به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قزوین، سال‌هاست که اسم اقتصاد مقاومتی در عنوان های متفاوت زینت‌بخش روزها و ماه‌ها شده و راهبردهای سال بر مبنای شعار تعیین‌شده از سوی فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری تعیین و طبق آن قدم‌ها برداشته می‌شود، قدم‌هایی که گاه کوتاه و لاک‌پشتی برداشته هست […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قزوین، سال‌هاست که اسم اقتصاد مقاومتی در عنوان های متفاوت زینت‌بخش روزها و ماه‌ها شده و راهبردهای سال بر مبنای شعار تعیین‌شده از سوی فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری تعیین و طبق آن قدم‌ها برداشته می‌شود، قدم‌هایی که گاه کوتاه و لاک‌پشتی برداشته هست و گاهی نیز قوی و پرانرژی!
آحاد ملت در این سال‌ها بانام اقتصاد مقاومتی عجین شده و دانسته‌اند که راز موفقیت، استقلال و دوری از فشارهای اقتصادی تکیه‌بر توان و حجم خودی هست چراکه امروز اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش ایران اسلامی هست. به‌طورقطع و مسلم و طبق تجربیات متفاوت کشورهای دارای اقتصاد قوی، در حوزه‌های متفاوت دیگر چون فرهنگ، دفاعی، اجتماعی و غیره نیز قوی ظاهر می‌شوند چراکه اقتصاد قوی توان دفاعی، امنیت و رفاه اجتماعی قوی را موجب می‌شود.
روند نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۷ جدی‌تر و روشن‌تر از همیشه خودنمایی کرد چراکه معظم له این بار مستقیم کلیدواژه «حمایت از کالای ایرانی» را نشانه رفته و با اهتمام مستقیم بر استفاده از کالای با برند ایرانی آن را راز موفقیت و خلاصی از مشکلات متفاوت اقتصادی برشمردند و فرمودند: «اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، زیادی از مشکلات حل خواهد گردید. من این را کانون قرار دادم برای شعار سال کنونی؛ شعار سال کنونی «حمایت از کالای ایرانی» هست؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این شعار بی‌شک در سال ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت و از زاویه‌ای دیگر خودنمایی خواهد نمود.

باید با تعصب کالای ایرانی را خرید و به آن افتخار کرد در این میان پای‌کار بودن مردم از اقشار متفاوت در تحقق شعار سال بسیار مؤثر هست چراکه اگر مردم پای‌کار باشند و خرید کالای ایرانی را در برنامه دارا باشند بخش زیادی از مشکلات حل خواهد گردید، هرچند دستیابی به این با اهمیت لازمه کوشش در جهت بالا رفتن کیفیت تولیدات داخلی و فراهم نمودن قدرت رقابتی زیادتر با نمونه‌های خارجی هست.
آیا می دانید خرید کالای خارجی برابر با بیکاری یک ایرانی هست! به‌راستی اگر به این نکته در خریدهای خود توجه نماییم آیا دیگربار حاضر به بیکاری مردم سرزمین خود خواهیم گردید؟! چه کسی راضی می‌شود سرپرست خانواده‌ای به سبب عدم فروش فرآورده ها کارخانه‌ای در مقابل همسر و فرزندانش سرافکنده شود؟!
ایران اسلامی برای رسیدن به هدف‌گذاری سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» با تکیه‌بر تولید داخلی، نیازمند حرکتی جهادی و انقلابی هست تا باشهامت و پشتکار آحاد ملت و مسئولین سنگ بنای آن به نحو اصولی گذاشته و کشور بر پله‌های ترقی بر مبنای راهبرد «بیکاری کمتر» و «صنایع پویاتر» قدم گذارد.
تحقق شعار سال را درگرو فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی هست چون که هنوز فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور جا نیفتاده و مردم رغبت کمتری برای خرید تولیدات داخلی دارند بنابراین سفارش می‌شود در سال پشتیبانی از تولید ملی در هنگام خرید به برند «ساخت ایران» توجه داشته و آن را راز اولویت‌بندی خود در هنگام رو به رو با چندین کالا بدانیم.
برای معالجه پاشنه آشیل اقتصاد نیازمند تکیه به حجم داخلی هستیم چراکه نظام سلطه منفعت های خود را در سلطه بر کشورهای متفاوت می‌بیند ازاین‌رو هرگز راضی به پیشرفت و رشد کشورهایی چون کشور ایران اسلامی نمی‌شود.
از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز باید در زمینه جلب نظر مخاطب های خود تمام همت و کوشش خود را به کار برند و با استفاده از این مجال ناب بر تولید باکیفیت اقدام کنند.
مسئولین نیز باید بسترهای لازم برای پشتیبانی از کالای ایرانی را رشد داده و با برداشتن موانع بر سر تولیدکنندگان زمینه حضور یک کالای نیرومند را در بازار رقابت با کالای خارجی ایجاد کنند.
تقویت صنعت های و رونق تولید در کشور با نگاهی عقلانی برگرفته‌شده از یک چشم‌انداز اصولی نه مقطعی و زودگذر در زمینه گفتمان‌شناسی در این زمینه باید در اولویت سیاست‌گذاری مسئولین امر قرار بگیرد تا درنتیجه آن به اقتصادی قوی دست یابیم.
قوه مجریه باید از خود آغاز کرده و استفاده از تولیدات خارجی را در ادارات و ارگان‌ها ممنوع کرده و به این ممنوعیت متعهد باشد چراکه خرید کالای ایرانی همان پشتیبانی عملی از تولید ساخت ایران می باشد.
در سایه همین حمایت‌ها می‌توان شاهد بارور شدن درخت تنومند انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشورمان در عرصه‌های متفاوت به‌ویژه رونق اقتصادی بود.
سال ۹۷ رو به انتهاء هست اما بی‌شک شعار سال همچنان ادامه خواهد داشت چراکه بستر استقلال و خودکفایی و رونق اقتصادی کشورمان عملا به این شعار نهفته هست؛ امروز کارگران و تولیدکنندگان کشورمان چشم بر خرید من و تو دارند پس نان آن‌ها را آجر نکنیم!
یادداشت از رقیه ملاحسنی
انتهای پیام