به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بمناسبت تصریح برنامه های هفته پژوهش نشست با حضور مهدی زندیه، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه و دبیر جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری منتخب استان و فرزاد ابراهیمی، مدیر امور پژوهشی و دبیرکمیته علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان   در دانشگاه […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بمناسبت تصریح برنامه های هفته پژوهش نشست با حضور مهدی زندیه، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه و دبیر جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری منتخب استان و فرزاد ابراهیمی، مدیر امور پژوهشی و دبیرکمیته علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان   در دانشگاه برگزار گردید.

زندیه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تصریح نمود: شعارهفته پژوهش در سال کنونی با عنوان «پژوهش هدفمند، فناوری اعتبار آفرین در خدمت تولید ملی » انتخاب گردیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به فعالیت های تیم پژوهش و فناوری در استان مطرح نمود: این تیم تشکیل شده از اصحاب صنعت و دانشگاه و به رئیس استاندار و دبیر علمی سمینار در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) فعالیت می کند.

وی گفت: به منظورانتخاب طرح های پژوهشی استانی ۲۰ کانون در این تیم مشخص و به همه نهادها و دانشگاه ها طی فراخوانی اعلام گردید که  سر انجام ۶۸ طرح از جایگاه ها و دانشگاه های متفاوت استان دریافت گردید و بعد از داوری و بررسی در کمیته ها به دلیل نبود بودجه لازم تنها هفت طرح به عنوان اولویت های استان مورد پذیرش جای گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به اینکه  فعالیت های پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی در سالهای موخر از رشد خوبی بهره مند بوده  با عرضه گزارشی گفته بود: این دانشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ممتازی را بهمراه داشته است.به طوریکه سرانه مقاله دانشگاه نیز در سال ۹۲ به میزان ۱.۳۹ ۰۲ علاوه بر این مبلغ قرارداد های پژوهشی دانشگاه از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در سال ۹۲ به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال در سال ۹۶ زیاد شده است.

وی  افزود: افزایش تعداد مقالات علمی پژوهشی از ۳۴۶ به ۶۱۹ مورد و علاوه بر این تعداد کتاب های چاپ گشته از ۲۱ به ۵۴ را نیز از دیگر موفقیت های پژوهشی این دانشگاه است.
زندیه در ادامه گفت: بر طبق اطلاعات استخراج شده از پایگاه شاخص های بنیادی علم ISI-ESI نشان می دهد تعداد ۵۳ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین های دنیا قرار گرفته اند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در بین دانشگاه های جامع در جمع موثرترین های دنیا قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه  یادآور گردید: طبق آخرین لیست مقالات یک درصد برتر کشور که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISI منتشر نموده است، مقالات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از رشد قابل ملاحظه ای در سال های موخر بهره مند بوده است.

وی خاطر نشان گردید: این دانشگاه علاوه بر این طبق شاخص ها از نظر میزان استناد نسبت به کل مقالات ( موثرترین تولیدات علمی)، در دوره سه ساله ۲۰۱۵ تا۲۰۱۷ در بین دانشگاه های جامع کشور رده دوم را به دست آورد.

زندیه افزود: یکی از افتخارها این دانشگاه این است که در چند سال گذشته  استاد سعید عباس بندی عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه در لیست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارد که بر طبق آخرین گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام در میان پژوهشگران پراستناد سال ۲۰۱۸  نام ۱۶ استاد معروف کشور نیز وجود دارد که پروفسور عباس بندی نیز جزء این ۱۶ محقق برتر خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه  با اشاره به موفقیت گروه رباتیک دانشگاه بیان داشت:اکتساب عنوان قهرمانی لیگ اختراعات در چهارمین دوره مسابقات کشوری رباتیک در گروه  مهندسی برق از دیگر موفقیت های این دانشگاه خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علاوه بر این گفته بود: مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه نیز طی مجلسی در دانشگاه برگزار و از ۱۴ محقق برتر  دانشگاه در بخش اعضای هیات علمی و ۵ دانشجوی محقق در مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا تقدیر خواهد گردید.

فرزاد ابراهیمی مدیر امور پژوهش دانشگاه با عرضه گزارشی از روند برگزاری  برنامه های هفته پژوهش استان  گفت: در شورای سیاست گذاری تکریم هفته پژوهش، کمیته علمی چهار نشست را با حضور معاونان پژوهشی تمام دانشگاه های استان و نمایندگان دستگاه های صنعتی برای انتخاب پژوهشگران برتر برگزار کرده است.
ابراهیمی مصرح کرد: در این کمیته از هرکدام از دانشگاه های بین المللی امام خمینی(ره)، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، سایر دانشگاه های آزاد، پیام نور و واحدهای تابعه آن و سایر دانشگاه ها یک عضو هیات علمی و یک دانشجوی برتر محقق انتخاب و تجلیل خواهند گردید.

مدیر امور پژوهش دانشگاه افزود: علاوه بر این از حوزه علمیه یک استاد و یک طلبه برتر، از آموزش و پرورش یک معلم و یک دانش آموز، جایگاه ها تحقیقات صنعتی استان یک نفر، از جایگاه ها تحقیقات کشاورزی یک نفر، دستگاه های اجرایی یک نفر و پارک علم و فناوری استان یک نفر به عنوان محقق و فناور برتر انتخاب خواهند گردید.

ابراهیمی دنبال کرد: از میان دستگاه های اجرایی نیز یک دستگاه به عنوان دستگاه پژوهشی برتر انتخاب و معرفی خواهد گردید.

    ابراهیمی علاوه بر این با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری استان نیز گفت: این نمایشگاه در سال جاری از ۲۴ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیشتر از ۵۰ غرفه برگزار خواهد گردید.علاوه بر این مراسم افتتاحیه در دانشگاه پیام نور قزوین و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز ۲۸ آذر ماه در دانشگاه برگزار خواهد گردید.     وی گفت: علاوه بر این در نمایشگاه سراسری نیز که سوم تا ششم دی ماه در تهران برگزار می گردد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز غرفه خواهد داشت.