[ad_1] محمدرضا شاهمردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای نمایش امیر کبیر اظهار کرد: این نمایش از ۱۸ مهر تا ۱۷ آبان به جز روزهای شنبه در خانه نمایش به روی صحنه می‌رود و بنده نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارم. وی خاطرنشان کرد: داریوش پور […]

[ad_1]

محمدرضا شاهمردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای نمایش امیر کبیر اظهار کرد: این نمایش از ۱۸ مهر تا ۱۷ آبان به جز روزهای شنبه در خانه نمایش به روی صحنه می‌رود و بنده نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارم.

وی خاطرنشان کرد: داریوش پور آرین، مرتضی ایجادی، فاطمه آخوندیان، محمد یوسفی، مرضیه فتخانی، باران سپهری و فاطمه خوش سخن در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

کارگردان نمایش امیر کبیر با اشاره به دیگر عوامل این نمایش گفت: دستیار کارگردان این نمایش مرضیه فتخانی و مرتضی مرتضوی راد، مدیر تولید علی فهیمی، دستیار تولید ابوالفضل فهیمی، مدیر صحنه امیر حسین نبی گل، منشی صحنه مژگان خیرخواه، طراح صحنه احمد شریفی و سالار حسینی فر، طراح لباس مرضیه تهوری، طراح گریم فاضل حائری، طراح گرافیک هادی معزی و مدیر تبلیغات احسان گائینی است.

وی با بیان اینکه نمایش امیر کبیر به قصه انتقال جسد امیر اکبیر از کاشان به کربلا می‌پردازد، گفت: به واسطه و تبع این قصه برخی از وقایع دوره قاجار، حکومت ناصرالدین شاه و دوره صدر اعظمی جناب امیر کبیر بررسی می‌شود.

شاهمردی عنوان کرد: در دوره ناصرالدین شاه  و امیر کبیر مسئله‌ای که وجود دارد سوء استفاده‌هایی است که ناصر الدین شاه از دین می‌کند تا بین مردم جلوه داشته باشد ولی امیر کبیر دین را در خون، پوست و استخوان خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایش به بخش‌هایی از سنت‌ها و آیین‌ها پرداخته می‌شود که مهمترین آن تعزیه است و در طول این کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مساعدت کرد و محل تمرین رایگان در اختیار گذاشت که توانستیم نمایش را تولید کنیم.

کارگردان نمایش امیر کبیر به سابقه و افتخارات اجرای این نمایش اشاره کرد و افزود: این نمایش پیش از این در سال ۹۲ و ۹۵ در خانه نمایش ماه روی صحنه رفته و در ۲۶ جشنواره منطقه یک کشوری در رقابت با استان‌ها رتبه نخست را به دست آورد و به عنوان تنها نماینده قم در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت داده شد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۳*۴۰

[ad_2]