[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست غروب یکشنبه در سی و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: استان‌های کشور بر اساس وضعیت شیوع کرونا به سه قسمت سفید، زرد و قرمز تقسیم شده است و هر وقت به وضعیت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست غروب یکشنبه در سی و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: استان‌های کشور بر اساس وضعیت شیوع کرونا به سه قسمت سفید، زرد و قرمز تقسیم شده است و هر وقت به وضعیت سفید رسیدیم امکان بازگشایی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ایجاد خواهد شد، اما نکته مهم در بازگشایی حرم این است که با توجه به وضعیت استان این اماکن باز شوند بار پذیرش زائران خارجی و داخلی بیشتر و ما با بحران روبرو خواهیم شد.

استاندار قم با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه در مساجد قم هیچ نماز جماعتی برگزار نمی‌شود، گفت: در عمل مساجد تعطیل نشده‌اند بلکه کارکرد آن‌ها تغییر کرده است لذا نماز جماعت برگزار نمی‌شود ولی مساجد باز و در آن فعالیت جهادی و فرهنگی از سوی گروه‌های جهادی و مردمی انجام می‌شود.

وی افزود: باید اداره کل تبلیغات اسلامی قم بر روند فعالیت مساجد نظارت داشته باشند و هرزمان به وضعیت سفید رسیدیم نماز جماعت به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

لزوم هم‌پوشانی و هماهنگی در ارسال کمک‌ها

سرمست با اشاره به کمک‌های مؤمنانه از سوی گروه‌های مردمی و خیرین، گفت: باید این کمک‌ها و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌پذیر به صورت عادلانه توزیع شود، گاهی مشاهده شده خانواده‌ای از چند جا بسته‌های معیشتی را دریافت کرده و خانواده‌هایی هم هستند که نیازمند و آبرو دار بوده ولی هیچ نوع کمکی دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی، هر چند نمی‌توان کمک‌ها را تحت پوشش دستگاه دولتی قرار داد ولی باید موکب‌ها و نهادهای حمایتی و هم چنین قرارگاه مردمی با نظارت معاونت امور سیاسی و اجتماعی استانداری فعالیت‌های مؤمنانه و خیرخواهانه خود را انجام دهند تا در توزیع بسته‌ها و کمک‌ها عدالت رعایت شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی کارگران ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت معیشتی و ساماندهی کارگران ساختمانی مورد تأکید ما است و دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان این مهم را به جدیت پیگیری کند.

تمدید ساعات کار پاساژها در نقاط گرمسیری از جمله قم

وی گفت: بیش از ۱۰۰ شهر در وضعیت سفید قرار دارند که مبنای این تقسیم وضعیت استان بر اساس تعداد مرگ و میرها و تعداد بستری‌ها بر اثر کرونا در دو هفته است؛ هم چنین ساعت فعالیت پاساژها و بازارهای مسقف تا ساعت ۲۰ تمدید می‌شود که قم با توجه به قرار گرفتن در مناطق گرمسیر فعالیت پاساژهای خود را می‌تواند تمدید کند.

[ad_2]