[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی سبح پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، هفته وحدت را فرصت خوبی برای سیر در سیره نبی مکرم اسلام و تحقق اسلام در مکتب امام صادق(ع) دانست و افزود: خداوند در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی سبح پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، هفته وحدت را فرصت خوبی برای سیر در سیره نبی مکرم اسلام و تحقق اسلام در مکتب امام صادق(ع) دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام(ص) را اسوه حسنه برای مؤمنان معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه تأسی به پیامبر اکرم(ص) و اسوه قراردادن ایشان ضوابطی دارد، افزود: خداوند برای پیامبر(ص) مناصب و مراتبی را قرار داده است که کسی نمی‌تواند نسبت به آن مراتب نگاه و طمعی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم بیان کرد: خداوند به حضرت عیسی(ع) جایگاهی عنایت کرد که بدون اینکه نمازی خوانده باشد، روزه‌ای گرفته باشد و عبادتی انجام دهد بعد از تولد و در آغوش مادر فرمود که بی تردید من بنده خدایم، به من کتاب عطا کرده و مرا پیامبر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه باید به سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص)، انبیای الهی و اهل‌بیت(ع) اقتدا و این مسیر را به دیگران نیز معرفی کنیم، اظهار داشت: بهترین زمان برای تأسی به پیامبر اکرم(ص) هفته وحدت و روز میلاد آن بزرگوار است.

آیت الله سعیدی گفت: اگر به سیره و مکتب اهل‌بیت(ع) تأسی کنیم همچون علمای بزرگوار به مقام ولی خدا بودن خواهیم رسید که آیت‌الله بهجت یکی از نمونه‌های عینی در این زمینه است و اگر به این مقام رسیدیم خداوند دو نعمت آشنایی و آگاهی بر غیب و کرامت را نیز به ما عطا می کند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر می‌توان با وجود تمام مشکلات به مقام بندگی خاص خدا و ولی‌ خدا ‌بودن رسید، افزود: رهبر معظم انقلاب یکی از نمونه‌های بارز در عرصه بندگی خدا هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: امروز در بین اقشار مختلف، بسیجیان شایسته‌ترین کسانی هستند که می‌توانند با تأسی به سیره رسول خدا(ص) به مقام و جایگاه عالی بندگی برسند.

وی اظهار داشت: امروز یکی از رسالت‌های سنگین ما این است که اولا معنویت و توکل به خداوند داشته باشیم و ثانیا دیگران را به مسیر تعالی و معنویت هدایت کنیم که لازمه این امر خدایی‌کارکردن است زیرا اگر خدایی کار کنیم مدیریت امور در زندگی شخصی و اجتماعی برای ما بسیار آسان خواهد شد.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: سختی‌های مسیر معنویت و بندگی بسیار زیاد است که باید در این مسیر با مدیریت الهی از اعمال و جایگاه بندگی خود و اطرافیانمان مراقبت کنیم تا بتوانیم زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم.

[ad_2]