[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از کمیته امداد قم، علی قیداری اظهار داشت: هدف از تشکیل هسته‌های توانمندسازی و محرومیت زدایی در قم استفاده از ظرفیت‌های علمی و بهره‌گیری از این فرصت‌ها برای رفع مشکلات محرومین است. وی توسعه تعاملات کمیته امداد با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و دانش بنیان را در محرومیت […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از کمیته امداد قم، علی قیداری اظهار داشت: هدف از تشکیل هسته‌های توانمندسازی و محرومیت زدایی در قم استفاده از ظرفیت‌های علمی و بهره‌گیری از این فرصت‌ها برای رفع مشکلات محرومین است.

وی توسعه تعاملات کمیته امداد با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و دانش بنیان را در محرومیت زدایی لازم دانست و افزود: این نهاد با کمک مراکز علمی و پژوهشی می تواند خدماتی مؤثرتر و کارآمدتر با ایده های نو به محرومان ارائه کند.

مدیر برنامه ریزی و فنآوری اطلاعات کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه هم افزایی ظرفیت نخبگان استان بستر شتاب دهنده و تخصصی مناسبی برای ارتقاء کیفیت فعالیت‌های محرومیت زدایی در استان است تصریح کرد: از دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، دانشجویان توانمند و اساتید دانشگاه‌ها دعوت می‌شود تا کمیته امداد را در این هدف مهم یاری کنند.

وی شبکه‌سازی جهادی و داوطلبانه اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه محرومیت زدایی را خاطر نشان و اضافه کرد: پایش وضعیت فقر، شناسایی علل مولد آن در استان و ایجاد یک منبع اطلاعاتی جامع و مدون با موضوع فقر از جمله برنامه های این شبکه برای تهیه نقشه راه کاهش و حذف فقر در استان خواهد بود.

وی از شناسایی حداقل ۲۰۰ خانوار آسیب دیده از فقر به عنوان نمونه آزمایشی یاد کرد و گفت: در نخستین جلسه شورای مرکزی هسته محرومیت زدایی مصوب شد که با بررسی کارشناسی و همفکری اعضا، مشکلات اساسی خانوارهای شناسایی شده طی چند ماه گذشته مرتفع شود.

قیداری از یک پژوهش و ایجاد یک مدل شبکه ای برای توانمندسازی نیازمندان خبر داد و گفت: این مدل که هدف آن خروج محرومان از چرخه فقر است در مرحله آزمون و خطا است.

مدیر برنامه ریزی و فنآوری اطلاعات کمیته امداد استان قم ریشه مشکلات اشتغال مددجویان را فرهنگ توانمندسازی، مهارت و اعتماد به نفس کافی  برشمرد و گفت: اعضای هسته محرومیت زدایی در مورد همه این چالش ها و مشکلات پژوهش و بررسی خواهند داشت تا بتوانیم به یک الگوی مناسب و قابل تعمیم در استان برای رفع فقر دست پیدا کنیم.

[ad_2]