×
×

نمازجمعه قم مرکز ارائه ۳۰ خدمت متنوع به مردم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 33019
  • [ad_1] حجت الاسلام محمدباقر ولدان در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اینکه نماز جمعه قم از اولین نماز جمعه‌ها است که توسط مرحوم آیت الله اراکی در سال‌های قبل از انقلاب اقامه می‌شد، گفت: به اذن امام خمینی (ره) نخستین نمازجمعه ایران با اقتدار و تمام ویژگی‌های نمازجمعه در تهران و همزمان در قم […]

    نمازجمعه قم مرکز ارائه ۳۰ خدمت متنوع به مردم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    حجت الاسلام محمدباقر ولدان در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اینکه نماز جمعه قم از اولین نماز جمعه‌ها است که توسط مرحوم آیت الله اراکی در سال‌های قبل از انقلاب اقامه می‌شد، گفت: به اذن امام خمینی (ره) نخستین نمازجمعه ایران با اقتدار و تمام ویژگی‌های نمازجمعه در تهران و همزمان در قم برپا شد.

    رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم بالارفتن قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت افزایی مردم را از برکات نمازجمعه بیان کرد و افزود: در نماز جمعه، فرهنگ، دیانت و سیاست مردم به یکدیگر گره می‌خورد.

    وی با اشاره به وجود هشت پایگاه نماز جمعه در استان قم گفت: بعد از شهر قم، قنوات، کهک و جعفرآباد که قدمت زیادی در اقامه نماز جمعه دارند؛ همچنین در سلفچگان، دستجرد، پردیسان و فردو نماز جمعه اقامه می‌شود.

    حجت الاسلام ولدان حضور در نماز جمعه را حج هفتگی دانست و تصریح کرد: امروز که دشمن اخلاقیات، اعتقادات و آداب و سنن ما را هدف قرار داده و سبک زندگی ما را نشانه گرفته است، نماز جمعه برای مقابله با دشمنان بسیار موثر است.

    وی یکی از مهمترین فعالیت‌های نمازجمعه را فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: ۳۰ برنامه از جمله مشاوره آدینه، بازارچه آدینه، نشست‌های بصیرت افزایی و عرضه خدمات اجتماعی در نماز جمعه‌ ارائه می‌شود.

    مصلی محل اسکان زائران اربعین حسینی

    رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه مصلی نمازجمعه هیچگاه تعطیل نیست گفت: طی اربعین حسینی، در مصلی بیش از ۱۲۰ هزار زائر حسینی حضور می‌یابند و ما در مصلی برای پذیرایی و اسکان رایگان زائران حضرت معصومه (س) آماده هستیم.

    وی افزود: در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کشتی و بدنسازی با ۸۰ هیئت ورزشی استان قم تفاهم امضا شده و اعضای این هیئت‌ها نیز در نماز جمعه شرکت کرده و هیئت اندیشه ورز جوانان را تشکیل داده‌اند و به صورت رسمی در رقابت‌های استانی و فرا استانی شرکت می‌کنند.

    ولدان گفت: ۷۰۰ طلبه سطوح عالی و ۷۰ استاد سطوح عالی و خارج در مصلی تدریس می‌کنند، علاوه بر آن در بخش‌های دیگر استان نیز در مصلی‌های نمازجمعه برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

    وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، موج دوم نماز جمعه‌ها را شاهد هستیم، افزود: از زمان شیوع کرونا نیز ستاد نماز جمعه تعطیل نبود اما با یک تغییر رویکرد فعالیت کرد.

    مصلی مرکز کمک مومنانه و مساوات

    حجت الاسلام ولدان بیان کرد: بیش از ده‌ها هزار بسته معیشتی به صورت محترمانه از مصلی به بخش‌های مختلف استان در قالب طرح کمک مومنانه ارسال و مصلی به موکب سلامت تبدیل شد.

    وی گفت: در تولید ماسک و گان بهداشتی، نزدیک به ۳۰ گروه جهادی و گروه‌های متنوع فرهنگی متشکل از جوانان در حال فعالیت هستند.

    رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه بیشترین اعتماد و واسپاری اختیارات و امور به جوانان بوده است، افزود: نزدیک به ۱۰۰ گروه جوان هر هفته به صورت چرخشی با میل و رغبت در مصلی فعالیت می‌کنند.

    وی بیان کرد: نسل جدید به لحاظ فکری، روحی و روانی و سلامت جسمی نیازمندند که مصلی را به عنوان مرکز و پناهگاه خود قرار دهند.

    حجت الاسلام ولدان با بیان اینکه درمانگاه تخصصی مصلی رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است، افزود: مراسم دعا، مناجات و نیایش و مراسم جشن و سرور در مصلی برگزار می‌شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.