نخستین نشست وعده خاطره گویی از حوادث سال ۸۸ شامگاه پنج شنبه با حضور راویان و شاهدان این واقعه در تالار همایش حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش شهرکریمه این نشست با همکاری بسیج رسانه قم، کانون مقاومت و مدرسه شیعی وتر برگزار شد، پخش کلیپ حوادث فتنه سال ۸۸ در قم و همچنین ذکر خاطره توسط شاهدان عینی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

حجت الاسلام حجت احسان زاده راوی فتنه ۸۸ در این مراسم با اشاره به اقدامات فتنه گران در قم اظهار داشت: پس از فوت منتظری میرحسین موسوی و کروبی برای دیدار با صانعی و عرض تسلیت به قم آمدند اما سبب آشوب و درگیری شدند.

وی افزود: مدیریت حرم حضرت مصومه (س) در مراسم تشییع منتظری بسیار ضعیف عمل کرد و متاسفانه حرمت حضرت معصومه (س) در این مراسم شکسته شد، فتنه گران در این مراسم شعارهای بسیار مبتذلانه ای سر دادند و هو کشیدند.

راوی فتنه ۸۸ تصریح کرد: هتک حرمتی که از زمان رضاخان هم بیشتر بود در مراسم تشییع منتظری توسط فتنه گران سبز انجام شد و متاسفانه فتنه گران در این مراسم اقدامات ساختارشکنانه ای انجام دادند.

احسان زاده گفت: در مراسم تشییع منتظری سنگ و کلوخ و آب معدنی توسط فتنه گران به سمت جمعیت انقلابی پرتاب شد و شعارهای ساختارشکنانه ای سردادند که سبب بغض مردم انقلابی قم شد اما با ذکر حیدر حیدر به مقابله با فتنه گران پرداخته شد.

عبدالحسن مقدم شهیدانی نیز از شاهدان فتنه ۸۸ در این مراسم اظهار داشت: فتنه ۸۸ فتنه مذهبی و دینی بود که از همان ابتدا شال سبز و مهری که میرحسین موسوی همانندعلما درست کرده بود مشخص بود که برنامه ریزی گسترده ای دارد.

وی افزود: فتنه ۸۸ تقلید ناقص و نارس از انقلاب اسلامی بود به همین دلیل مراسم تشییع شخصی که حامی فتنه گران بود به آشوب کشیده شد و از این مراسم به عنوان سنگری برای حمایت از اقدامات آشوب گرانه خود استفاده کردند.

شاهد فتنه ۸۸ با بیان اینکه مغز فتنه ۸۸ در محافل مذهبی بود، بیان کرد: در فتنه ۸۸ برخی از آقایان در صحنه حضور پیدا نکردند اما در پشت صحنه دست به اقدامات زیادی زدند، هنگامی که فتنه مذهبی می‌شود مشخص نمی‌شود که چه افرادی پشت قضیه هستند، فتنه کاری می‌کند که ذهنیت‌ها خاص شود و افراد را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد.