×
×

نیلی: اجرای قوانین جزء وظایف دانشگاه است/ شرایط پوشش در دانشگاه تهران باید یابد

  • کد نوشته: 15640
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران ظهر امروز با حضور در مسجد این دانشگاه به سوالات نمایندگان دانشجویان درباره التهابات و هنجارشکنی‌های اخیر پاسخ داد. در این نشست یکی از اعضای بسیج دانشجویی از نیلی پرسید که چرا به حضور بدون مجوز جمعی از دانشجویان رسمیت بخشیدید و به […]

    نیلی: اجرای قوانین جزء وظایف دانشگاه است/ شرایط پوشش در دانشگاه تهران باید یابد
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران ظهر امروز با حضور در مسجد این دانشگاه به سوالات نمایندگان دانشجویان درباره التهابات و هنجارشکنی‌های اخیر پاسخ داد.

    در این نشست یکی از اعضای بسیج دانشجویی از نیلی پرسید که چرا به حضور بدون مجوز جمعی از دانشجویان رسمیت بخشیدید و به آن ها تریبون دادید؟ نیلی در پاسخ به این پرسش گفت: دانشگاه محلی برای گفتمان و طرح بحث های مختلف است و ما تمام سعی‌مان را در این زمینه انجام داده‌ایم البته اگر رکورد ما را مشاهده کنید شاید کمبود هایی را متوجه شوید که برای دوران مسئولیت قبل از ما است.

    نیلی افزود: درمورد اتفاقات روز دوشنبه نیز سیاست ما از ابتدا هدایت این اعتراض ها به سالن و فضایی است که تشنج کمتری را به دنبال دارد. لذا هدف ما رسمیت بخشی به این حرکت نبوده‌ و فقط کنترل فضا و ارسال هرچه کمتر تشنج از طریق رسانه ها به فضای خارج دانشگاه بوده است.

    یکی از دانشجویان دیگر هم با اشاره به سخنان سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه مبنی بر اینکه ما هیچ قانونی برای مسائل رخ‌داده در دانشگاه نداریم، خطاب به نیلی گفت: شما دروغی مضحک را به اسم گشت ارشاد ایجاد کردید. آن هم با استفاده از یک خانم که فقط درحال تذکر دادن به دانشجویانی است که قانون را نقض کردند.

     

    این دانشجو تاکید کرد: تنها سوال ما دانشجویان از شما این است که این فاجعه از عدم کفایت شماست یا این است که شما نمی‌خواهید این اتفاقات بیافتد؟

    نیلی در پاسخ به این سوال ضمن اینکه تعداد معترضین در روز دوشنبه را بسیار کم دانست، اضافه کرد: اینکه تصور کنیم که ایستادن خانمی در ورودی دانشگاه علت اتفاقات دوشنبه است مخالف هستم و دانشگاه نیز برای رد ادعای گشت دانشگاه نیازی به بیانیه ندارد زیرا اجرای قانون های مربوط به حجاب جزو وظایف دانشگاه است.

    رئیس دانشگاه تهران در ادامه در پاسخ به یکی از دانشجویان که پرسید « چرا تقریبا هر ساله یک اتفاقی در دانشگاه می‌افتد و با ابعاد رسانه‌ای آن کشور دچار تشنج می‌شود؟» گفت: شما از دانشگاه نخواهید که تمام مشکلات را حل کند. حل مشکلات نیازمند راهکار عملی است و زمانبر است.

    یکی دیگر از دانشجویان در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به نیلی گفت: آیا می‌توانید حداقل قانون را اجرایی کنید؟ اگر نمی‌توانید ما اجازه آتش به اختیاری را داریم. متاسفانه صحنه ای در دانشگاه رخ داد که شرم دارم آن بیان کنم.

    نیلی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: شما تمام دانشگاه را به خاطر چند اتفاق این‌چنین نگاه نکنید. این دانشگاه همچنان دانشگاه ایران است و من به اکثریت دانشجویان افتخار می‌کنم. خب، امروز برای چه جمع شده‌ایم؟ برای همین موضوعات است. ما با هم توافق داریم که شرایط پوشش و هنجاری در دانشگاه باید بهبود پیدا کند. ما معتقدیم که شرایط پوشش دانشجو در دانشگاه و خارج آن متفاوت است.

    در ادامه یکی از دانشجویان دختر خطاب به رئیس دانشگاه تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی که در خوابگاه بوجود می آید بسیار است و ما حتی معاون فرهنگی برای خوابگاه‌ها نداریم. اینکه تعدادی نوازنده مرد وجود داشته باشند و تعدادی خانم در حضور آنها شروع به پایکوبی کنند آیا جزو شرع و قانون است؟

    رئیس دانشگاه تهران درمورد این موضوع اظهار ناراحتی کرد و افزود: با توجه به گزارشاتی که مرکز مشاوره به ما داده‌است مشکلات و آسیب هایی در دانشجویان است و ما باید زمینه هایی را برای شادی دانشجویان فراهم کنیم. البته وضع دانشگاه تهران بهتر از دانشگاه های دیگر است.

    نیلی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی اینکه یک زمانی در دانشگاه اردوی مختلط برگزار شد اما عملا هیچ برخوردی با برگزار کنندگان آن اردو نشد، ما تا چه زمانی منتظر باشیم تا اقدامی صورت بگیرد؟ هم افزود: بینید اقدام برای رفع مشکل را نیز بپذیرید. دانشگاه در حد خود اقدام کرده است. دانشگاه معتقد است با اجرای همین قوانین در قالب گروه های هم‌فکری می تواند مشکلات را برطرف کند.

    رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: شما فکر می‌کنید کمیته انضباطی کاری نکرده‌است زیرا احکام آن محرمانه است. ما باید حداقل برخورد انضباطی را داشته‌باشیم. اما شما ببینید ما به موضوعات طور دیگر نیز باید نگاه کنیم.

    وی گفت: بنده به صورت صریح حرف خود را تکرار می کنم، دانشگاه مشارکت دانشجو را نیاز دارد.

    * وعده مسئولان دانشگاه تهران برای برخورد با متخلفان ناآرامی های اخیر دانشگاه

    در پایان این مراسم تعدادی از دانشجویان از رئیس دانشگاه تهران پرسیدند که چقدر طول می‌کشد تا متخلفان برخورد شود و نیلی در برای پاسخ به این سوال نظر به نژادمعاونت دانشجویی دانشگاه را جویا شد و به نژاد پاسخ داد که باید روال قانونی طی شود که حدود سه ماه طول می کشد.

    به گزارش فارس در پایان این نشست دانشجویان در کنار مقبره شهدای گمنام حضور پیدا کرده و بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره اتفاقات اخیر این دانشگاه هم توسط نماینده این تشکل دانشجویی قرائت شد.

     

    انتهای پیام/

     

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.