[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج شنبه در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اقتصادی معاون رئیس جمهور برای پیگیری پرداخت تسهیلات به مشاعل و بخش‌های آسیب دیده از کرونا در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: اینکه در کل کشور تنها ۲۰ درصد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج شنبه در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اقتصادی معاون رئیس جمهور برای پیگیری پرداخت تسهیلات به مشاعل و بخش‌های آسیب دیده از کرونا در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: اینکه در کل کشور تنها ۲۰ درصد متقاضی دریافت از تسهیلات دولتی در زمینه کرونا هستند باید آسیب شناسی شود اما اینکه استان قم با توجه به آسیب‌های جدی که از کرونا دیده است تنها کم‌تر از ۱۰ درصد متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی هستند این امر برای قم نامطلوب است.

به گفته وی، فاصله استان قم در بهره‌گیری از تسهیلات دولتی در زمینه اقشار و بخش‌های آسیب دیده از کرونا پایین‌تر از نرخ کشور است و غیرقابل قبول است باید مدیر هر دستگاه اجرایی نسبت به نحوه دریافت این تسهیلات دولتی اطلاع رسانی و آمار حوزه خود را منعکس کند.

وی افزود: جای تأسف دارد که مدیر دستگاه اجرایی که از بحران کرونا آسیب جدی دیده ولی آمار مشخصی از متقاضیان دریافت این تسهیلات ندارد در حالی که خود به شخصه باید پیگیر دریافت هرگونه تسهیلات برای دستگاه خود باشد.

آسیب شناسی عملکرد نامطلوب استان در دریافت تسهیلات

استاندار قم در ادامه با ابراز نارضایتی از کم توجهی برخی مدیران به گزارش‌های آماری گفت: اگر مدیر دستگاه اجرایی خود را به جای آن فرد آسیب دیده از کرونا فرض می‌کرد در این جلسه با اطلاعات و آمار کاملی از دستگاه خود حاضر می‌شد و برای پیگیری دریافت تسهیلات شخصاً وارد عمل می‌شد.

سرمست افزود: بانک‌هایی هم که در زمینه ارائه تسهیلات عملکرد خوبی نداشتند باید توبیخ شوند سامانه کارا هم باید آسیب شناسی شود به نظر زمان دریافت و بهره‌گیری از این تسهیلات هم کوتاه و باید تا آخر شهریور تمدید و مبلغ بازپرداخت که سود ۱۲ درصدی است هم باید تجدید نظر شود چراکه آسیب دیدگان در بازپرداخت این تسهیلات ناتوان است.

وی با اشاره به محدودیت مالی دولت در وضعیت اقتصادی کنونی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت و وضعیت سخت تحریم دولت در وضعیت بحران کرونا تسهیلاتی را ارائه کرده است که باید به بهترین نحوه از این تسهیلات بهره مند شویم باید دلیل عملکرد نامطلوب قم در زمینه دریافت تسهیلات کرونایی دولت آسیب شناسی شود.

سرمست گفت: کمیته‌ای برای آسیب شناسی و بررسی دلایل عدم استقبال از دریافت تسهیلات در قم باید تشکیل شود تا دلایل آن مشخص و بررسی و بعد به ستاد اقتصادی کرونا ارسال شود.

گفتنی است، در جلسه امروز چند مصوبه و دستور قرائت شد از جمله؛ ایجاد شهرک صنعتی نیزار، بهره‌گیری از تسهیلات دولتی کرونا و هم‌چنین تفاهم نامه پروژه‌های جهش تولید با ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی بود که پیگیری شد.

[ad_2]