مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با اشاره به طرح های در نظر گرفته شده برای تأمین نظم و امنیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قم، ضرورت همکاری هر چه بیشتر هیأت های مذهبی با دستگاه های مرتبط دراجرای این طرح ها را خواستار شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی استانداری […]

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با اشاره به طرح های در نظر گرفته شده برای تأمین نظم و امنیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قم، ضرورت همکاری هر چه بیشتر هیأت های مذهبی با دستگاه های مرتبط دراجرای این طرح ها را خواستار شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حسین امیری مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا و تأمین نظم و امنیت این مراسم در قم اندیشیده شده است.
وی با اشاره به برنامه حرکت دسته جات عزاداری از نقاط مختلف شهر به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: طبق سنوات گذشته و برای تسهیل تردد عزاداران، مسیرهای مشخص و جایگزین در هسته مرکزی شهر و مبادی منتهی به حرم مطهر پیش بینی شده است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم همچنین به آمادگی کامل پلیس و عوامل امنیتی برای برقراری نظم و امنیت عزاداران اشاره و تصریح کرد:همکاری هیات های مذهبی با دستگاه های انتظامی و امنیتی، می تواند به برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم کمک نماید.
امیری با اشاره به استقرار گیت هایی در ورودی های اصلی حرم مطهر در راستای طرح دائم امنیتی این مکان مقدس خاطرنشان کرد:تقاضا داریم مردم و عزاداران نهایت همکاری را با مسؤلین ذیربط، داشته باشند.
وی ضمن توصیه به هیئات مذهبی برای عدم ایجاد سد معبر در مسیر های حرکت و خودداری از حمل هر گونه طبل و علمات به داخل صحن های حرم مطهر گفت: با توجه به عدم تأمین سیستم صوت میدان آستانه، ورود سیستم های صوتی توسط دسته جات عزاداری به داخل حرم مطهر با نظارت دستگاه های امنیتی بلامانع خواهد بود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با بیان این که هیئات مذهبی باید همکاری و هماهنگی با نیروی انتظامی را در صدر برنامه های خود داشته باشند، ابراز امیدواری کرد که در سایه تعامل و همکاری شایسته عزاداران، مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله حسین(ع) با نظم و شکوه خاصی در قم برگزار گردد.