مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: نمایشگاه واقعه نگاری اربعین از روز بیستم ماه جاری در حرم کریمه اهل بیت(س) برپا می شود. از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) حجت الاسلام جواد بهشتی پور در گفت و گویی افزود: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با […]

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: نمایشگاه واقعه نگاری اربعین از روز بیستم ماه جاری در حرم کریمه اهل بیت(س) برپا می شود.

از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) حجت الاسلام جواد بهشتی پور در گفت و گویی افزود: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با همکاری موسسه جهانی آل البیت (ع) در ایام اربعین حسینی نمایشگاه «واقعه نگاری» اربعین را در راستای آشنایی با تاریخچه و معارف و مفاهیم اربعین برپا می کند.
وی با اشاره به بخش های مختلف نمایشگاه واقعه نگاری اربعین بیان داشت: این نمایشگاه از بخش های اربعین در قاب تصویر، شامل تصاویر منتخب عکاسان حرفه ای از زائران پیاده روی اربعین ،«عکس های مردمی» که گزیده تصاویر ارسالی زائرین از پیاده روی اربعین است و همچنین بخش «پیاده روی اربعین در گذر تاریخ»، شامل تصاویر قدیمی از پیاده روی اربعین و احیاگران آن است.
بهشتی پور افزود: بخش «کودکان و نوجوانان» با برپایی مسابقات، غرفه رنگ آمیزی، بخش «پرسش و پاسخ» با حضور کارشناسان و بخش «سالن نمایش» با نمایش کلیپ ها و تصاویر با موضوع اربعین از دیگر قسمت های این نمایشگاه می باشد.
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در صحن جامع فاطمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: تاریخ برپایی این نمایشگاه از ۹۵/۸/۲۰ لغایت ۹۵/۹/۲ از ساعت ۸/۳۰ تا ۲۲ می باشد.
** همچنین مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) از ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی حضرت معصومه و حضرت زهرا سلام الله علیهما در آینده ای نزدیک خبرداد.
حجت الاسلام سیدمحمد صادقی آرمان در گفت و گویی افزود: پژوهشگرانی که به دنبال انجام کارهای مطالعاتی درباره حضرت زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما هستند، باید به یک مرجع و منبع جامع دسترسی داشته باشند، لذا کتب موجود در کتابخانه آستان مقدس که مربوط به این دو بانوی بزرگ اسلام می باشد، جمع آوری شده و به زودی در بخشی جداگانه در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
مدیر کتابخانه آستان مقدس بیان کرد: بررسی های کلی در خصوص نواقص کتاب ها و رایزنی با انتشارات و مولفان جهت دریافت کتاب هایی در مورد حضرت زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما انجام شده است تا با این اقدام تمامی این آثار در کتابخانه آستان مقدس جمع آوری گردد.
صادقی آرمان اضافه کرد: کتابخانه آستان مقدس، به صورت هدیه و هم به صورت خرید آمادگی دریافت کتاب از اشخاص حقیقی را دارد و از اقدام افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند استقبال می کند.
وی بیان کرد: تمامی نسخه های موجود در کتابخانه آستان مقدس در خصوص حضرت زهرا و حضرت معصومه علیهما السلام به صورت دیجیتال جمع آوری شده و رایزنی برای بارگزاری در سایت تخصصی نیز در حال انجام است.
مدیر کتابخانه آستان مقدس بیان داشت: رایزنی با مجموعه های مختلف برای ترجمه کتب به ۱۰ زبان زنده دنیا درباره این دو بانوی بزرگ اسلام انجام شده است.