[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به مهار آنفلوآنزا و شرایط خاص استان قم، گفت: با توجه به اینکه قم یک شهر مهاجرپذیر و هم‌چنین در طول سال پذیرای زائران است […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به مهار آنفلوآنزا و شرایط خاص استان قم، گفت: با توجه به اینکه قم یک شهر مهاجرپذیر و هم‌چنین در طول سال پذیرای زائران است در جریان شیوع بیماری آنفلوآنزا ورود خوبی داشت و توانست این بیماری را با تعطیلی کارشناسی شده مدارس کنترل و مهار کند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها ضمن انجام وظایف ذاتی، باید در مقابل اعتبارات و نحوه هزینه کرد در راستای سالم‌سازی فضای زیست شهروندان پاسخگو باشند.

معضل آلودگی هوا در قم

استاندار قم با اشاره به معضل آلودگی هوا در چند روز اخیر در قم افزود: بنای کمیته اضطرار آلودگی هوا در قم این بود که از نظر معیار، شاخص و به لحاظ علمی رصد نماید و اگر اعلام تعطیلی می‌کند، بر اساس نظرات کارشناسی باشد و در مقابل امواج هیجانی افکار عمومی منفعل نشود.

وی بیان کرد: بخش مهمی از مدیریت و کنترل به همکاری دستگاه‌ها برمی‌گردد و هیچ طرحی بدون همکاری و همیاری شهروندان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

سرمست با اشاره به لزوم افزایش ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قم، گفت: باید دست‌کم ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به مجموع ایستگاه‌های قم اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و محیط‌زیست باید فیلتراسیون صنایع آلاینده را پیگیری نمایند و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز به‌جای گاز از سوخت مازوت استفاده نماید.

استاندار قم افزود: با صنایع آلاینده به نحوی برخورد شود تا هم میزان آلایندگی به حداقل برسد و هم به رونق تولید و اشتغال آسیب وارد نشود.

وی افزود: برقی کردن موتورسیکلت‌ها به‌عنوان طرح درازمدت و هم‌چنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری و راه‌اندازی قطار شهری برای کاهش آلودگی هوا از راهکارهای مهم دیگر برای کاهش آلودگی‌های هوای استان قم است.

عدم واگذاری محدوده بلوار آیت الله بروجردی تا پایان سال

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی فضای شهری بلوار آیت‌الله بروجردی، بیان کرد: مدافع منافع این طرح برای شهر و شهرداری هستم و هر پیگیری که در سازمان ملی زمین و راه و شهرسازی نیاز است با ترجیح اولویت شهرداری باید انجام شود.

وی افزود: این محدوده شهری تا پایان سال به هیچ ارگانی واگذار نمی‌شود تا مبانی حقوقی و قانونی از طریق شورای شهر و سازمان ملی مسکن به نفع شهرداری پیگیری شود هم‌چنین شورای اسلامی شهر یک ماه فرصت بررسی طرح را دارد.

استاندار قم افزود: ۵ درصد فضای سبز این محدوده باید برای بهره‌برداری به شهرداری واگذار و شهرداری هم برای تأمین منابع حقوقی و قانونی این طرح فرصت دارد.

وی با اشاره به احداث نمایشگاه دائم فرش دست‌باف در قم، گفت: احداث نمایشگاه دائمی فرش فرصت خوبی برای رونق تولید است و این نمایشگاه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، طرح‌هایی مانند مکان‌یابی سایت دفن پسماند، پرورش ملکه زنبور عسل، احداث پایانه پسته، نمایشگاه فرش، پاسگاه انتظامی، پمپ‌بنزین، مجتمع گردشگری، کارگاه تولیدی درب ضد سرقت، طراحی شهری بزرگراه آیت‌الله بروجردی مورد بحث و بررسی شد و چند طرح پژوهشی نیز مورد تصویب و برای اجرای آن‌ها رأی داده شد.

[ad_2]