×
×

نمایشگاه صنایع‌دستی مددجویان بهزیستی در مسجد مقدس جمکران افتتاح می‌شود

  • کد نوشته: 6396
  • مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی مددجویان بهزیستی در مسجد مقدس جمکران در روز ۲۷ تیرماه گفت: نمایشگاه از روز ۲۷ تیرماه لغایت ۳۰ تیرماه برقرار است.

    نمایشگاه صنایع‌دستی مددجویان بهزیستی در مسجد مقدس جمکران افتتاح می‌شود
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، رضا سلیقه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، با اشاره به افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی مددجویان در مسجد مقدس جمکران در روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه اظهار داشت: مراسم افتتاحیه در این روز در ساعت ۱۹ خواهد بود و نمایشگاه از روز ۲۷ تیرماه لغایت ۳۰ تیرماه برقرار است.

    وی بابیان اینکه سازمان بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و حمایتی است، گفت: بعد فرهنگی، اجتماعی سازمان بهزیستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، که بیش از ۱۵۰ سرفصل و برنامه‌های پیشگیرانه برای آن تعریف‌شده است، و فاصله قبل از تولد تا پایان عمر همه مسائل و ابعاد را شامل می‌شود.

    مدیرکل بهزیستی استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره علی فیاض بخش بنیان‌گذار سازمان بهزیستی افزود: بامطالعه اسناد برنامه ششم توسعه ملاحظه می‌شود که در آن برنامه‌هایی تعریف‌شده که بهزیستی متولی آن است، برای نمونه در رابطه با طلاق باید ۲۰ درصد کاهش طلاق داشته باشیم.

    سلیقه با اشاره به افتتاح مرکز ملاقات فرزندان در روز ۴ شنبه ۲۸ تیرماه گفت: سه پایگاه در مناطق نیروگاه، یزدانشهر و آذر ایجادشده است که در این روز افتتاح می‌شود.

    مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به برون‌سپاری فعالیت‌های سازمان گفت: ۹۴ درصد فعالیت‌ها برون‌سپاری شده و مراکز فعالیت‌ها توسط بخش‌های غیردولتی، سمن‌ها و NGO ها انجام می‌گیرد.

    سلیقه بابیان اینکه ۱۵۰ خانواده چند قلویی در استان داریم که هزینه شیر خشک و پرستاری توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود، افزود: ۷ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در سطح استان داریم که این کودکان در این مراکز نگهداری می‌شود.

    مدیرکل بهزیستی استان قم آسیب دیدگان اجتماعی را مورداشاره قرار داد و گفت: به‌دلیل وضعیت کشور و مشکلاتی که هست طلاق، اعتیاد، کودکان کار و زنان آسیب‌دیده ازجمله مسائل و مشکلاتی است که در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی با آن مواجه هستیم.

    وی با تأکید بر توسعه مراکز اجتماعی گفت: اگر بستر آسیب‌ها و سلامت اجتماعی در جامعه به خطر بیافتد، تخت‌های بیمارستانی نیز آمار اشتغالش بالا می‌رود، ازاین‌رو در کشور چند هفته آینده حدود ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی دایر می‌شود البته ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی داشتیم و درمجموع ۳۰۰ مرکز خواهیم داشت.

    مدیرکل بهزیستی استان قم بابیان اینکه در سال گذشته نزدیک به ۶۱ هزار کودک زیر ۶ سال معاینه و افرادی که دچار مشکل بودند شناسایی‌شده‌اند، تصریح کرد: در این میان ۴۲۰ نفر دچار عیوب انکساری و حدود ۲۷۶ نفر نیز مشکلات دیگر چشمی داشته‌اند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.