفاع می کنند، البته ما نمی گوییم که همه اقدامات پلیس درست است بلکه امکان دارد از قانون تجاوز کند اما آیا فحاشی، ساختارشکنی و کشف حجاب جرم نیست و آیا مناسب نماینده مجلس است که از هنجار شکنان دفاع کند؟ بنا نیست که چون بیگانگان می پسندند برخی صحبت هایی را بیان کنند.

وی با اشاره به اوضاع فلسطین و یمن افزود:  ۲۴ اردیبهشت قرار انتقال صهیونیستی به بیت المقدس  است، منشأ گستاخی های آمریکا چراغ سبز مدعیان دیروز و دروغین فلسطین است، سران عرب چرا با آبروی اسلام بازی می کنند؟ به اندازه ای بی رحم هستند که جشن عروسی را به عزا تبدیل می کنند، رهبری فرمود زمانی که انسان ولایت مؤمنان را رها و ولایت کفار را بپذیرد نتیجه ای جز این نمی شود، امت اسلامی باید به هوش بیاید.