نهمین همایش فرهنگی «میثم تمار» با حضور شخصیت‎های مذهبی و سیاسی در نجف اشرف برگزار شد. شهرکریمه، نهمین همایش فرهنگی میثم تمار امروز با شعار «میثم التمار، جهاد و اصلاح» از سوی سازمان اوقاف شیعیان و اداره اماکن مقدس در حرم مطهر میثم تمار در نجف اشرف برگزار شد. حجج الاسلام شیخ علی نجفی، نماینده حضرت آیت […]

نهمین همایش فرهنگی «میثم تمار» با حضور شخصیت‎های مذهبی و سیاسی در نجف اشرف برگزار شد.

شهرکریمه، نهمین همایش فرهنگی میثم تمار امروز با شعار «میثم التمار، جهاد و اصلاح» از سوی سازمان اوقاف شیعیان و اداره اماکن مقدس در حرم مطهر میثم تمار در نجف اشرف برگزار شد.

حجج الاسلام شیخ علی نجفی، نماینده حضرت آیت الله بشیر نجفی، شیخ خلفه الجواهر، تولیت آستان مقدس حرم میثم تمار، شیخ ستار الجیزانی، مدیر اماکن مقدس شیعیان عراق و جمعی از شخصیت‎های مذهبی و سیاسی در این همایش شرکت کردند.

حجت الاسلام شیخ جواهر در این همایش گفت: افزایش درجه ایمان و معرفت انسان به خداوند موجب می شود که مانند میثم تمار از مرگ هیچ هراسی نداشته باشد. ما در این روزها چنین روحیه و معنویت‌های را در مراجع تقلید و مجاهدانمان مشاهده می‎کنیم.

وی پیروزی رزمندگان بر تروریسم را نزدیک توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام به زودی در دنیا و آخرت خار و ذلیل می‎شوند و حق و حقیقت در جهان پیروز و در بالاترین درجه خود قرار می‎گیرد.

 

مدیر دفتر آیت الله نجفی مجاهدان عراقی را احیا کنندگان اسلام خواند

حجت الاسلام شیخ علی نجفی نیز در این همایش بر ضرورت تربیت نفس تاکید کرد و گفت: اصحابی مانند میثم تمار نمونه و الگو کاملی برای مومنان است که با وجود اینکه در طول زندگانی خود عذاب و مشکلات بسیار تحمل کرد، هیچ گاه از عقاید و دیدگاه‎های خودش عقب نشینی نکرد.

وی به رشادت رزمندگان عراقی در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: مجاهدان عراقی با تسمک به رهبران دینی و معنوی خود، با همه قدرت در برابر دشمنان و جریان‎های تروریستی ایستاده‎اند و درپی زنده نگه داشتن کلمه اسلام هستند.

 

مدیر اماکن مقدس شیعیان عراق بر ضرورت مبارزه با اندیشه‌های تکفیری‌ها تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ ستار الجیزانی هدف از اقدامات داعش را مخدوش کردن چهره اسلام دانست و اظهار داشت: جهاد و اسلام جعلی داعش در اتاق اطلاعات برخی از کشورهای استکباری تولید شده است.

 

وی مبارزه با فکر تروریست را مهم توصیف کرد و ادامه داد: جهاد حقیقی، جهاد با فکر و اندیشه دشمنان است. مبارزه با تروریسم فقط با اسلحه کافی نیست بلکه باید با اندیشه‎های آنان به مبارزه برخیزیم./۹۹۴/ب۹۰۱/د

مترجم: عارف ابراهیمی

رسانیوز