معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت تامین بالگردهای تخصصی اورژانس و امکانات دید در شب گفت:بالگردهای تخصصی اورژانس در حال خریداری است و امیدواریم یکی از نخستین این بالگردها در اختیار قم قرار گیرد.

به گزارش شهرکریمه ، محمد حاجی آقاجانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس هوایی قم در سخنانی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت خدمات قابل توجهی به اورژانس ارائه شد، بیان کرد: در بخش اورژانس پیش بیمارستانی در خصوص تقویت ناوگان زمینی و هوایی تلاش بسیاری شد.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت ۲۴۰۰ آمبولانس به مجموعه ناوگان زمینی اضافه می‌شود اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این آمبولانس‌ها در اختیار اورژانس قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توسعه اورژانس هوایی در دستور کار قرار گرفته بود، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ پایگاه هوایی اورژانس در کشور داریم و امیدواریم این تعداد به ۴۴ پایگاه که مورد نیاز است، برسد.

وی با اشاره به ضرورت تامین بالگردهای تخصصی اورژانس و امکانات دید در شب خاطرنشان کرد: بالگردهای تخصصی اورژانس در حال خریداری است و امیدواریم یکی از نخستین این بالگردها در اختیار قم قرار گیرد.

آقاجانی با بیان اینکه تلاش همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی قم برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، به ویژه در حوزه اورژانس در خور ستایش است خاطرنشان کرد: اورژانس قم یکی از موفق‌ترین اورژانس های کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه نخستین پایگاه اورژانس کشور است که به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: امیدواریم با کمک دولت و خیرین بتوانیم در ۴۴ نقطه کشور بتوانیم چنین پایگاه استانداردی را احداث کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه قم در حوزه اورژانس عقب ماندگی‌هایی دارد، یادآور شد: بیمارستان فرقانی به مرحله بهره برداری رسیده است و امیدواریم با راه اندازی بیمارستان‌ها و توسعه مراکز درمانی بتوانیم حق مردم را ادا کنیم.