به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای سایبری باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی موالی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌ گفت: یک شهروند با مراجعه به پلیس فتا مدعی گردید شخصی از طریق اینستاگرام عکس ها خصوصی بنده را به صفحه اینستاگرام دوست همسرم ارسال نموده و […]

هتک حیثیت در فضای سایبری به سبب اختلاف خانوادگیبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای سایبری باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی موالی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌ گفت: یک شهروند با مراجعه به پلیس فتا مدعی گردید شخصی از طریق اینستاگرام عکس ها خصوصی بنده را به صفحه اینستاگرام دوست همسرم ارسال نموده و مطالبی دروغ و تهمت‌های غیر شرعی زده هست، بعد از تحقیقات مشخص گردید، خانمی به سبب اختلاف‌های خانوادگی با خواهر همسر خود اقدام به انتشار عکس ها و مطالب دروغ از وی کرده هست.

وى اضافه کرددر زمینه شناسایی متهم و با توجه به سخنان شاکیه و گواه و حسب دستورات صادره مقام قضایی، آلات رایانه وی توقیف گردید و متهمه جهت توضیحات به پلیس احضار گردید.

این مقام ارشد انتظامى دنبال کرد: اقلام توقیفی از متهم مورد ارزیابی فنی کارشناسان فتا قرار گرفته و در تبلت موجود تعداد بسیاری عکس ها شاکیه علاوه بر این عکس ها مورد مدعایی که از طریق متهم منتشر گردیده روئیت گردید. وى تصریح نمود: بعد از اخذ سخنان متهم بهمراه پرونده جهت اکتساب تکلیف پایانی به دادسرا اعزام گردید.

فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی یکی از جاهایی هست که حریم شخصی اشخاص به سادگی در آن نقض می‌شود و افشای اطلاعات شخصی در آن باعث می‌شود دردسرهای متعددی برای اشخاص ایجاد گردد.

سرهنگ موالی در انتهاء به شهروندان سفارش کرد: هرگز تصویرهای شخصی و خانوادگی خود را در اینترنت  منتشر نکنید. فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی یکی از جاهایی هست که حریم شخصی اشخاص به سادگی در آن نقض می‌شود و افشای اطلاعات شخصی در آن باعث می‌شود دردسرهای متعددی برای اشخاص ایجاد گردد.