×
×

ناکامی امیر مهدی‌زاده از کسب مدال در نخستین تجربه سری آ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 13768
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، امیر مهدی زاده ستاره بین المللی کاراته قم و پرافتخارترین کاراته کای ایران اکنون در راه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد اما برگزاری مسابقات کاراته المپیک در اوزانی خاص مهدی زاده را مجبور به تغییر وزن کرده است. این کاراته کای قمی که در وزن تخصصی خود منهای […]

    ناکامی امیر مهدی‌زاده از کسب مدال در نخستین تجربه سری آ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار مهر، امیر مهدی زاده ستاره بین المللی کاراته قم و پرافتخارترین کاراته کای ایران اکنون در راه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد اما برگزاری مسابقات کاراته المپیک در اوزانی خاص مهدی زاده را مجبور به تغییر وزن کرده است.

    این کاراته کای قمی که در وزن تخصصی خود منهای ۶۰ کیلوگرم همواره ستاره‌ای مدال آور در سطح جهانی بوده است برای حضور در المپیک مجبور به تغییر وزن المپیکی به منهای ۶۷ کیلوگرم شده است و این تغییر وزن سبب شده او نتواند در لیگ جهانی شرکت کند.

    بر این اساس مهدی زاده به جای حضور در لیگ جهانی کاراته مجبور به حضور در یک سطح پایین‌تر یعنی مسابقات سری آ شده تا با کسب امتیازات لازم در سری آ بتواند وارد لیگ جهانی شود و حضور در لیگ جهانی و سری آ به معنای کسب امتیاز رنکینگ برای کسب سهمیه المپیک است.

    مهدی زاده در مسابقات سری آ سالزبورگ اتریش با امیدواری زیادی پا به میدان نهاد اما نتوانست مدالی کسب کند. از دست دادن فرصت مدال آوری در این مسابقات شانس مهدی زاده را برای کسب سهمیه المپیک تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    اگر چه هنوز فرصت زیادی تا المپیک باقی مانده و امیر مهدی زاده نیز به اندازه کافی برای کسب امتیاز رنکینگ فرصت دارد اما رقابت در دسته وزنی جدید، رقبای متفاوت و شرایط فنی تازه برای کاراته کایی چون مهدی زاده یک چالش است.

    مهدی زاده در سری آ اتریش در دور اول پس از تساوی صفر – صفر برابر دیونوسیوس کاروتوس از یونان در هانتی برنده شد و به دور دوم رفت و در دومین مسابقه خود ویتالی کوچرنکو از گرجستان، نایب قهرمان جوانان اروپا در سال ۲۰۱۶ را ۵ بر ۳ شکست داد و به دور سوم رفت.

    امیر مهدی زاده کاراته کای قمی در تقابل سوم خود فئودور لیچاجین از روسیه را یک بر صفر برد و از این مرحله نیز به سلامت عبور کرد اما با شکست ۵ بر یک برابر استفان پوکورنی از اتریش از رسیدن به فینال بازماند اما با حضور کاراته کای اتریشی در فینال راهی جدول شانس مجدد شد.

    در شانس مجدد و در همان دور اول این مرحله، مهدی زاده برابر ماریو هودزیچ از مونته نگرو ۷ بر صفر بازنده شد و به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد تا اکنون نگاه خود را به مرحله بعدی مسابقات سری آ معطوف کند. شایستگی‌های مهدی زاده می‌تواند چراغ راه او باشد و برای مهدی زاده، تلاش برای حضور در المپیک تازه آغاز شده است.

    [ad_2]

    Source link

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.