رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: تا کنون ۱۶ پل عابر پیاده جاده‌ای در استان قم نصب شده است.

به گزارش شهرکریمه به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، حمیدرضا ذاکر گفت: در راستای تسهیل تردد و تأمین ایمنی حداکثری عابران، یکدستگاه پل عابر پیاده احداث و در ورودی روستای مبارک آباد بخش مرکزی استان قم نصب و آماده بهره برداری شد.

وی افزود: از عمده اهداف مترتب بر اجرای این طرح، تسهیل و تأمین ایمنی تردد دانش آموزان و نمازگزارانی است که به دلیل مجاورت یک باب مسجد و مدرسه در محل، از آنجا عبور می‌نمایند.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم هزینه احداث و نصب این پل را بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال عنوان کرد.

وی درخصوص مشخصات فنی پروژه نیز توضیح داد: نوع سازه پل، فلزی و دارای ابعادی با مختصات شش متر ارتفاع و سی متر طول عرشه می‌باشد که جهت ورود و خروج، در دوطرف، پله‌های فلزی با حفاظ نرده‌ای تعبیه شده است.

ذاکر بازه زمانی اجرای این طرح را افزون بر دو ماه اعلام کرد و گفت: پل عابر پیاده روستای مبارک آباد بخش مرکزی قم شانزدهمین پل عابر پیاده جاده‌ای می‌باشد که توسط این اداره کل در سطح راه‌های استان احداث و نصب شده است.

وی پل‌های عابر پیاده منصوب در سطح راه‌های استان را شامل ۴ دستگاه در بزرگراه امام علی(ع) شهر قم، ۲ دستگاه حد فاصل میدان خرمشهر – تپه سلام (محور قم سلفچگان)، یک دستگاه در محدوده طلاب (محور قم – سلفچگان)، ۲ دستگاه آزاد راه قم – تهران، ۲ دستگاه محور قدیم قم – کاشان، یکدستگاه روستای خورآباد (بخش کهک)، یکدستگاه روستای پاچیان (بخش جعفریه) و یکدستگاه روستای مبارک آباد (بخش مرکزی) برشمرد.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: اولویت نخست این اداره کل در تمامی سطوح سازمانی، تأمین ایمنی تردد عابران و وسائط نقلیه در حوزه مسئولیت‌های موضوعه می‌باشد که اجرای پل عابر پیاده در نقاط حادثه‌ساز، در زمره برنامه‌هایی است که از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.