×
×

آیت الله حسینی بوشهری:
ناراحتی استکبار از آزادی حلب/دشمنان به شیعه و سنی رحم نمی‌کنند

  • کد نوشته: 3122
  • امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان و مستکبرین نه به شیعه رحم می‌کنند و نه به سنی، تأکید کرد: باید وحدت و برادری که از آموزه‌های پیامبر(ص) است را ترویج کنیم. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با گرامیداشت ۱۷ ربیع […]

    ناراحتی استکبار از آزادی حلب/دشمنان به شیعه و سنی رحم نمی‌کنند
  • امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان و مستکبرین نه به شیعه رحم می‌کنند و نه به سنی، تأکید کرد: باید وحدت و برادری که از آموزه‌های پیامبر(ص) است را ترویج کنیم.

    آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با گرامیداشت ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد رسول الله(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: این روز به نام اخلاق و محبت نامگذاری شده است که باید به درستی معارف پیامبر اکرم(ص) را بشناسیم و به دنیا امروز که تفرقه و ظلم فراگرفته است ارائه کنیم.

    وی با بیان اینکه به واسطه وجود پیامبر اسلام(ص) جایگاه انسان ارتقا یافت و با پایان بت پرستی انسان عصر جاهلیت به انسان متمدن تبدیل شد،‌ اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد اختلاف در مسلمانان تلاش بسیاری انجام می‌دهند که ما وظیفه داریم محبت و برادری و را که سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است را ترویج کنیم.

    عضو مجلس خبرگان رهبری راه رهایی از تفرقه در جامعه اسلامی را پیبندی یه رهنمودهای رسول اکرم(ص) و ائمه دانست و گفت: دشمنان خواب‌های بسیاری برای امت اسلامی دیده‌اند و امکانات بسیاری برای این کار از سران کشورهای اسلامی و عربی می‌گیرند.

    وی با اشاره به حوادث اخیر یمن و سوریه اظهار داشت: شکست گروه‌های تکفیری در منطقه حلب پیروزی بزرگی است که نصیب نیروهای مردمی و ارتش سوریه شد و باعث ناراحتی مستکبران و کشورهای حامی تروریست شده است.

    پیروزی در حلب نشانه اقتدار امت اسلامی است

    آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمنان و مستکبران به شیعه و سنی رحم نمی‌کنند چون دشمن اسلام هستند، اظهار داشت: این پیروزی نشانه اقتدار امت اسلامی است و کشورهای استکباری حامیان گروه‌های تکفیری از پیروزی در حلب به عزا نشسته‌اند و حتی چراغ‌های برج ایفل را خاموش کرده‌اند و جلسات فوق العاده در مجلس انگلستان تشکیل شده است.

    نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به ملاقات رمضان عبدالله با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای فرموده‌اند اگر کشورهای اسلامی متحد شوند پس از ۲۵ سال دیگر اثری از رژیم اشغالگر قدس باقی نخواهد ماند.

    وی با بیان اینکه دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در این دیدار از ارائه طرح ۱۰ ماده‌ای برای مقاومت مقابل صهیونیست‌ها توسط جنبش جهاد اسلامی خبر داده است، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که این طرح نباید روی کاغذ بماند و لازم است تا اجرایی شود و فراموش نشود.

    موانع وحدت حوزه و دانشگاه باید برطرف شود

    آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دشمنان برای جلوگیری از وحدت این دو نهاد تلاش بسیاری انجام می‌دهند ولی همه وظیفه داریم تا موانع این وحدت را برطرف کنیم تا انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود رسیده و به دست امام عصر(عج) سپرده شود.

    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این فریضه باید با دقت اجرا شود و شروط مهم آن که توسط علما و بزرگان دین بیان شده مورد توجه جدی باشد و همه افراد جامعه در این زمنه مسئولیت دارند.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه شناخت، اولین شرط در امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: احتمال تأثیرگذاری دومین شرطی است که آمر به معروف اگر احتمال تأثیر در مخاطب را ببیند باید این واجب دینی را انجام دهد.

    وی شرط سوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را اصرار به گناه دانست و گفت: چهارمین شرط برای اجرا شدن این واجب دینی این است که هنگام امر به معروف و نهی از منکر نباید مفسده‌ای ایجاد شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.