به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با توجه به دایره گسترده عملکرد قوای مردمی، اعتماد عمومی بسیار بالا در تشکل های مردمی و شفافیت حداکثری، ورود و نقش آفرینی گروه های این‌چنینی در توسعه کشور، نقش بدون بدیل و بی نظیری را ایفاء می‌کند. به […]

نقش سازمان های مردم نهاد در پشتیبانی از کالای ایرانی چیست؟ به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، 

با توجه به دایره گسترده عملکرد قوای مردمی، اعتماد عمومی بسیار بالا در تشکل های مردمی و شفافیت حداکثری، ورود و نقش آفرینی گروه های این‌چنینی در توسعه کشور، نقش بدون بدیل و بی نظیری را ایفاء می‌کند.

به واقع، با در نظر گرفتن، عنصر حیاتی فرهنگی و اجتماعی در حاصل شدن اغراض اقتصادی ، این قاعده مُبرهن  خواهد گردید که با نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در زمینه تحقق شعار سال، پشتیبانی از کالای ایرانی به معنای حقیقی کلمه میسر می گردد.

مولفه‌های تکمیل کننده پشتیبانی از تولید و کالای ایرانی مثل ارج نهادن به فرآورده ها تولید داخلی، اجتناب از خرید کالای بیگانه، فشار اجتماعی برای بالا بردن کیفی فرآورده ها داخلی و حتی مبارزه با قاچاق و واردات بی رویه نیز به شکل شایسته و تاثیرگذاری عملیاتی خواهد گردید و تمامی مورد ها ذکر شده در سایه فعالیت و عملکرد مطلوب سمن ها یا همان سازمان های مردم نهاد، قابل حُصول می باشد.

به واقع، پیش احتیاج کلیدی خودکفایی، همدلی مردم و مسئولین هست و در این مسیر، رشد و توسعه سازمان های مردم نهاد، آسان سازی کننده همدلی ذکر شده میان مردم و پس از آن مجاب ساختن دستگاه های مربوط به حرکت در مسیر اغراض عالیِ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب می باشد.

نقش سازمان های مردم نهاد در مدافعه گری از حقوق شهروندان ، حیاتی هست

هوشنگ عطاپور،کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در اظهار کرد و گویی با رسانه ها  با تقسیم بندی شعار سال به دو بُعد مردمی و حاکمیتی، اظهار کرد: بخش مردمی شعار سال در قالب عرصه اجتماعی قابل تشریح هست و با توجه به این امر باید زمینه فرهنگی و اجتماعی لازم برای پذیرش حقیقی و عملیاتی این شعار،آماده سازی و مهیا گردد.

وی در ادامه اضافه می کند: شعارها و اغراض فرهنگی که چشم انداز آن در عرصه اجتماعی به رفاه عمومی منتهی می گردد،  توان دارد به عنوان هدف و ماموریت کلیدی عام المنفعه سازمان های مردم نهاد تشریح و پیگیری گردد.

به باور این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی با توجه به اعتماد بالای عمومی به سازمان های مردم نهاد به عنوان یک سرمایه اجتماعی(به سبب غیر دولتی بودن سمن ها و ماهیت اجتماعی آن ) امکان موفقیت سازمان های مردم نهاد در تعلیم عمومی، فرهنگ سازی، بسیج افکار عمومی به مراتب افزایش می یابد .

عطاپور می‌گوید: با توجه به نقش مدافِعِه گری سازمان های مردم نهاد در پشتیبانی از حقوق مردم و شهروندان و به تعبیری استفاده کنندگان کالاها و فرآورده ها، با اِعمال نظارت همه گیر نهادهای عمومیِ اشاره شده (سمن ها) بر کیفیت فرآورده ها داخلی و نرخ آنان و مشارکت نهادهای حاکمیتی با سازمان های مردم نهاد، می‌توان با سودجویی بعضی تولیدکنندگان به شکل مطلوب تری جنگید و بالتبع با اعمال فشار اجتماعی، میتوان تولیدکنندگان را به تولید کالاهای کِیفی تر و با نرخ معقول و مناسب تر ارشاد کرد.

توسعه سازمان های مردم نهاد، دولت را کوچک تر و چابکتر خواهد کرد

حمید مسرور، یکی از فعالین صنعتی و تولیدیِ غرب استان تهران ، در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به تاثیرات موثر سازمان های مردم نهاد در نقش آفرینی هر چه زیادتر مستقیم مردم در امور، اظهار کرد: تقویت این رویکرد به وسیله حضور و ورود فعالانه تر سازمان های مردم نهاد به چابک سازی و کوچک سازی دولت کمک شایانی خواهد کرد و قاعدتا در چنین شرایطی، علاوه بر کاهش هزینه دستگاه های اجرایی به تمرکز هر چه زیادتر و توفیقات فزآینده تر دولت در امور و عرصه های دیگر کمک خواهد کرد که در مبحث پشتیبانی از کالای ایرانی یا پشتیبانی و ارتقایِ تَرازِ تولید ملی، این امر رایج هست.

گزارش: ناصر رمضانی