مدیرکل امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهید کمال کورسل تا سن ۱۵ سالگی مسیحی بود و بعد به دعوت پدرشان مسلمان شد، گفت: ایشان در سال ۶۲ از طریق بیانیه‌های امام خمینی(ره) که به زبان فرانسوی ترجمه شده می‌شد با آرمان‌های امام آشنا شد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، سید سهراب تاج‌گردان عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید فرانسوی کمال کورسل که در گلزار شهدا برگزار شد، با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و مردم را بر سر مزارشان دعوت می‌کنند، اظهار کرد: شهید کمال کورسل به دلیل ارادت زیادی که امیرالمومنین حضرت علی(ع) داشت بسیار تاکید می‌کرد که او را ابوحیدر صدا کنند.

وی با بیان اینکه شهید کمال کورسل تا سن ۱۵ سالگی مسیحی بود و بعد به دعوت پدرشان مسلمان شد، عنوان کرد: ایشان در سال ۶۲ از طریق بیانیه‌های امام خمینی(ره) که به زبان فرانسوی ترجمه شده می‌شد با آرمان‌های امام آشنا شد و سپس با شرکت در دعاهای ندبه شیفته امام علی(ع) شدند و به مذهب تشیع روی آورد و برای تحصیل در حوزه‌های علمیه وارد کشور ایران شد.

مدیرکل امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهید کمال کورسل در سال ۶۳ با اسرار فراوان از طریق سپاه بدر به جبهه‌ جنگ اعزام شد و سپس در عملیات مرصاد با آرپی‌جی به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: نام اصلی شهید کورسل، جیروم و کورسل نیز فامیلی مادر ایشان است که با اشاره به آداب و رسوم فرانسه ایشان را با فامیلی مادرشان معرفی می‌کنند.

تاج‌گردان با بیان اینکه امروزه نیز می‌توانیم با پیروی از مقام معظم رهبری را شهدا و امام خمینی(ره) را بپیماییم، مطرح کرد: کوردلانی مانند داعش امروزه حرکتی را آغاز کرده‌اند که مردم انقلابی مانند مدافعین حرم مشک محکمی به دهان آن‌ها کوبیده‌اند.