رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه در قم خبر داد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی قم، امین مقومی با اشاره به برگزاری همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در شهر مقدس قم اظهار کرد: این همایش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ آذر ماه با حضور رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها، رئیس و اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و ۶۰۰ نفر از مهندسان استان و استان‌های دیگر در قم برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: در این همایش وزیر راه و شهرسازی و همچنین تعدادی از اساتید برجسته ملی و بین المللی در حوزه اخلاق مهندسی و همچنین برخی از مقامات استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی ابراز کرد: با تایید و موافقت وزارت راه و شهرسازی گواهینامه حضور در این همایش به عنوان گواهی دوره ارتقاء پایه برای مهندسان و کاردان‌ها در رشته‌های هفتگانه مهندسی منظور خواهد شد.

مقومی با بیان اینکه این همایش در دو روز برگزار می‌شود بیان کرد: افتتاحیه همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان صبح روز سه شنبه ۲۸ آذرماه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار می‌شود و در نوبت عصر سه شنبه و صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه سمینار، میزگرد و کلاس‌های آموزشی با موضوع اخلاق مهندسی با حضور اساتید برجسته ای همچون دکتر بهنام تائبی استاد دانشگاه دلفت هلند و برخی دیگر از اساتید دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، با بیان اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود افزود: اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و کاردان‌ها می‌توانند به صورت حضوری در این همایش شرکت کنند و این امکان برای سایر مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها نیز وجود دارد تا به صورت مجازی در این همایش شرکت کنند.

مقومی ادامه داد: ثبت نام به صورت الکترونیکی و در سایت رسمی همایش امکان پذیر است و ثبت از اواخر هفته جاری تا ۱۵ آذرماه ادامه می‌یابد و جزئیات در روزهای آتی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: در روز سه شنبه ۲۸ آذرماه نیز جلسه ۲۲۲ شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و روسای استان‌ها با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در قم برگزار می‌شود و در صورت انجام هماهنگی‌های نهایی، اعضای شورای مرکزی با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.