امام جمعه موقت قم گفت: این روزها چه در داخل و چه در خارج از کشور تلاش هایی در جهت تطهیر منافقان انجام می شود و می خواهند چهره زیبای امام خمینی و انقلاب اسلامی را مخدوش کنند و کارنامه سیاه منافقین را از یاد ملت ببرند. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه […]

امام جمعه موقت قم گفت: این روزها چه در داخل و چه در خارج از کشور تلاش هایی در جهت تطهیر منافقان انجام می شود و می خواهند چهره زیبای امام خمینی و انقلاب اسلامی را مخدوش کنند و کارنامه سیاه منافقین را از یاد ملت ببرند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس، به کارنامه سیاه منافقان و شهادت ۱۷ هزار تن شهید ترور توسط آنان اشاره و اظهار کرد: منافقین شخصیت های بزرگ ما را ترور کردند و به پیر و جوان و کودک و زن نیز رحم نکردند.
وی تصریح کرد: امروز می خواهند منافقین را تطهیر کنند که متاسفانه در داخل توطئه ای هماهنگ با خارج انجام می گیرد، خیرخواهانه هشدار می دهیم که این اقدام ها به نفع دنیا و آخرت شما نیست.
وی در ادامه سخنان خود گفت: به تازگی وزارت دفاع نمایشگاه آبرومندی از دستاوردهای پژوهشگران، مهندسان و مخترعان ما به نمایش گذاشت و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به مدت دو ساعت از آن بازدید کردند، سامانه های راداری، تسهیلات دفاعی، پیشرفت های ماهواره ای و انواع موشک ها که نشاندهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.
وی گفت: اگر در کشور سپر امنیتی مشاهده می کنیم در سایه سه عنصر اساسی است؛ روحیه دینی و انقلابی مردم، وجود نیروهای مسلح و مجموعه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و خودکفایی در تجهیزات دفاعی این عناصر را تشکیل می دهد.
حسینی بوشهری گفت: در رابطه با مساله دفاعی به اندازه ای رشد کرده ایم که دشمن از بُرد موشک های ما می هراسد پس معلوم می شود که این ملت توان و ظرفیت دارد، چرا در زمینه اقتصاد و فرهنگ گام لازم برداشته نشده است، شعار ما می توانیم حق بوده و تجلی پیدا کرده است بنابراین در فرهنگ و اقتصاد نیز ملت رشید و رشد یافته ایران می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.
وی هم چنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت جواد(ع) نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: ایشان پس از شهادت امام رضا(ع) در سن هفت سالگی به امامت و در سن ۲۵ سالگی نیز به دستور معتصم عباسی به شهادت رسیدند.
وی به اول ذی حجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که روز ازدواج و خانواده نامگذاری شده است نیز اشاره کرد و گفت: از زندگی ساده و بی آلایش امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگو و سرمشق گرفت، بهانه ها باید کم شود تا جوانان با سهولت و آسانی بتوانند ازدواج کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار پیر، انگلیس گفت: مردم قهرمان بوشهر در برابر انگلیسی ها ایستادند و مقاومت کردند و شهید رئیس علی دلواری در برابر توطئه انگلیس ایستادگی کرد تا سرانجام قهرمانانه به شهادت رسید، این جوانمردان به امر مراجع و علمای زمان خود وارد عرصه مبارزه و جهاد شدند.
وی هم چنین به ۱۳ شهریور روز تعاون اشاره کرد و گفت: اگر تعاون و همکاری در یک جامعه اسلامی شکل بگیرد جامعه تبدیل به مدینه فاضله می شود و در استان قم کارهای خوبی در رابطه با اقتصاد تعاونی انجام شده است که امیدواریم موفق تر از این باشند.
حسینی بوشهری در ادامه به کشتار زائران خانه خدا در سال ۱۳۶۶ اشاره و بیان کرد: در این سال زائران خانه خدا مظلومانه به شهادت رسیدند و جرم آنها اعلام برائت از مشرکان بود و می توان گفت سالی نبوده است که حادثه ای برای حجاج اتفاق نیفتاده باشد.
وی افزود: سال گذشته نیز فاجعه منا رخداد و بنده در آن جا صحنه های بسیار دلخراشی را مشاهده کردم، آل سعود تا کی می خواهد این مدیریت سست و بی بنیان را در مدیریت حج ادامه دهد؟ امیدوار هستیم که خداوند متعال زمینه ای را فراهم کند که امت اسلام بتواند به سهولت و آسانی مناسک حج را انجام دهد.
دوم مهرماه سال گذشته هزاران تن از زائران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند به علت بسته شدن مسیر، تجمع بیش از حد و بی تدبیری مسئولان عربستان سعودی دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.
سال گذشته ۶۴ هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند و در فاجعه منا ۴۶۴ تن از آنها جان باختند.
حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود، به مساله اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این دو فرضیه به منزله نماز و جهاد به عنوان یک حرکت عبادی و سیاسی هستند و امیرمومنان(ع) جهاد در راه خدا را در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر هم چون قطره ای در مقابل دریا دانسته اند.
وی افزود: اهمیت دیگری که در رابطه با این دو فرضیه می باشد این است که این واجب در ساختار نظام سیاسی اسلام نقش کلیدی و اساسی دارد و به عنوان عنصر نظارتی و فراگیر می توان از امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد.
حسینی بوشهری با بیان این که دولت ها و مسئولان وظیفه دارند که پرچم امر به معروف را در جامعه اسلامی برافراشته نگه دارند، گفت: واجبات در یک مسیر هستند، آیا می شود که نماز را انجام داد و امر به معروف را کنار بگذاریم.؟
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر امت اسلامی به دنبال رستگاری و سعادت است راهکار رسیدن به آن در پرتوی مساله امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه اسلامی است.