به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ بر طبق نظرمراجع تقلید زکات فطره سال کنونی بر طبق نظر بیشتر مراجع، برابر با ۸۰۰۰ تومان معادل ۳ کیلوگرم گندم یا ۲۰ هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم برنج اعلام گردیده هست که خانواده‌ها طبق قوت غالب خود آن را پرداخت می‌کنند. نظرات مراجع در […]

 نظر مراجع تقلید در مورد میزان فطریه

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ بر طبق نظرمراجع تقلید زکات فطره سال کنونی بر طبق نظر بیشتر مراجع، برابر با ۸۰۰۰ تومان معادل ۳ کیلوگرم گندم یا ۲۰ هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم برنج اعلام گردیده هست که خانواده‌ها طبق قوت غالب خود آن را پرداخت می‌کنند.
نظرات مراجع در مورد میزان زکات فطره و کفاره روزه به توصیف زیر هست:   حضرت آیت‌الله خامنه‌ای     دست کم مبلغ فطریه برای هر نفر ۸۰۰۰ تومان (براساس قوت غالب گندم) و بر مبنای قوت غالب برنج هم نرخ سه کیلو برنج برطبق نوع استفاده هست.
علاوه بر این کفاره غیرعمد روزی ۲۵۰۰ تومان و مبلغ کفاره عمد روزی ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده هست.
آیت‌الله مکارم شیرازی
زکات فطره سال کنونی برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم در تهران مبلغ هشت هزار تومان (۸،۰۰۰ تومان) و سایر شهر‌ها مبلغ هفت هزار تومان (۷،۰۰۰ تومان) و طبق قوت غالب برنج، مبلغ بیست هزار تومان (۲۰،۰۰۰ تومان) اعلام گردیده هست. ( در ضمن در شهر‌هایی که بتوان سه کیلو گندم یا سه کیلو برنج را با مبلغی کمتر از مبلغ اعلامی خریداری کرد کافی هست همان مبلغ را بپردازند. (پیش از این نیز مبلغ کفاره عمد و عذر به توصیف زیر اعلام شده بود:
کفاره عذر روزانه ۲۵۰۰ تومان
(پیش از این نیز مبلغ کفاره عمد و عذر به توصیف زیر اعلام شده بود:کفاره عمد روزانه ۱۵۰،۰۰۰ تومان.
آیت‌الله نوری همدانی
بر طبق نظر آیت‌الله حسین نوری همدانی زکات فطره برای افرادی که قوت غالب‌شان گندم هست برای هر نفر دست کم ۸۰۰۰ تومان و برای افرادی که می‌خواهند نرخ برنج پرداخت نمایند بر طبق نرخ برنج مصرفی سه کیلو گرم محاسبه گردد.

علاوه بر این کفاره افطار روزه غیر عمدی برای هر نفر روزی ۲۰۰۰ تومان و کفاره افطار روزه عمدی برای روزانه ۱۲۰۰۰۰ تومان هست.
آیت‌الله علوی گرگانی
بر طبق اعلام دفتر وی مبلغ کفاره غیر عمد برای روزانه ۲۰۰۰ تومان پول نان برای فقراست.
علاوه بر این مبلغ فطریه برای هر نفر از گندم دست کم ۶۰۰۰ تومان هست و از برنج هم به ازای هر نفر سه کیلو از برنجی که غالباً استفاده می‌کنند داده گردد و نرخ متوسط آن ۳۰ هزار تومان هست.
آیت‌الله شبیری زنجانی
دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی، مبلغ ۸۰۰۰ تومان را بابت فطریه هر نفر به حساب گندم تعیین کرده هست.

علاوه بر این مبلغ ۲۰۰۰ تومان را برای کفاره افطار غیر عمدی و مبلغ ۱۲۰ هزار تومان را برای افطار عمدی تعیین کرده هست.

آیت‌الله سیستانی
دست کم مبلغ فطریه در شهر قم برای هر نفر ۶ هزار تومان (براساس قوت غالب گندم)، علاوه بر این کفاره غیر عمد روزی ۲۰۰۰ تومان و مبلغ کفاره عمد روزی ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده هست.
آیت‌الله جوادی آملی
بنابر اعلام دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله جوادی آملی مبلغ فطریه برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ هشت هزار تومان (۸۰۰۰ تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج، نرخ سه کیلو برنج برطبق نوع استفاده هست.
علاوه بر این مبلغ ذی ربط به کفاره غیر عمد روزی ۲۵۰۰ تومان، کفاره عمد روزی ۱۵۰ هزار تومان و حنث قسم ۲۵ هزار تومان تعیین شده هست.
آیت‌الله سبحانی
دست کم مبلغ فطریه برای هر نفر ۸۰۰۰ تومان (براساس قوت غالب گندم) و بر مبنای قوت غالب برنج هم نرخ سه کیلو برنج برطبق نوع استفاده هست.
علاوه بر این کفاره غیر عمد روزی ۲۵۰۰ تومان و مبلغ کفاره عمد روزی ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده هست.
آیت‌الله وحید خراسانی
دست کم مبلغ فطریه برای هر نفر ۷۵۰۰ تومان (براساس قوت غالب گندم)، علاوه بر این کفاره غیر عمد روزی ۲۰۰۰ تومان و مبلغ کفاره عمد روزی ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده هست.
آیت‌الله صافی گلپایگانی
دست کم مبلغ فطریه طبق قوت غالب گندم برای هر نفر ۷۰۰۰ تومان و علاوه بر این کفاره غیر عمد روزی ۲۰۰۰ تومان و مبلغ کفاره عمد روزی ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده هست.

انتهای پیام