حجت الاسلام سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد: در های گفتگو با کرد ها به جز در مسئله همه پرسی باز است؛ چرا که این مسئله مخالف قانون اساسی است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه امروز در حسینیه فاطمیه تاکید کرد: در های گفتگو با کرد ها به جز در مسئله همه پرسی باز است؛ چرا که این مسئله مخالف قانون اساسی است.

وی همچنین برای کاهش بحران تجرد در میان پسران و دختران و تسهیل در امر مقدس ازدواج، خواستار تأسیس نهادی برای مدیریت ازدواج شد.

حجت الاسلام قپانچی اشاره کرد: روز ها و ساعت های اندکی به آغاز عملیات آزاد سازی تلعفر باقی مانده است و ما منتظر ساعت صفر هستیم و امیدواریم به اذن خداوند در این جنگ خسارت های سنگینی را متحمل نشویم.

خطیب جمعه نجف به سفر هیئت اقلیم کردستان به بغداد اشاره و تصریح کرد: این هیئت با استقبال همه مسئولان رو به رو شد و در های گفتگو به جز مسئله جدایی و همه پرسی باز است؛ چرا که این مسئله مخالف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: تمامی طرف های عراقی، همه پرسی برای جدایی را مخالف قانون اساسی و تهدیدی برای وحدت ملی دانسته اند.

حجت الاسلام قپانچی از فعالیت هایی که آستان مقدس حسینی برای تربیت، گسترش مهارت ها و توانی های دختران ۱۴ تا ۱۸ سال برگزار می کند، تشکر و قدر دانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه سخنان خود با اشاره به گسترش میخانه ها و مغازه های فروش شراب در بغداد، مسئولیت پی گیری این مسئله را به عهده دولت دانست و گفت: اهالی “کراده” برای جلوگیری از این پدیده تظاهرات کردند.

ضرورت بزرگداشت دحو الارض

سید صدر الدین قپانچی در خطبه دینی به مناسبت “دحو الارض” اشاره کرد و گفت: این روز در اسلام، روز بزرگی است.

وی افزود: بزرگداست این روز در اسلام، نشانگر این دیدگاه اسلامی است که می گوید خلقت زندگی بر روی زمین و خلقت انسان، عبارت از یک تولد کورکورانه و حاصل فعل و انفعالات طبیعی نبوده است، بلکه عنایت ویژه الهی است.