×
×

نخستین شهید مدافع حرم سال ۹۶ در سوریه به شهادت رسید

  • کد نوشته: 4784
  • شهید خواجه صالحانی از پاکدشت به عنوان نخستین شهید مدافع حرم در سال ۱۳۹۶ در درگیری با نیروهای تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

    نخستین شهید مدافع حرم سال ۹۶ در سوریه به شهادت رسید
  • به گزارش شهرکریمه ،شهید بسیجی سعید خواجه صالحانی روز چهارم فروردین ماه سال جاری تنها به فاصله ۴ روز با سالروز ولادتش عنوان نخستین شهید مدافع حرم در سال ۱۹۳۶ را از آن خود کرد.

    گفتنی است همرزم وی شهید ابوالفضل راه چمنی که در بسیاری از عملیات ها باهم بودند، عنوان نخستین شهید مدافع حرم در سال ۹۵ را از آن خود کرده بود.

    شنیده شده شهید خواجه صالحانی که برای چهارمین بار به سوریه اعزام شده بود در حین عملیات پاک‏سازی و در درگیری با نیروهای تکفیری بر اثر اصابت تیر به قلبش به درجه رفیع شهادت رسیده است.

    وی که در حین شهادت ۲۸ سال بیشتر نداشت، دومین فرزند از خانواده ای مذهبی در هشتم فروردین ماه سال ۶۸ در تهران دیده به جهان گشود.

    این شهید بزرگوار دارای مدرک کاردانی و از ورزشکاران با اخلاق(کشتی گیر) و ساکن محله مقداد پاکدشت بود.

    وی مربی توانمند نظامی بود و دارای مسؤولیت هایی در حوزه مقاومت ۳ سیدالشهدا(ع) بسیج پاکدشت بوده است.

    پیکر پاک شهید خواجه صالحانی بر روی دستان امت شهید پرور پاکدشت از میدان آزادگان به سمت مصلی امام خمینی(ره) این شهر تشییع و بعد از اقامه نماز در گلزار شهدای امامزاده محمد دِه امام پاکدشت به خاک سپرده می شود.

    شایان ذکر است، مراسم دیدار با این شهید در معراج شهدای تهران روز یکشنبه ۶ فروردین ماه ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‏‌شود.

    گفتنی است در همین روز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پاکدشت شهروندان با این شهید وداع می کنند.

    روابط عمومی سپاه پاکدشت نیز با تبریک و تسلیت شهادت پاسدار سرافراز خواجه صالحانی به محضر حضرت ولی ‏عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده این شهید گرانقدر از اقشار و آحاد مختلف مردم و نیروهای مسلح برای شرکت در مراسم تشییع این شهید فداکار دعوت به عمل آورده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.