×
×

مدیرعامل آبفار استان قم عنوان کرد
نظارت دائم مرکز بهداشت بر روند تأمین آب روستاها

  • کد نوشته: 1194
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: مرکز بهداشت استان به طور دائم در حال آزمایش و بررسی روند تأمین آب برای روستائیان است و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی در تأمین آب استان وجود ندارد. محمد احمدی امروز ، با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی قم همواره در حال رصد […]

    نظارت دائم مرکز بهداشت بر روند تأمین آب روستاها
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: مرکز بهداشت استان به طور دائم در حال آزمایش و بررسی روند تأمین آب برای روستائیان است و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی در تأمین آب استان وجود ندارد.

    محمد احمدی امروز ، با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی قم همواره در حال رصد وضعیت تأمین آب محدوده شهر است، اظهار کرد: جلسات بحران این مجموعه به طور مستمر برای پیشگیری از وقوع بحران آب در مناطق روستایی تشکیل می‌شود و پیش از وقوع مشکل، تصمیم گیری و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

    وی اضافه کرد: شاید تصمیم‌گیری و بررسی وضعیت تأمین آب در شهر قم به دلیل وسعت و تراکم در یک محدوده با مشکلات کمتری همراه باشد اما حیطه وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی از فواصل کوتاه خارج محدوده شهر تا بیش از ۸۰ کیلومتری را در بر می‌گیرد که این خدمت رسانی به مردم را با پیچیدگی‌های فراوانی همراه می‌کند.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان قم تصریح کرد: هر سال وضعیت استان قم از نظر خشکسالی بدتر می‌شود و در این زمینه برای تأمین آب روستاییان از منابع زیرزمینی با توجه به کاهش سطح آب با مشکل مواجه هستیم.

    این مسؤول با بیان اینکه با وجود تشدید خشکسالی شرکت آبفار همواره در حال تأمین به روز آب مورد نیاز روستاهای استان است، تصریح کرد: شرکت آبفار از هر طریقی تأمین آب سالم و بهداشتی برای مصارف روستائیان را وظیفه ذاتی خود می‌داند.

    احمدی با تاکید بر اهتمام این شرکت به تأمین آب سالم و بهداشتی برای روستاها، اظهار کرد: مرکز بهداشت استان به طور دائم در حال آزمایش و بررسی روند تأمین آب برای روستائیان است و در این زمینه هیچ گونه مشکلی در تأمین آب استان وجود ندارد.

    وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت قوای نظارتی بر شرکت آب و فاضلاب روستایی است، گفت: دائماً اطلاعات روند تأمین آب روستاها از سوی وزارت بهداشت به شرکت ارائه می‌شود که امکان برنامه ریزی و کسب آمار و اطلاعات برای مجموعه را فراهم می‌کند.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به روند مشکل حفر چاه در محدوده شهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر با کاهش ذخائر آبی، دریافت مجوز حفر چاه برای تأمین آب مردم بسیار مشکل شده و در این زمینه نظارت‌های سختی وجود دارد.

    وی با بیان اینکه چاه یکی از پروژه‌های عمرانی بسیار خطرناک است، تصریح کرد: اگر این کار بدون مجوز انجام شود و اتفاقی در پی داشته باشد مشکلات متعددی به دنبال خواهد داشت و اینکه در برخی روستاها که بحث حفر چاه با تأخیر روبه‌رو شده به دلیل دریافت مجوزهای لازم در این بخش است.

    احمدی با اشاره به خدماتی که دولت در روستاهای مختلف استان در بخش تأمین آب انجام داده است، گفت: در بسیاری از روستاهای محدوده شهر قم از نظر تأمین آب در شرایط خوبی هستیم اما مردم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب کم دقتی دارند.

    وی با اشاره به هزینه‌ها و مشکلات انتقال آب به مناطق روستایی اظهار کرد: باید فرهنگ استفاده صحیح آب در جامعه شهری و روستایی ما شکل بگیرد تا بتوان نسبت به هشدارهایی که برای آینده تأمین آب است وضعیت بهتری داشته باشیم.

    مدیرعامل آبفار روستایی استان قم با اشاره به وضعیت مالی و اقتصادی کشور گفت: در سال‌های اخیر منابع مالی مجموعه به شدت کاهش یافته اما با این حال با تمام توان در صدد تأمین آب روستاییان بوده‌ایم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.