×
×

بیانیه دانشجویی قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن
همراه اول چگونه ما را تنها گذاشت؟!

  • کد نوشته: 2492
  •  بیانیه اعتراضی دانشجویی قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن در در خصوص تبلیغ گوشی چینی توسط اپراتور همراه اول به گزارش شهرکریمه قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن استان قم با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه خبری  ، فرهنگی شهرکریمه قرار گرفت اعتراض خود را نسبت به تبلیغ گوشی […]

    همراه اول چگونه ما را تنها گذاشت؟!
  •  بیانیه اعتراضی دانشجویی قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن در در خصوص تبلیغ گوشی چینی توسط اپراتور همراه اول

    به گزارش شهرکریمه قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن استان قم با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه خبری  ، فرهنگی شهرکریمه قرار گرفت اعتراض خود را نسبت به تبلیغ گوشی های چینی اعلان نمود.

    این بیانیه به شرح ذیل صادر شده است:

    به نام خدا

    همراه اول چگونه ما را تنها گذاشت؟!

    چگونه ضد ارزش­ها ارزش شده اند و تحریف چگونه جای عمل به واضحات را گرفته­است؟!

    «فروش و مصرف کالاى خارجى باید در جامعه به‌عنوان یک ضدّ ارزش شناخته بشود».

    مقام معظم رهبری- ۱۲/۲/۱۳۹۵

            حال و هوای این روزهای تولید در کشور خوب نیست و در این هوای نفس­گیر، برخی از تصمیمات عجیبِ مسئولین، فضای تنفس را برای برخی از تولید کنندگان داخلی که غیرت خوبی از خود نشان داده و بارقه­های امید را برای بی­نیازی در دل دوستداران این کشور روشن نموده اند، سخت و سخت­تر می­کند.

    از جملۀ این تصمیمات، اقدام عجیبی است که خواهید خواند:

    شرکت همراه اول پس از عرضه و فروش چهار مدل گوشی چینی!؟  اخیراً در مراسم جشنی با حضور مدیر عامل این شرکت، از یک گوشی جدید چینی رونمایی کرده است که قصد دارد در آینده نزدیک نسبت به فروش آن از طریق سایت خود اقدام کند. عجیب­تر اینکه مدیر عامل همراه اول در این مراسم، واردات این گوشی ها را موجب افزایش درآمد دولت از گمرک و در نتیجه کمک به اقتصاد کشور دانسته است!

    واقعاً باید از درک و دید برخی از مدیران کشور نسبت به اقتصاد مقاومتی، تأسف خورد که برای فروش کالای خارجی مراسم جشن می گیرند. این در حالی است که کشورمان چند سالی است که با ورود به عرصه تولید گوشی های هوشمند، موفقیت­های زیادی به دست آورده و مدل­های جدید ایرانی گوشی های هوشمند (مثل مدل «ماد» شرکت جی ال ایکس) کیفیت کاملا رقابتی با نمونه های خارجی دارند. این شرکت ایرانی تولیدکننده گوشی های تلفن همراه نشان داده است که حتی بدون حمایت هم پیشرفت قابل قبولی داشته و در حال حاضر یکی از بهترین تولیدکننده های بُردهای الکترونیکی است. البته معلوم نیست فروش گوشی تلفن همراه چه ارتباطی با یک اپراتور مخابراتی دارد، اما به هر حال چرا همراه اول از توان داخلی برای عرضه گوشی های هوشمند در سایت خود استفاده نمی کند؟!

    جالب­تر اینکه شرکت همراه اول در پاسخ به انتقادات مردمی جوابیه­ای به رسانه ها ارسال نموده که نشان از عدم درک صحیح این شرکت از اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی داشته و بلکه شائبۀ آن می­رود که در این اظهارات و جوابیه­ها از مفاهیم علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی سوء استفاده شده­است:

    1. شرکت همراه اول اعلام کرده فروش قسطی گوشی چینی، به منظور اعتبار بخشی به مشترکین بوده است!!! آیا اعتبار مشترکین همراه اول با یک اقدام ضد ارزشی بالا می رود؟
    2. در بند دوم از جوابیه همراه اول عنوان شده که قبل از نمایشگاه تلکام با شرکت جی ال ایکس تفاهم کرده­ایم. حال سوال این است که چرا بعد از تفاهم صورت گرفته، برای رونمایی و فروش از یک گوشی چینی جشن گرفته اید؟!
    3. شرکت همراه اول در بند چهار از جوابیه بیان داشته که گوشی های چینی از مجاری قانونی وارد کشور شده و عوارض و مالیات آن به حساب دولت واریز شده و طبق گفته های مدیر عامل محترم همراه اول در جشن رونمایی از این گوشی ها، این کار کمک به اقتصاد کشور است! این بیان نیاز به پاسخ ندارد؛ چراکه بر همگان همچون خورشید، آشکار است که حمایت از تولید ملی است که سبب رشد و شکوفایی اقتصاد می­شود نه حمایت از کالاهای خارجی.
    4. در بند چهارم از جوابیۀ آن شرکت، به کیفیت مطلوب گوشی­های چینی اشاره شده است. ظاهرا شرکت مزبور با فرافکنی می خواهد از اصل اتهام خود که فروش کالای خارجی است فرار کند و در این جوابیه هم به دنبال فرصتی برای تبلیغ گوشی های چینی خود است.
    5. اوج تحریف اقتصاد مقاومتی در بند پنجم جوابیه آمده است. بخوانید: « این شرکت با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر عدم پرداخت هزینه بیهوده فقط بابت برند!!!، اقدام به عقد قرارداد با نماینده رسمی شیائومی در ایران کرده که علاوه بر حذف هزینه های نام تجاری(برند)، محصولی با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت را در اختیار مشترکین ارجمند خود قرار داده است».

    واقعاً جای شگفتی است که قرارداد با یک شرکت خارجی و فروش گوشی­های آن در کجای جدول اقتصاد مقاومتی قرار دارد! از مسئولان شرکت همراه اول دعوت می­کنیم که این جملات را با دقت بخوانند:

    اگر مدیران ما عزم را جزم کنند برای اینکه محصول ایرانی را، تولید ایرانی را به کار بگیرند، هم تولیداتِ باکیفیت هست، هم خود این کار موجب می­شود که در تولیدات داخلی کیفیت بالا برود.

     مقام معظم رهبری- ۱۳/۷/۱۳۹۰

    امیدواریم مشکل همراه اول فقط درک اقتصاد مقاومتی و اشتباه در تصمیم­گیری باشد و خدای ناکرده بحث سودجویی در آب گل آلود رکود اقتصادی از طرف تصمیم سازان این شرکت منتفی باشدهرچندکه ما نمی توانیم این موضوع را به حساب  عدم درک این شرکت از اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی بگذاریم . زیرا رهبر معظم انقلاب با جملات صریح خود در بحث واردات و حمایت از تولید ملی، حجت را بر همگان تمام کرده است.

    .

    جوانان دانشگاهی که سالیانی است مشغول تحصیل بوده و به امید شغل از دانشگاه به بازار کار می­آیند نمی­پسندند که جولان محصولات و تولید کارگران چینی را در بازار ببینند و به خاطر سود کلان عده­ای معدود، بیکار باشند. درنهایت اعلام می­کنیم جوانان علاقه­مند به پیشرفت کشور، پاسخ های شرکت همراه اول را به هیچ وجه قانع کننده ندانسته و جداً نسبت به این تصمیم، معترض هستند.

    پیش به سوی تحقق اهداف بلند انقلاب  ان شاءالله

    قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن شهرمقدس قم

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.