[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی سید علی علوی گرگانی ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به وقوع سیل در کشور اظهار کرد: سیل اخیر که موجب ویرانی و خسارت به چندین استان شد، مصداق وعده الهی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی سید علی علوی گرگانی ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به وقوع سیل در کشور اظهار کرد: سیل اخیر که موجب ویرانی و خسارت به چندین استان شد، مصداق وعده الهی است و خداوند در قرآن می‌فرماید همواره انسان‌ها برای رسیدن به تکامل مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر مردم و مسئولان با موفقیت از آزمون الهی خارج شدند، تصریح کرد: این مصیبت که چندین استان از جمله فارس، خوزستان، گلستان و لرستان را درگیر کرد خسارات فراوانی را برای مردم و کشور برجای گذاشت اما با همدلی مردم و مسئولان شدت این خسارات کمرنگ شد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: سیل اخیر گرچه موجب بی خانمانی و به بار آمدن مشکلات فراوانی شد اما شکوه همدلی مسلمانان را به صورت علنی به رخ جهان کشید.

آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: در کمتر نقطه دنیا دیده می‌شود که مردم از همه اقشار و طبقات جامعه برای کمک در بلایای طبیعی بسیج شوند و این حرکت جلوه مسلمانی و همدلی است.

وی با تأکید بر اینکه مردم و مسئولان به صورت شایسته وارد صحنه شدند، گفت: در صورتی که هر نهادی در این راستا کوتاهی می‌کرد شدت و وسعت خسارات و تلفات بیشتر می‌شد اما شاهد بودیم که همدلی مردم و مسئولان برخلاف آنچه که دشمن تبلیغ می‌کند، موجب دلگرمی و خیل کمک‌های مردمی به آسیب دیدگان شد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه‌ای از قرآن در ارتباط با نجات جان انسان‌ها گفت: اگر کسی یک نفر را نجات بدهد، زنده کند، گویا همه مردم را زنده کرده است.

آیت الله علوی گرگانی با قدر دانی از خدمات انجام شده از سوی هلال احمر و سایر ارگان‌های مردمی و دولتی، گفت: در جریان سیل اخیر همدلی خوبی به وجود آمد اما نقدهایی نیز در این زمینه وجود دارد که به دلیل منسجم نبودن عملیات امداد رسانی و خدمات رسانی، برخی افراد از چندین نهاد کمک دریافت کردند و برخی نیز کمکی دریافت نکردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که تمامی برنامه‌های امدادرسانی و خدماتی به صورت هماهنگ و منسجم از یک کانال انجام شود تا شاهد موازی کاری نباشیم.

آیت الله علوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خویش ضمن تقدیر از فرمان رهبری مبنی بر اتحاد نیروهای نظامی و مردم برای خدمات رسانی خاطرنشان کرد: تذکر رهبری در این راستا منشأ اثر و خیر و برکت بود.

[ad_2]