معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی در زمینه پارکینگ در شهر قم مشکل داریم.

به گزارش شهرکریمه به نقل از فارس سید امیر سامع چهارشنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت ورودی‌های شهر قم اظهار کرد: باید در این ورودی‌ها در ایام تعطیلات نوروزی، امکانات و خدمات شهری به مسافران معرفی شود و اطلاع رسانی به مسافران نوروزی در قم اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی شاهد ایجاد صف‌های طولانی در عوارضی‌های شهر قم هستیم، باید اقداماتی برای کاهش ترافیک در این محدوده صورت بگیرد و کانکس‌های نهادهایی همچون آتش نشانی و هلال احمر بعد از عوارضی‌ها مستقر شوند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: در ایام تعطیلات نوروزی در زمینه پارکینگ در شهر قم مشکل داریم، باید برای ایجاد پارکینگ‌های موقت در این ایام از فضاهای مناسب شهری در قم استفاده کنیم.

سامع با اشاره به پیش بینی آب و هوای شهر قم در ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: در این ایام، چندین روز با بارش باران و وزش باد شدید در شهر قم مواجه خواهیم بود، به همین دلیل باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا در آن روزها اماکن مسقف برای اقامت مسافرین در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی هشت ستاد خدمت رسانی در شهرداری قم فعالیت خواهند داشت و به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند، سه هزار نیروی شهرداری به دنبال آماده کردن فضای شهر قم برای عید نوروز هستند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: سامانه ۱۳۷ شهرداری در تعطیلات نوروزی فعال است تا بتواند پاسخگوی نیازهای مردم و مسافرین باشد، فعالیت سامانه به صورت شبانه روزی است و کاربران آن حداقل به دو زبان پاسخگوی تماس‌ها هستند.

سامع با اشاره به برگزاری تور قم گردی اظهار کرد: شهرداری قم در ایام تعطیلات نوروزی اتوبوس‌هایی را در دو بوستان شهر مستقر می‌کند تا مسافران را به تور قم گردی ببرد.

وی ادامه داد: شهرداری قم با همکاری نیروی انتظامی تلاش می‌کند که دستفروشان غیرمجاز را در تعطیلات نوروزی در شهر قم کنترل کند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اولویت برای اسکان مسافرین در شهر قم، هتل‌ها و سپس مدارس و در نهایت بوستان‌های دارای کمپ برای نصب چادرهای مسافرتی است. شهرداری آمادگی دارد که میز خدمت در اختیار هتل‌ها قرار بدهد تا آن‌ها با داشتن سیستم آنلاین، پاسخگوی نیازهای مسافرین باشند.