مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم با اشاره به نمایش دو هزار کار گرافیکی و سه هزار پرچم در شهر از سوی شهرداری قم افزود: پرچم‌ها به صورت یک‌شکل و یکپارچه هستند تا اغتشاش بصری ایجاد نکنند و پیام به خوبی منتقل شود. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمیدرضا عابدی‌خرسند در […]

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم با اشاره به نمایش دو هزار کار گرافیکی و سه هزار پرچم در شهر از سوی شهرداری قم افزود: پرچم‌ها به صورت یک‌شکل و یکپارچه هستند تا اغتشاش بصری ایجاد نکنند و پیام به خوبی منتقل شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمیدرضا عابدی‌خرسند در خصوص یکپارچه‌سازی تبلیغات شهری و محیطی در ایام محرم و صفر اظهار کرد: امسال نگاه به تبلیغات محیطی در محرم و صفر متفاوت از سال‌های دیگر است و تلاش کردیم این آشفتگی‌های بصری را به حداقل ممکن برسانیم؛ کاری که برای محرم انجام شده در ادامه فضاسازی دهه کرامت، هفته دفاع مقدس و دهه ولایت است و شهرداری قم با یکپارچه‌سازی تبلیغات شهری، چهره خوبی برای شهر ایجاد و آشفتگی همیشگی در تبلیغات محیطی را کمرنگ کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به وجود اغتشاش بصری شهر قم در مناسبت‌ها به دلیل وجود هیئات مختلف و نهادهای متفاوت افزود: نهاد‌ها و هیأت‌های‌‌ مذهبی در صورتی که بخواهند در شهر تبلیغات محیطی داشته باشند، مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت می‌کنند تا بهترین نتیجه از این کار مشترک حاصل شود.

عابدی‌خرسند به استفاده و بهره‌مندی از نظرات استادان بر‌تر گرافیک قم برای طراحی تبلیغات محیطی محرم و صفر اشاره کرد و افزود: در این رابطه با مسؤولان نهادهایی مانند سپاه قم، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه هنری و دیگر نهادهای فرهنگی مرتبط هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به ماهیت خودجوش و مردمی فضاسازی شهری در محرم اضافه کرد: پرچم‌ها و پارچه‌سیاه‌هایی که هیأت‌های‌ اطراف محل برگزاری جلسات نصب می‌کنند، به صورت خودجوش صورت گرفته و شهرداری بر تبلیغات محیطی در خیابان‌ها و میدان‌های شهر دخالت دارد. با این حال هیأت‌های‌ مذهبی هم در‌‌ همان فعالیت‌های خودجوش از شهرداری مجوز می‌گیرند.

وی گفت: پرتابل‌ها، استرابردها، عرشه‌پل‌ها و بنرهای آویزی عرصه‌هایی هستند که برای فضاسازی محرم و صفر امسال روی آنها برنامه‌ریزی شده و در انتخاب سازه‌های تبلیغی به مسائل ترافیکی و ایمنی شهروندان هم توجه شده است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به این‌که اطلاع‌رسانی هیأت‌های از طریق سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر با مجوز شهرداری صورت می‌گیرد، ادامه داد: در این زمینه هیأت‌های‌ مذهبی همکاری خوبی با شهرداری داشته‌اند و شهرداری هم خواسته‌های آنها را برآورده کرده است.

وی با اعلام اینکه تبلیغات محیطی محرم امسال از بهترین کارهای تبلیغاتی است، تصریح کرد: در تصویرسازی و هنر گرافیک از هنرمندان تراز اول قمی استفاده شده است.

عابدی با اشاره به همکاری روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری با دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: طرح‌های گرافیکی با محوریت فرهنگ عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری تهیه شده که در شهر نصب شده و از موضوعات دیگری که امسال به آن توجه شده، شهدای مدافع حرم هستند که ادامه‌دهندگان مسیر عاشورا در عصر و زمان ما محسوب می‌شوند و جا دارد در ایام محرم یادی هم از آنها شود لذا شهرداری قم خواسته است به نیابت از تمام مردم، فرصت محرم و صفر را غنیمت بشمرد و به این شهدا ادای دین کند.

وی با اشاره به نمایش دو هزار کار گرافیکی و سه هزار پرچم در شهر از سوی شهرداری قم افزود: پرچم‌ها به صورت یک‌شکل و یکپارچه هستند تا اغتشاش بصری ایجاد نکنند و پیام به خوبی منتقل شود. شهرداری در فضاسازی محرم امسال فقط به سیاه‌پوش کردن شهر توجه نداشته بلکه علاوه بر القای حس ماتم و عزا، تبلیغات محیطی امسال قرار است پیام‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی از عاشورا به مخاطبان منتقل کنند.

عابدی‌خرسند با اشاره به این‌که شعار اصلی پرچم‌ها لبیک یاحسین(ع) انتخاب شده است، گفت: این شعار هم از آن نظر انتخاب شده که می‌تواند پیام سیاسی و اجتماعی عاشورا را که به کار انسان امروز می‌آید، منتقل کند.

وی با اشاره به این‌که به فضاسازی محرم فقط به عنوان یک کار تبلیغی نگاه نشده است، تصریح کرد: این پرچم‌ها و طرح‌ها قرار است اثری بر مخاطب خود بگذارند و حرف و سخنی برای او داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم در پایان با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی با این مضمون که شهرداری قم تبلیغات محرم را زود‌تر از موعد شروع کرده است، خاطرنشان کرد: تصاویری که منتشر شد مربوط به یکی از هیأت‌های‌ مذهبی بود و مقدمات سیاه‌پوش کردن شهر در زمان خودش انجام شد.