×
×

نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

  • کد نوشته: 33458
  • [ad_1] به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رییس جامعهالمصطفی و  طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در جامعهالمصطفی برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره، بر همکاری نهادهای دیگر در این […]

    نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • [ad_1]

    به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رییس جامعهالمصطفی و  طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در جامعهالمصطفی برگزار شد.

    در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره، بر همکاری نهادهای دیگر در این امر تأکید و تصریح کرد: لازم است بخش بین‌الملل این کنگره مهم، به ویژه در خارج کشور، تقویت شود.

    دکتر طهرانچی نیز برگزاری کنگره مزبور را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: لازم است گروه‌های دانشی و اندیشه‌ای، در قالب گفت‌وگوهای مجازی و پیش‌نشست‌های حرفه‌ای در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره مشارکت داشته باشند.

    همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)»، معرفی روزافزون شیوه تفسیری و سیره قرآنی رهبر معظم انقلاب را به جامعه علمی داخل و خارج کشور ضروری برشمرد.

    به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعهالمصطفی، دبیر علمی کنگره اظهار داشت: با توجه به آثار و سخنرانی‌های تفسیری رهبر معظم انقلاب در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ضرورت دارد نظریه‌ها، شیوه تفسیری و سیره قرآنی ایشان به جامعه علمی در داخل و خارج کشور بیشتر معرفی شود.

    وی افزود: رهبر معظم انقلاب رویکرد اجتماعی و سیاسی در تفسیر قرآن دارند و نظریه ابتنای علوم انسانی بر قرآن کریم را مطرح کردند و تأکید بر قرائت، حفظ و تدبر در قرآن دارند که در مجموع می‌تواند الگوی راهبردی در مرجعیت علمی قرآن و بازگشت به قرآن فراروی ما قرار دهد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با اشاره به همکاری جامعهالمصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این کنگره، با نظارت و همکاری دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره، کلیات طرحنامه و زمان و مکان و مسئولان کنگره مشخص شد.

    وی ادامه داد: کنگره با اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعهالمصطفی و دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

    دبیر علمی کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)» با بیان اینکه این کنگره نُه کارگروه خواهد داشت، تصریح نمود: در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی حضور دارند تا کار علمی شایسته‌ای ارائه گردد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با دعوت از مراکز علمی و نهادهای انقلابی و مردمی برای مشارکت در برگزاری این کنگره خاطرنشان ساخت: از مراکز علمی می‌خواهیم که با جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها و مقالات مجلات علمی و برگزاری نشست‌های علمی، در این کار عظیم قرآنی و انقلابی سهیم شوند.

    شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد این کنگره با توجه به اهداف زیر برگزار گردد:

    ۱. شناخت اندیشه‌های کلی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در مباحث قرآنی؛

    ۲. ارائه دیدگاه‌های خاص تفسیری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)؛

    ۳. ارائه اندیشه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مباحث علوم انسانی با صبغه قرآنی؛

    ۴. تدوین آثار قرآنی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)؛

    ۵. کشف نوآوری‌های قرآنی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)؛

    ۶. جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآنی توسط امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)؛

    ۷. کیفیت نقش‌آفرینی قرآن در زندگی مردم و جامعه.

    گفتنی است پیش‌نشست‌های این کنگره بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ و اجلاس کنگره (یک روز در قم، یک روز در تهران و یک روز در مشهد) در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود./۱۳۲۴/د۱۰۲/ف

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.