حاجی زاده با تأکید بر اینکه کمیته امنیت وظایف دستگاه‌ها در بحث امنیت معین کرده است، افزود: ناهنجاری‌ها اولین صحنه‌ای است که به چشم زائر می‌آید و به سختی از ذهن آنها پاک خواهدشد.

احمد حاجی زاده پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام عید نوروز به منظور میزبانی از زائران نوروزی بر لزوم تمرکز بیشتر بر روی اسکان زائرن تأکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از زائران به هیچ وجه در اماکن اسکان مستقر نمی‌شوند و چادر نشین هستند و باید برای این افراد هم برنامه‌ای داشته باشیم.

معاون اجرایی مسجد جمکران با اشاره به اینکه سال گذشته زائران تا ۳ الی ۴ ردیف در اطراف مسجد مقدس جمکران چادر می‌زدند، افزود: امسال با همکاری شهرداری همه این خانواده‌ها به پارکینگ ۴ منتقل می‌شوند که علاوه بر ساماندهی نظم بخشی به این خانواده امنیت زائران تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همه کمیته‌ها بخشی از وقت خود را روی اسکان زائران متمرکز کنند، تصریح کرد: کمیته اسکان جمکران هم تشکیل شده است و ۱۱۰ واحد تجاری در پاساژ جمکران برای اسکان در نظر گرفته شده است که امکان اسکان ۶۰۰ نفر در آنها وجود دارد.

حاجی زاده با تأکید بر اینکه کمیته امنیت وظایف دستگاه‌ها در بحث امنیت معین کرده است، افزود: ناهنجاری‌ها اولین صحنه‌ای است که به چشم زائر می‌آید و به سختی از ذهن آنها پاک خواهدشد.

وی افزود: دست فروش‌هایی که در اطراف جمکران مستقر می‌شوند صحنه‌های نامناسبی را ایجاد می‌کنند که شهرداری برنامه‌هایی برای ساماندهی این افراد دارد اما باید همه دستگاه‌ها در این رابطه کمک کنند.

مشکل خودپردازها در ایام نوروز

معاون اجرایی مسجد جمکران بر لزوم حل مشکلات خودپردازها در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: در محدوده مسجد مقدس جمکران زائران زیر چتر بیمه‌ای هستند و در صورت وقوع هر گونه مشکلی از بیمه بهره‌مند می‌شوند و می‌توان تمهیداتی اندیشید که برای کلیه مسافران نوروزی استان قم همانند زائران اربعین یا ۱۴ خرداد این چتر بیمه‌ای فراهم شود.

وی از اسکان زیرزمینی در اطراف مسجد مقدس جمکران هم خبر داد و افزود: با نظارت‌های صورت گرفته ۳۱ واحد مسکونی در محدوده جمکران کشفت شده‌اند که به اسکان زائران می‌پرداختند.

حاجی زاده تصریح کرد: نیاز است که نظارت‌ها در این زمینه افزایش یابد و از ظرفیت واحدهایی که سلامت هستند برای اسکان زائران استفاده شود و جلوی واحدهای غیرسالم هم گرفته شود.

معاون اجرایی مسجد جمکران با بیان اینکه بحث مجوز ایستگاه صلواتی در قم معضل شده است، گفت: داوطلبان ایستگاه‌های صلواتی باید از ۵ دستگاه مجوز بگیرند که همه این مجوزها هم بجا و ضروری است اما تمرکز این دستگاه‌ها در یک مکان برای مراجعه مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.