[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر غروب یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۵۴ بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم داشتیم هرچند ورودی بیمارستان‌ها کم شده است ولی با توجه به کم شدن فاصله اجتماعی مردم و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر غروب یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۵۴ بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم داشتیم هرچند ورودی بیمارستان‌ها کم شده است ولی با توجه به کم شدن فاصله اجتماعی مردم و مشخص نشدن نوع رفتار ویروس کرونا هنوز نگرانی‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان کامکار برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، افزود: در بحث شیوع کرونا با سیر نزولی آمار بستری‌ها در بیمارستان‌های قم روبرو هستیم و امروز ۱۸۴ نفر آمار بستری‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: اجداد این ویروس در برابر گرما واکنش داشته و غیر فعال می‌شوند ولی در منطقه‌ای مانند خوزستان که جزو استان‌های گرمسیر کشور است با وجود گرما با پیک بالای بیماری کرونا روبرو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید بی‌تفاوت باشند، گفت: در اجتماع افرادی در حال ترددند که مانند بمب ساعتی در حال انتقال این ویروس هستند.

ادارات و سازمان‌های دولتی همکاری خوبی ندارند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به حساس نبودن مردم نسبت به کرونا گفت: در غربالگری دور دوم پاسخگویی مردم به تلفن ۴۰۳۰ با کندی صورت می‌گیرد در حالی که باید هم زمان پایش هم صورت گیرد که مشخص است مردم نسبت به غربالگری اول حساسیت زیادی ندارند.

سیامک محبی افزود: در طرح فاصله گذاری هوشمند ۵۹ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی ثبت نام کردند و با توجه به اولویت نخست بودن واحدهای صنعتی ۹۵ درصد این واحدها در سامانه ثبت نام کرده و تعداد ۴۲ هزار نفر از اصناف همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

به گفته وی، همچنان ادارات و سازمان‌های دولتی در ثبت نام در سامانه و رعایت فاصله گذاری همکاری خوبی ندارند و این مهم‌ترین دغدغه ما است.

[ad_2]