×
×

نشست علمی مقایسه رویکرد اسلامی به تربیت دختران با رویکرد غرب برگزار شد

  • کد نوشته: 20824
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، دومین نشست از سلسله نشست های هویت و مسائل دختران با حضور حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد با عنوان مقایسه رویکرد اسلامی به تربیت دختران با رویکرد غرب  ظهر امروز در سالن جلسات مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد. رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه […]

    نشست علمی مقایسه رویکرد اسلامی به تربیت دختران با رویکرد غرب برگزار شد
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، دومین نشست از سلسله نشست های هویت و مسائل دختران با حضور حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد با عنوان مقایسه رویکرد اسلامی به تربیت دختران با رویکرد غرب  ظهر امروز در سالن جلسات مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد.

    رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه خواهران با بیان این که برخی پنج فرد را در ایجاد جهان مدرن مؤثر می دانند، گفت: فرعون در زمان خود بیان می کند که سه شخصیت جهان انسانی را دگرگون کرده اند و نخستین فرد کوپرنیک است که می گوید زمین مرکز عالم است و همه به دور آن می گردند و این نظریه عالم انسانی را متحول کرد.

    وی ادامه داد: گرچه ظاهر بحث کوپرنیک در زمینه اجرام آسمانی است اما زمانی که در بستر کلیسایی قرار می گیرد گفته می شود به دلیل این که انسان در زمین قرار دارد، زمین مرکز عالم شده و همه هستی به دور انسان می گردند؛ دومین شخص نیز داروین است که می گوید منشأ انسان، حیوانی است و هیچ نظم از پیش طراحی شده ای در عالم وجود ندارد.

    حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد افزود: فرعون در پایان می گوید سومین شخص مؤثر در عالم انسانی، خودش است که با روانکاوی ثابت کرده انسان موجودی از پیش طراحی شده است بدین گونه که در کودکی، عواملی بر روان انسان تاثیر گذاشته و امروزه آنها را انجام می دهد در حالی که گمان می کند حرکات حکمیانه ای از خود صادر می کند؛ این دیدگاه فرعون انسان را از موجود عاقل به موجودی که متأثر از فرآیندهای زیست شناختی عمل می کند، تبدیل کرده است.

    وی انیشتین و جان دیویی را دو شخصیت تأثیر گذار در عالم انسانی نامید و گفت: انیشتین با مطرح کردن نظریه نسبیت مادی و انرژی در عالم انسانی تأثیرات فراوانی گذاشته است گرچه این نظریه فقط در زمینه ماده و انرژی است اما برخی نسبیت را در عرصه های مختلف توسعه داده اند؛ دیویی نیز می گوید انسان موجودی است که می توان آن را طراحی کرد بلکه ارزش ها، موردی ثابت نیستند و ما هستیم که ارزش ها را خلق می کنیم.

    رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده در ادامه به تفکر لیبرالیسم اشاره کرد و افزود: در لیبرالیسم فرد دارای مفهوم هستی شناسی و اخلاقی است به عبارت دیگر فرد، اصیل و دارای واقعیت است نه جامعه.

    گفتنی است، گزارش کامل نشست علمی مقایسه رویکرد اسلامی به تربیت دختران با رویکرد غرب به زودی از سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه منتشر می شود./۱۳۲۴/پ۲۰۲/ب۱

    گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.