رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم گفت: دانشگاه های کشور بیشتر به آموزش های نظری مشغول هستند و آموزش های آنان کمتر ناظر به اشتغالزایی است. سید مرتضی اسماعیلی طبا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تربیت آینده سازان فرهنگ و هنر قم ماموریت اصلی مرکز آموزش […]

رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم گفت: دانشگاه های کشور بیشتر به آموزش های نظری مشغول هستند و آموزش های آنان کمتر ناظر به اشتغالزایی است.

سید مرتضی اسماعیلی طبا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تربیت آینده سازان فرهنگ و هنر قم ماموریت اصلی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر این استان است.
وی افزود: در این مرکز آموزش عالی، ماموریت اصلی، آموزش مهارت هایی می باشد که هم مورد نیاز جامعه است و هم باعث اشتغالزایی و و کارآفرینی می شود و این در راستای تحقق هدف های اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخلاف کشورهای پیشرفته که ۷۰ درصد دانشگاه های آنان مهارتی است، در ایران این نسبت برعکس می باشد و تنها حدود ۲۰ درصد دانشگاه های کشوربه آموزش مهارت های کارآفرینی مشغول هستند.
اسماعیلی طبا گفت: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان قم وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد است که با همین هدف در سال ۱۳۸۲ راه اندازی شد و در این مدت حدود دو هزار تن فارغ التحصیل داشته است که در عرصه فرهنگ و هنر استان و کشور مشغول به کار هستند.
وی افزود: در این مرکز آموزشی سیاست ما ارائه رشته هایی است که مربوط به حوزه فرهنگ و هنر باشد و از ارائه رشته های غیرمرتبط که در دانشگاه های دیگر هم عرضه می شوند خودداری شده است و هم چنین به نیاز حوزه فرهنگ و هنر استان توجه شده است.
وی با تاکید بر این که رشته های این مرکز با فضای فرهنگی شهر مقدس قم همخوانی دارند، خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم رشته های انتخاب شده باعث ارتقای مهارت های هنری دانشجویان و منجر به کارآفرینی شود.
اسماعیلی طبا اعلام کرد: این مرکز دارای رشته های مدیریت امور فرهنگی، کارگردانی پویانمایی (انیمیشن)، کارگردانی سینما، گرافیک (تزیینی محیطی، تصویرسازی، پوستر و نشانه و چاپ و بسته بندی)، مدیریت تبلیغات تجاری، عکاسی خبری، عکاسی، نقاشی، بازیگری، سینما (تدوین فیلم _ تصویربرداری) در مقطع های کاردانی و کارشناسی برای دو نیم سال تحصیلی مهر و بهمن امسال دانشجو می پذیرد.
وی افزود: علاقه مندان برای تحصیل در رشته های هنری و فرهنگی در مقطع کاردانی با هر نوع دیپلم می توانند تا امروز۱۳ شهریور ماه جاری با مراجعه به تارنمای سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org و انتخاب مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان قم بدون آزمون ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های فرهنگی و هنری نیز با هر نوع مدرک کاردانی می توانند از تاریخ ۱۴ شهریور ماه امسال با مراجعه به تارنمای سازمان سنجش کشور و انتخاب مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان قم ثبت نام کنند.
اسماعیلی طبا در رابطه با اعضای هیات علمی و استادان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان قم گفت: تلاش کرده ایم در همه رشته ها از بهترین استادان استان قم و یا تهران استفاده کنیم که برخی از آنها از هنرمندان بِنام در رشته خود هستند.
وی با بیان این که ۱۸ مرکز علمی کاربردی زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در استان قم فعالیت می کنند، تاکید کرد که مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم تنها مرکز آموزش عالی تخصصی در زمینه هنر در این استان است.
وی گفت: بیشتر این جلسه ها با اعطای گواهینامه برگزار می شود و علاقه مندان برای اطلاع از این برنامه ها می توانند با عضویت در کانال تِلِگرام این مرکز به نشانی farhanghonarqom@ از آنان مطلع شوند.
مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم، وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی کشور از سال ۸۲ تاسیس شده است و در حال حاضر این مرکز با ۱۵ هزار مترمربع زیربنا در خیابان شهید کلهری در مجتمع شهید کلهری قرار دارد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فعالیت های آن می توانند در قم با تلفن ۳۷۲۲۰۹۴۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.