[ad_1] محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در جریان این اتفاق ایران نشان داد که ما هیچ ملاحظه ای را در دیپلماسی عمومی به رسمیت نمی‌شناسیم و هیچ مصلحتی را لحاظ […]

[ad_1]

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در جریان این اتفاق ایران نشان داد که ما هیچ ملاحظه ای را در دیپلماسی عمومی به رسمیت نمی‌شناسیم و هیچ مصلحتی را لحاظ نمی‌کنیم.

وی افزود: در دفاع از سرحدات سرزمینی و منافع ملی ما از تمام توان دفاعی مان استفاده می‌کنیم و با هیچ کسی و هیچ قدرتی که مدعی برترین قدرت دنیا هم باشد شوخی نداریم و حتما اقدام به جا می‌کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام اول این اقدام را احتمالاً باید کشورهای منطقه دریافت کرده باشند که امروز میزبانی این اقدامات تجاوزگرانه را بر عهده دارند و آنها باید بدانند وقتی پهپاد آمریکایی فوق پیشرفته آمریکایی را این‌چنین ساقط می‌کنیم در روز حساب، چنان حسابی از آنها کشیده خواهد شد که محاسبه آن از عهده آنها خارج است.

وکیلی ادامه داد: اما تشویشی که در کلام آقای ترامپ بعد از این اتفاق رخ داده است و فراز و فرودی که در مواضع آقای ترامپ شاهد هستیم به نظر من مربوط به احساس حقارت است که در پی این اقدام جمهوری اسلامی برای آنها اتفاق افتاده است.

وی در همین رابطه عنوان کرد: در گذشته به ترامپ هشدار داده شد که وارد این مهلکه و باتلاقی به نام «باتلاق رویاروئی» در حوزه مقاومت ایرانیان نشود اما به نظر می‌رسد او غیر حسابگرانه وارد این باتلاق شد و امروز خود را بازنده این ورود می‌داند و برای برون رفت از چنین چاله ای دچار محذورات عدیده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: به نظر می‌رسد این تشویش در کلام و فراز و فرود در مواضع برآمده از این حس حقارت (ترامپ) است که امروز به او دست داده است.

انتهای پیام/

[ad_2]